Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

<< < (237/283) > >>

Tonny0909:
Teinpäs tänään työautostani uuden huomion. Jos se alkaa heittelehtimään, niin se alkaa automaattisesti vilkuttamaan pitkiä ja hätävilkut menee päälle. Pelkkä sladi ei sitä aiheuta, mutta jos pari kertaa revittää perää puolelta toiselle niin sitten. Ihan hyvä ominaisuus.

susiluoto:
Niin siis tuosta ei kukaan kertonut?

Tonny0909:

Niin siis tuosta ei kukaan kertonut?

Siis kuka kukaan? Kun tuohon firmaan menin niin eipä siellä tarvinut kenenkään autoista minulle kertoa. Olen ajanut Scaniaa, mania, volvoa ja nykyinen auto on Renault. Kaikki toimii samalla lailla paitsi rellusta huomasin senkin uuden ominaisuuden että pakokaarujarrun kytekeytyessä syttyy myös jarruvalot. Kaikkea "jännää" sitä huomaa vaikka onkin ajellut pitkään.

susiluoto:
Lähinnä tuota että jos saa uuden sorvin, ei välttämättä toimi kuten vanha Valmetti.Kannattaisiko lukea käyttöohjeet, kysellä joltain, tuossahan olisi voinnut olla heittoistuin ja vedät tuosta punaisesta kahvasta, kas hitto eipä avannutkaan makuuosaston kaihdinta.
Tiukassa tilanteessa aivot työstää, miksi vilkut, ja ohjauksen korjuu jää takaalalle, en epäile taitojasi kuljettajana, pelottaa vain tuollaiset yllättävät tilanteet ja miten ne hallitset maantiellä jossa minävaikka voin olla.
Sain eräänä aamuna luottamustehtävän, piti viedä 500 sarjan henkilökuljetin mersun tekemä Helsingin länsipuolelle.Avasin oven ja istahdin penkille, 15 minuuttia myöhemmin olin lähes valmis lähtemään liikenteeseen, olin parempiakin autoja ajellut mutta tuon laitteen nappulaviidakko viivästytti hetken.Eli minä en halua joutua tilanteeseen jossa valot vilkkuu ja muitakin yllättäviä juttuja esiintyy kun liikenteessä lasten ja vanhusten seassa liikun ja auto joutunut luistoon tai heittelehtii muutoin vain.
Ei siis neuvona sinulle vaan omakohtaisena ajatuksena.

ilmailukärpänen:
Tekeekö Aarne nyt kärpäsestä härkäsen? Ei se Tonin auton heittelehtiminen johttunut manuaalin lukemisen puutteesta. Hän huomasi vain että autoon on laitettu tämänlainen lisäominaisuus. Mikä sinänsä vaikuttaa fiksulta. Mutta ei sen olemassaolon huomaaminen vaikuta vanhusten ja lasten turvallisuuteen. Ja kai siellä muitakin on, joiden henkikulta on samanarvoinen?

Kyllä minullekkin tuli yllärinä että omassa autossani pyyhkijät liikahtavat, kun joka viides kerta sammuttaa virrat (tämä siis kun pyyhkijät eivät ole olleet toiminnassa). Tämä tapahtuu siksi että pyyhkimien eivät jämähtäisi. Ominaisuus joka on ihan kiva mutta sen huomaamatta jättäminen ei kerro mitään yllättävien tilanteiden hallinnasta. Kyllä minäkin manuaalit kahlaan mutta aina ei tule huomattua kaikkia pienempiä ominaisuuksia mitä autossa on. Ainakaan jos on tottunut hyppimään autoista toisiin. Ei niissä mitään ylläreitä tule jotka vaikuttaisivat ajoturvallisuuteen.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page