FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
29.05.17, 03:53

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 72 Reply Print
Author Topic: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)  (Read 362489 times)
Arto Karjalainen
Offline Offline

Posts: 274
Date Registered: 18.03.09

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1320 on: 25.12.13, 18:41 »

Leipomo tai tehdas kertoo lastausajan. Esim Fazerilla täällä etelässä ajetaan normaalisti 2-3 lenkkiä päivässä. Keräily menee tietyssä järjestyksessä ja tämän mukaan lastausajat arvioidaan suunnilleen. Sen kummempaa aikataulua ei kerrota. Muutenkaan kaupan ajossa ei kyllä ole minkäänlaista aikataulua purkuihin yms. Tiettyjä rajoituksia on, esim purku tiettyyn kellonaikaan mennessä.

Kyllä kesko on sellaset onnistunut loihtimaan. Purku kello 05.00 ja pulinat pois.    Ja jos ei perälauta ollu laiturissa 05.00 niin sitten ihmetellään ,että missä luurataan. Etelä-suomessa tämä jollain lailla onnistuu ,mutta pohjoinen onkin sitten ihan eri juttu




Olen ajanut useamman vuoden yhdistelmää kahden kuljettajan systeeminä. Ei siinä ole oikeastaan mitään vaikeuksia, jos on tietty ajo. Iso osa kalustosta pyörii kahden tai useamman kuljettajan voimin. Ellei kyseessä sitten ole joku ajo, jossa asutaan autossa tai taksat on sen verran hyvät, että autoa pystyy seisottaa puolet ajasta. Paskapuhetta siis tämäkin.

Liikennöitsijän omaa tyhmyyttä, jos ei saa siirrettyä kuluja rahtihintoihin.
Kyllä tämä on kaukana paskapuheesta. Auton seisottaminen nykysillä taksoilla on täyttä utopiaa.Auton pitää liikkua 24/7 jos meinaa jotain tienata.  Mitempä ajatteli korottaa taksoja kesken sopimuskauden? Dieselveron korotustakaan ei kaikki voi taksoihinsa lisätä. Sopimuksia kun tarjotaan ota tai jätä systeemillä. Jos et sinä aja niin sitten joku muu. Ihan ajattelit noin vain siirtää ammattipätevyyskurssin tuomat kustannukset ajoliksoihin?



EDIT: Katselin viestihistoriaasi, ollaan näköjään joskus ennenkin väitelty. Huomasin, että olet ajanut rahtia joskus kauan sitten viestiesi perusteella. Maailma on varmaan muuttunut niistä ajoista aika paljon. Poistan siksi trolliviittauksen. laugh
Juu, kyllä ajoin. Siitä on nyt karkeesti 11vuotta. Onneksi älysin lähtiä muihin hommiin. Ei tuo järjetön ajaminen ole mistään kotoisin. Varmasti on muuttunut niiltä ajoilta... Aikataulut kiristyneet, taksat tippunu, työmäärä lisääntyny. ajomatkat pidentyneet.

En minä näe väittelyssä mitään huonoa ,kunhan pysytään asialinjalla.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6039
Date Registered: 27.10.01

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1321 on: 25.12.13, 18:58 »

Kyllä tämä on kaukana paskapuheesta. Auton seisottaminen nykysillä taksoilla on täyttä utopiaa.Auton pitää liikkua 24/7 jos meinaa jotain tienata.  Mitempä ajatteli korottaa taksoja kesken sopimuskauden? Dieselveron korotustakaan ei kaikki voi taksoihinsa lisätä. Sopimuksia kun tarjotaan ota tai jätä systeemillä. Jos et sinä aja niin sitten joku muu. Ihan ajattelit noin vain siirtää ammattipätevyyskurssin tuomat kustannukset ajoliksoihin?

Kyllä minä tiedän jakeluliikenteestä erittäin paljon sellaista kalustoa, joka seisoo suurimman osan ajasta täällä pk-seudulla. Kyllähän se on ihan sopimuksen tekijästä kiinni, onko sopimuksessa mainittu esim mahdolliset hintojen korotukset esim polttoaineen hinnannousun takia sopimuskaudella. Ei koulutuskustannuksia varmasti saakaan suoraan jyvitettyä taksoihin saman tien. Pikkuhiljaa ne sinne kuitenkin pitää saada mukaan. Muutenhan sitten kuljetusliikkeellä menee huonosti, jos ajon kannattavuus on siinä ja siinä ja pieni lisäkulu saattaa kaataa liiketoiminnan. Ehkä silloin onkin parempi laittaa pillit pussiin eikä taistella.


