FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.07.17, 08:33

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 72 Reply Print
Author Topic: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)  (Read 364888 times)
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #120 on: 24.10.07, 10:27 »

Mielestäni kuin suoraan jostakin Volvon automainoksesta. Hieno auto hienolla paikalla, ja siinä itsessään eli työssä...  Roll Eyes
Akseleita piisaa. thmbup Onko kentältä kenties kuvattu? Muistelisin tuollaisen auton siellä työmailla pyörivän.

Vesa Juntunen
Offline Offline

Posts: 880
Date Registered: 27.05.07

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #121 on: 24.10.07, 10:28 »

Akseleita piisaa. thmbup Onko kentältä kenties kuvattu? Muistelisin tuollaisen auton siellä työmailla pyörivän.

Jeb, siinä tiilikasan vieressä.  Grin

Aaltonen
Former member
Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #122 on: 25.10.07, 10:29 »

Mielestäni kuin suoraan jostakin Volvon automainoksesta. Hieno auto hienolla paikalla, ja siinä itsessään eli työssä...  Roll Eyes

[ attachment removed / expired ]


-vesku

Paljos tälläsen 5-akselisen laitoksen maksimipainot on? Tullu tota joskus pohdittua.
Mikko Palosvirta
Offline Offline

Posts: 845
Date Registered: 08.12.05

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #123 on: 25.10.07, 14:48 »

Paljos tälläsen 5-akselisen laitoksen maksimipainot on? Tullu tota joskus pohdittua.

http://www.satakola.fi/verkko_opiskelu/autoalan_yleistaidot/oppimateriaalit/3_ajoneuvojen_luokitukset_ja_mitat.htm

5-akselinen auto kokonaismassa 38t

Edit:

Tuossa hieman selkeämpi PDF maksimimitoista ja -massoista: http://www.skal.fi/files/1766/Autojen_nimitykset_2007.pdf

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Vesa Juntunen
Offline Offline

Posts: 880
Date Registered: 27.05.07

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #124 on: 25.10.07, 19:50 »

Laitetaas yksi kuva vielä. Otettu firman pokkarilla...  Embarrassed

[ attachment removed / expired ]


E: Hups.. Onpa huono kuva. Mutta näissä duunin koneissa ei oo käsittelyohjelmia...  Grin

Mikko Palosvirta
Offline Offline

Posts: 845
Date Registered: 08.12.05

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #125 on: 25.10.07, 19:56 »

Laitetaas yksi kuva vielä. Otettu firman pokkarilla...  Embarrassed


Hain just tosta samalta kentältä yhen nupin ja sen perään irtoperän. Aamulla matka jatkuu...

Katotaan, jos saisin fotonkin otettua huomenna valosan aikaan.

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Aaltonen
Former member
Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #126 on: 26.10.07, 10:52 »

Mikko Palosvirta
Offline Offline

Posts: 845
Date Registered: 08.12.05

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #127 on: 26.10.07, 15:47 »

Hain just tosta samalta kentältä yhen nupin ja sen perään irtoperän. Aamulla matka jatkuu...

Katotaan, jos saisin fotonkin otettua huomenna valosan aikaan.

Tuli niin onneton kännykamera-räpellys, että en taidakaan viittiä  thmbdn

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Vesa Juntunen
Offline Offline

Posts: 880
Date Registered: 27.05.07

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #128 on: 27.10.07, 10:31 »

Laitetaas parit räpsyt vielä tosta työpaikan pihalta....  Grin

Stadin tunnelikärry...

[ attachment removed / expired ]

Sitten vähän puolikasta...

[ attachment removed / expired ]

Ja kymppipyörää...

[ attachment removed / expired ]


-Vesku


Mikko Palosvirta
Offline Offline

Posts: 845
Date Registered: 08.12.05

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #129 on: 27.10.07, 12:57 »

Hehe.... Hyvä että sinä hoidit tuon minun puolesta kuvaamiseni. Ellen pahasti erehtynyt, niin tuo puolikas on sama auto, jolla eilispäivän sorvasin pitkin Etelä-Suomea. Tosin silloin ei ollut Koffin kärry perässä  Grin

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6017
Date Registered: 17.04.02

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #130 on: 27.10.07, 13:05 »

Osaisko joku valaista miksi tuossa kymppipyöräisessä on erilaiset vanteet taka-akseleilla? Liittyykö jotenkin siihen, että mikä akseli vetää?

-JukSii-
Mikko Palosvirta
Offline Offline

Posts: 845
Date Registered: 08.12.05

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #131 on: 27.10.07, 13:20 »

Osaisko joku valaista miksi tuossa kymppipyöräisessä on erilaiset vanteet taka-akseleilla? Liittyykö jotenkin siihen, että mikä akseli vetää?

Siinä on ns. "köyhänmiehen teli", eli telipyörä on yhdellä renkaalla kun vetopyörä on paripyörillä. Yleensä myös teliakseli on paripyörillä, mikä lisää kantavuutta.

Äkkisältään en osaa sanoa, miksi tätä "välimallia" käytetään. Liittyisikö jotenkin dieselverotukseen tai jotain?

Eli tämä telimalli tarjoaa lisää kantavuutta verrattuna 2-akseliseen autoon, mutta ei kuitenkaan niin paljoa kuin paripyörin varustettu teli.

