Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

<< < (241/283) > >>

Joona:
Quote

Jos näin niin todella surkea tilanne, toivottavasti otatte yhteyttä esim. ammattiyhdistys voisi olla yksi mahdollisuus, työnantajasta en tiedä, lienee tänäpäinä kaukana mutta jos tällaista löytyy luulisi että kaikkien yhteinen intressi olisi tilanteen oikaiseminen.
Tuskin sorvin omistajakaan on kiinnostunut korjauslaskuista mikäli huomaa että johtuu vajaasta koulutuksesta.

Meillä on koulutus kunnossa ja tuttu ja pätevä kouluttaja.

Vaan kun ongelma ei ole siinä vaan siinä, että tämä on tilanne koko maassa. AKT, SKAL, ALT jne ei ole kiinnostunut paskan vertaa asioista. On esimerkiksi ihan normaalia kuljetusalalla, että ajatetaan 100-tuntisia viikkoja jatkuvasti. Vaan aina AKT "yllättyy", kun paljastuu yksittäinen tapaus, jossa on ajettu hiukan liian paljon.

Quote

Syy miksi aloitin keskustelun aiheesta kuitenkin ettei kuljettaja tiennyt hänelle uudesta ominaisuudesta hänelle uudessa sorvissa.Siinäpä tarvittaisiin vain ohjekirjaan tutustuminen uskoisin.

Toki käyttöohje kannattaa lukea siirryttäessä uuteen autoon mutta kaikkia ominaisuuksia ei voi yksinkertaisesti tietää.  Nythän kyseessä oli autoon asennettu varoitustoiminto. Ei suinkaan mikään liikennettä tai ajoa vaarantava seikka.

Joona:
Silloin, kun direktiivikoulutukset alkoivat, kuului paljon juttuja, kuinka tultiin aamulla kurssille, juotiin kahvit ja jaettiin todistukset ja lähdettiin kotiin.

ilmailukärpänen:
Quote

Silloin, kun direktiivikoulutukset alkoivat, kuului paljon juttuja, kuinka tultiin aamulla kurssille, juotiin kahvit ja jaettiin todistukset ja lähdettiin kotiin.


Aika riskin koulutustaho ottaa, jos vaikka Trafin edustaja tulee paikalle - ilman ennakkovaroitusta - seuraamaan opetusta. Helpompi olisi kuvitella että moinen on todellinen poikkeustapaus, tai matkalla värittynyt tarina?

Joona:
Quote

Aika riskin koulutustaho ottaa, jos vaikka Trafin edustaja tulee paikalle - ilman ennakkovaroitusta - seuraamaan opetusta. Helpompi olisi kuvitella että moinen on todellinen poikkeustapaus, tai matkalla värittynyt tarina?


Nykyäänhän se on ilmeisesti vähentynyt ja valvonta lisääntynyt. Alkuaikoina valvontaa ei ollut juuri lainkaan. En usko, että on kovinkaan poikkeustapaus kun näistä olen kuullut kavereilta, jotka ovat olleet paikalla ja muualta ja jopa eri kouluttajilta. Tosin, en kyllä usko, että Trafi vieläkään juuri valvoo näitä. En ole kuullut yhdestäkään tapauksesta, että olisi Trafi tullut paikalle.

ilmailukärpänen:
Quote

Nykyäänhän se on ilmeisesti vähentynyt ja valvonta lisääntynyt. Alkuaikoina valvontaa ei ollut juuri lainkaan. En usko, että on kovinkaan poikkeustapaus kun näistä olen kuullut kavereilta, jotka ovat olleet paikalla ja muualta ja jopa eri kouluttajilta. Tosin, en kyllä usko, että Trafi vieläkään juuri valvoo näitä. En ole kuullut yhdestäkään tapauksesta, että olisi Trafi tullut paikalle.


Mulla on käsitys että valvoo muttei aktiivisesti. Vanhojen hommien loppuessa kouluttauduin hiljattain kuljetusalalle ja opettajan mukaan heillä on joskus käynyt Trafilta väkeä, joskaan ei hänen kursseillaan. Ilmeisesti nykyään kouluttajatahokin suhtautuu asiaan hieman eri tavalla kuin alkuaikoina. Kieltämättä itsekkin alussa epäilin hommaa rahastukseksi mutta täytyy sanoa että oli mukana paljon asiaa. Ainakin alalle sisääntuleville, vaikka oli itselläkin edellisessä elämässä takana 6-vuotta ammattiajoa (C-kortilla).

Navigation

Up one level

Next page

Previous page