Quote
Juu, kyllä ajoin. Siitä on nyt karkeesti 11vuotta. Onneksi älysin lähtiä muihin hommiin. Ei tuo järjetön ajaminen ole mistään kotoisin. Varmasti on muuttunut niiltä ajoilta... Aikataulut kiristyneet, taksat tippunu, työmäärä lisääntyny. ajomatkat pidentyneet.

11 vuoden takaiseen verrattuna järjetön ajaminen on loppunut, ajomatkat lyhentyneet, työmäärät vähentyneet. Vielä pitäisi tietotekniikan lisääntyä logistiikassa, jotta mahdollisimman paljon paperia saataisiin siirrettyä sähköiseen muotoon. Joissain paikoissa se jo toimiikin (esim Tokmanni yllättävän hyvin). Sitten taas joissain paikoissa poltetaan miljoonia euroja paskaan ja mennään perse edellä puuhun, kun ei edes tiedetä mitä halutaan ja se mitä lopulta saadaan, on jotain aivan muuta, kuin mitä oikeasti tarvittaisiin laugh
Arto Karjalainen
Offline Offline

Posts: 274
Date Registered: 18.03.09

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1322 on: 25.12.13, 19:10 »



11 vuoden takaiseen verrattuna järjetön ajaminen on loppunut, ajomatkat lyhentyneet, työmäärät vähentyneet. Vielä pitäisi tietotekniikan lisääntyä logistiikassa, jotta mahdollisimman paljon paperia saataisiin siirrettyä sähköiseen muotoon. Joissain paikoissa se jo toimiikin (esim Tokmanni yllättävän hyvin). Sitten taas joissain paikoissa poltetaan miljoonia euroja paskaan ja mennään perse edellä puuhun, kun ei edes tiedetä mitä halutaan ja se mitä lopulta saadaan, on jotain aivan muuta, kuin mitä oikeasti tarvittaisiin laugh

Miten ajomatkat voi lyhentyä   jos kerran keskitetään etelä-suomeen enemmän toimintoja, keskusvarastot sun muut toiminnot... Ja se sama tavara viedään edelleen vaikkapa ivaloon Huh Samaa mieltä olen työmäärästä...
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6039
Date Registered: 27.10.01

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1323 on: 25.12.13, 19:20 »

Miten ajomatkat voi lyhentyä   jos kerran keskitetään etelä-suomeen enemmän toimintoja, keskusvarastot sun muut toiminnot... Ja se sama tavara viedään edelleen vaikkapa ivaloon Huh Samaa mieltä olen työmäärästä...

Jos ajatellaan nyt vaikka Helsinki - Ivalo väliä niin esimerkkinä se voidaan tehdä niin, että Oulussa sijaitsee vaikka asemapaikka, josta ajetaan kuorma jonnekin etelään, vaikkapa Vantaalle. Pidetään sen jälkeen 9h vuorokausilepo ja sen jälkeen (tai mahdollisesti on purku/lastausmies etelässä) lastataan se Ivaloon menevä kuorma ja ajetaan Ouluun, josta toinen kuljettaja lähtee Ivaloon saman tien ja toinen menee kotiin. Vielä jos ajo on päivittäistä ja sen pystyy suunnilleen aikatauluttamaan, voi äijiä pitää useassa toimipisteessä ja työvuoron mukaisesti aina lähteä sillä paikasta a tulevasta paikkaan b menevällä autolla.

Ei se sen kummosempaa ole. Toki työvoimaa tarvitaan vähän enemmän mutta se saattaa tulla halvemmaksi kuin ajattaa pienempää porukkaa suuremmilla ylitöillä.

Ei tuollaisia välejä ajeta 1 kuljettajalla ja vielä sen lisäksi hoideta lastauksia ja purkuja, mikäli tavara ei saa seistä matkalla tai muuten rikotaan ajoaikalakia ja se taas on laitonta.
Arto Karjalainen
Offline Offline

Posts: 274
Date Registered: 18.03.09

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1324 on: 25.12.13, 19:24 »

Jos ajatellaan nyt vaikka Helsinki - Ivalo väliä niin esimerkkinä se voidaan tehdä niin, että Oulussa sijaitsee vaikka asemapaikka, josta ajetaan kuorma jonnekin etelään, vaikkapa Vantaalle. Pidetään sen jälkeen 9h vuorokausilepo ja sen jälkeen (tai mahdollisesti on purku/lastausmies etelässä) lastataan se Ivaloon menevä kuorma ja ajetaan Ouluun, josta toinen kuljettaja lähtee Ivaloon saman tien ja toinen menee kotiin. Vielä jos ajo on päivittäistä ja sen pystyy suunnilleen aikatauluttamaan, voi äijiä pitää useassa toimipisteessä ja työvuoron mukaisesti aina lähteä sillä paikasta a tulevasta paikkaan b menevällä autolla.