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
jranki
Former member
Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #132 on: 27.10.07, 15:18 »

Siinä on ns. "köyhänmiehen teli", eli telipyörä on yhdellä renkaalla kun vetopyörä on paripyörillä.
Eihän toi sitten ole kuin kasipyörä.  Grin
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #133 on: 27.10.07, 15:40 »

Osaisko joku valaista miksi tuossa kymppipyöräisessä on erilaiset vanteet taka-akseleilla? Liittyykö jotenkin siihen, että mikä akseli vetää?

Koska kantavuus on sama, voidaan todeta että kaksi rengasta vähemmän kulumassa tulee halvemmaksi. Siksi toisekseen pistää tiukoissa kaarroissa vähemmän hanttiin. Vähän moderneimmissa peleissä tuo teliakseli tehdään joskus myös ohjaavaksi, joilloin kääntösädekin pienenee.
Mikko Palosvirta
Offline Offline

Posts: 845
Date Registered: 08.12.05

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #134 on: 27.10.07, 21:59 »

Koska kantavuus on sama, voidaan todeta että kaksi rengasta vähemmän kulumassa tulee halvemmaksi. Siksi toisekseen pistää tiukoissa kaarroissa vähemmän hanttiin. Vähän moderneimmissa peleissä tuo teliakseli tehdään joskus myös ohjaavaksi, joilloin kääntösädekin pienenee.

Oletko varma tuosta kantavuudesta? Itselläni olisi hämärä mielikuva, että kantavuus heikentyisi tuon myötä?

Ja rengaskulutkaan tuskin säästyvät (muutenhan kaikki ajaisi tuolla tavalla) - yhteen renkaaseen kohdistuu sama kuorma kuin muuten kahteen renkaaseen -> kuluminen on voimakkaampaa.

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6079
Date Registered: 27.10.01

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #135 on: 28.10.07, 08:48 »

Ja rengaskulutkaan tuskin säästyvät (muutenhan kaikki ajaisi tuolla tavalla) - yhteen renkaaseen kohdistuu sama kuorma kuin muuten kahteen renkaaseen -> kuluminen on voimakkaampaa.

Kuluu ehkä vähän enemmän, mutta koitapa esim kärryä peruuttaa veturilla jossa on paripyörät telillä. Kanittaa vastaan ihan vitusti. Muutenkin on turhan kankea kääntymään.
Mikko Palosvirta
Offline Offline

Posts: 845
Date Registered: 08.12.05

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #136 on: 28.10.07, 09:09 »

Kuluu ehkä vähän enemmän, mutta koitapa esim kärryä peruuttaa veturilla jossa on paripyörät telillä. Kanittaa vastaan ihan vitusti. Muutenkin on turhan kankea kääntymään.

Done that - tiedän Grin

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Henri Stschukin
Offline Offline

Posts: 856
Date Registered: 30.12.05

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #137 on: 28.10.07, 17:54 »

Kuluu ehkä vähän enemmän, mutta koitapa esim kärryä peruuttaa veturilla jossa on paripyörät telillä. Kanittaa vastaan ihan vitusti. Muutenkin on turhan kankea kääntymään.
Juu, kyllä se aika paljon kuluttaa niitä taaimmaisia pyöriä varsinkin jos telin akseliväli on pidempi. Meillä yhessä kärryssä on nouseva teli, ja se kääntyy teli ylhäällä aika näppärästi. Niin ja osassa vetureista kääntyy taaimmaiset pyörät. Cheesy
Henri Stschukin
Offline Offline

Posts: 856
Date Registered: 30.12.05

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #138 on: 28.10.07, 18:04 »

Katsoppas vain, täällä on Sisun ystäviä muitakin. Tuossa perhealbumin valikoimaa... kaikki isäukon vanhoja työkaluja


Täällä kans Sisun vannoutunut kannattaja, vaikka eipä tässä nykyisessä Vabiksessakaan ole vikaa Smiley Tuli pari vuotta ajeltua Eemelisisulla kera Cumminssin ja Fullerin. thmbup
TarppiVertainen
Former member
Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #139 on: 29.10.07, 23:32 »

Juu, kyllä se aika paljon kuluttaa niitä taaimmaisia pyöriä varsinkin jos telin akseliväli on pidempi. Meillä yhessä kärryssä on nouseva teli, ja se kääntyy teli ylhäällä aika näppärästi. Niin ja osassa vetureista kääntyy taaimmaiset pyörät. Cheesy

Tässä mun työsuhde-Trakkerissa on Briabin kärry, jossa saa tyhjänä nostaa puolet akseleista ylös.
Kääntyy noin kiinteänäkin aika vi*un pienessä tilassa...
Äskenkin käänsin kyseisen vehkeen normaalin hiekkatien pienehköllä levikkeellä, joten ei ole ikävä jatkokärryä Smiley
Ja JEE! Huomenna tietokonekoulutusta. Kartanlukua ja tiedonsiirtoa!!! (Mä osaan kyllä jo nämä touhut, sorry vaan) Grin Mutta käytävä on...

Kunnon pöllejä: http://www.youtube.com/watch?v=3qURDorFcW0
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 72 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1