Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

<< < (249/285) > >>

Stumppi:
Tuomio on juurikin oikeudenmukainen, kerrankin näinpäin.  Ja eipä tuosta Topin provosoinnista kannata sen enempää vaivaa nähdä, selvää trollaamista, taas kerran... Onhan kyseessä kuitenkin taas iso ja ilkeä tappajarekka ja mitä niitä muita nimityksiä nyt olikaan? 

Miksu:
Kuorkeista ei nyt itellä ainkaan oo mitään pahaa kokemusta mitä ite tullu "vähän" ajettua. Ei Suomessa, Italiassa kuin Ranskassakaan. Eniten vaaraa aiheuttaa h-auto kuskit joiden valot on suunnattu päin persettä ja kun ohituksen jälkeen niille vähän vilkuttelee pitkiä, niin eilenkin joku veti jarrut pohjaan ja hätävilkut päälle. Näkypä takaa tulevan Scanian vähän pitkiä väläyttelevän sille kanssa kun väistin siitä ohitte... Voi luoja... Raskaasta kalustosta ongelman tekee ne, jotka haluaa siitä saada ongelman, näin niinku pääasiassa...

kume:
Hovioikeuden mukaan kuljettaja ei syyllistynyt kuolemantuottamukseen. Kuitenkin hänen tietoisen valintansa tai vastuuntunnottomuutensa vuoksi kuusi ihmistä kuoli, olisikin ollut kohtuutonta mikäli häntä ei olisi tuomittu ylinopeudesta. Olet Tatu oikeassa onnettomuuden syystä, juoppo ajoi eteen. Mutta ylinopeus ja sen kasvattama jarrutusmatka taas vaikuttivat onnettomuuden seuraamuksiin. Toivottavasti hovioikeuden tuomio ei kuitenkaan jää lainvoimaiseksi. Tämä tuomio saattaisi tarkoittaa jonkun neropatin mielessä sitä, että esimerkiksi taajama-alueella saa ajaa jatkuvasti reilua 70 km/h, kävi miten kävi, ilman pelkoa päiväsakkoa kummemmasta rangaistuksesta.

hynkel:
Quote

Hovioikeuden mukaan kuljettaja ei syyllistynyt kuolemantuottamukseen. Kuitenkin hänen tietoisen valintansa tai vastuuntunnottomuutensa vuoksi kuusi ihmistä kuoli, olisikin ollut kohtuutonta mikäli häntä ei olisi tuomittu ylinopeudesta. Olet Tatu oikeassa onnettomuuden syystä, juoppo ajoi eteen. Mutta ylinopeus ja sen kasvattama jarrutusmatka taas vaikuttivat onnettomuuden seuraamuksiin. Toivottavasti hovioikeuden tuomio ei kuitenkaan jää lainvoimaiseksi. Tämä tuomio saattaisi tarkoittaa jonkun neropatin mielessä sitä, että esimerkiksi taajama-alueella saa ajaa jatkuvasti reilua 70 km/h, kävi miten kävi, ilman pelkoa päiväsakkoa kummemmasta rangaistuksesta.

Non bis in idem -kielto estää sinällään tuomitsemisen sekä ylinopeudesta, että kuolemantuottamuksesta jos ainut peruste kuolemantuottamukselle on se ylinopeus. Yleinen oikeuskäytäntö ei muutenkaan tue sitä, että pelkkä myötävaikuttaminen onnettomuuten seurauksiin niitä pahentaen riittäisi perusteeksi kuolemantuottamuksesta tuomitsemiseen, kun onnettomuuden perussyy on ollut täysin toisen osapuolen toiminnasta riippumaton. Tässä kyseissä onnettomuudessa jarrutusmatkalla ei ollut mitään merkitystä, jäännösnopeudella (joka olisi ollut kuitenkin miltein ajonopeus) jonkinlainen merkitys lopputuloksen kannalta.

Monestiko on tuomittu porukkaa sen takia, että täysin tietoisen valinnan takia on jätetty palovaroittimia asentamatta laissa säädetty minimimäärä yksityiskäytössä olevaan yksityisasuntoon, tai niiden käyttökuntoisuuden valvonta on törkeästi ja täydellisesti laiminlyöty.... Olisi saattanut nimittäin moni jäädä henkiin, jos tämä asia olisi ollut kunnossa.

Se, mitä "jonkun neropatin" mielessä jokin tuomio tarkoittaa tai ei tarkoita, riippuu lähinnä siitä, miten media käsittelee tai jättää käsittelemättä asioita ja yksityiskohtia uutisoinnissa. Sillä, mitä tuomiolauselmassa oikeasti lukee, ei suurimmalle osalle ihmisistä ole mitään merkitystä, koska he eivät sitä tiedä. Merkityksellisintä on siis se, mitä se (yleensä asennevammainen) toimittaja kirjoittaa..

hynkel:
Quote

- Etenkin Kaakkois-Suomessa rekkaliikenne on vilkasta. Viime vuonna alueella sattuneista 13:sta kuolonkolarista 7 oli osaksi raskaiden ajoneuvojen aiheuttamia.

Strengellin mukaan täytyy kuitenkin muistaa, että onnettomuuksien pääaiheuttajia esimerkiksi yhdistelmäajoneuvot harvoin ovat.

- Niin usein luullaan ja raskaita ajoneuvoja helposti syyllisestään.

Alkuvuonna koko Suomen liikenteessä kuoli huomattavasti edellisiä vuosia vähemmän ihmisiä. Alkuvuoden 34:stä moottoriajoneuvojen kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta yli 80 prosenttia aiheutti henkilöauton kuljettaja.

http://yle.fi/uutiset/raskaita_ajoneuvoja_syytetaan_onnettomuuksista_usein_turhaan/6583921

Navigation

Up one level

Next page

Previous page