Ei se sen kummosempaa ole. Toki työvoimaa tarvitaan vähän enemmän mutta se saattaa tulla halvemmaksi kuin ajattaa pienempää porukkaa suuremmilla ylitöillä.

Ei tuollaisia välejä ajeta 1 kuljettajalla ja vielä sen lisäksi hoideta lastauksia ja purkuja, mikäli tavara ei saa seistä matkalla tai muuten rikotaan ajoaikalakia ja se taas on laitonta.

Kukas se sitten kuorman purkaa ja lastaa jos ei kuljettaja..?
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6039
Date Registered: 27.10.01

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1325 on: 25.12.13, 19:29 »

Kukas se sitten kuorman purkaa ja lastaa jos ei kuljettaja..?

Kuten sanoin, etelässä voi olla purkaus/lastausmies. Samaten esimerkissä myös Ivalossa. Mistä sait päähäsi, että juuri sen pitkää matkaa ajavan kuuluu lastaa tai purkaa kuorma? Eihän se niin mene läheskään joka paikassa. On esim ihan normaalia, että 2 paikkakunnalla on henkilö päivävuorossa, joka purkaa kuorman ja lastaa uuden ja runkomies ajaa yöllä niiden 2 kaupungin väliä. Niin se meilläkin menee monen auton osalta.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6039
Date Registered: 27.10.01

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1326 on: 25.12.13, 19:32 »

Ei nykyisellä lainsäädännöllä pystytä ajamaan mitenkään niin, että lastataan kuorma, ajetaan 1000km ja puretaan se yhden työvuoron aikana. Eri asia sellaisessa ajossa, jossa voidaan pitää se vuorokausilepo, kun on sen aika ja jatkaa ajoa seuraavana päivänä. Mutta esim kaupan ajohan on sellaista, joka pitää nopeasti saada perille eikä tavara voi seisoa mitään ylimääräistä puolta vuorokautta tien päällä. Silloin tarvitaan useampi mies ja mahdollisesti useampi autokin ajamaan se kuorma (jos esim runkoauto lastaa kuorman ja ajaa perille terminaaliin, jossa se lastataan jakoautoihin.)
Arto Karjalainen
Offline Offline

Posts: 274
Date Registered: 18.03.09

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1327 on: 25.12.13, 19:36 »

Kuten sanoin, etelässä voi olla purkaus/lastausmies. Samaten esimerkissä myös Ivalossa. Mistä sait päähäsi, että juuri sen pitkää matkaa ajavan kuuluu lastaa tai purkaa kuorma? Eihän se niin mene läheskään joka paikassa. On esim ihan normaalia, että 2 paikkakunnalla on henkilö päivävuorossa, joka purkaa kuorman ja lastaa uuden ja runkomies ajaa yöllä niiden 2 kaupungin väliä. Niin se meilläkin menee monen auton osalta.

Ei sitä mistään keksiä tarvi...Kun siellä ei erikseen ole kuorman purkajata. Sama tyyppi joka auton laituriin peruuttaa niin se myöskin lastaa kuorman ja ajelee vaikkapa ouluun. Sama homma oulussa, kuljettaja lastaa ja karauttaa etelään. No lähdet vaikkapa oulusta jakokierrokselle lappiin, itse lastaat ja purat kuorman, Reissu kestää sen mitä kestää...
Arto Karjalainen
Offline Offline

Posts: 274
Date Registered: 18.03.09

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1328 on: 25.12.13, 19:40 »

Ei nykyisellä lainsäädännöllä pystytä ajamaan mitenkään niin, että lastataan kuorma, ajetaan 1000km ja puretaan se yhden työvuoron aikana. Eri asia sellaisessa ajossa, jossa voidaan pitää se vuorokausilepo, kun on sen aika ja jatkaa ajoa seuraavana päivänä. Mutta esim kaupan ajohan on sellaista, joka pitää nopeasti saada perille eikä tavara voi seisoa mitään ylimääräistä puolta vuorokautta tien päällä. Silloin tarvitaan useampi mies ja mahdollisesti useampi autokin ajamaan se kuorma (jos esim runkoauto lastaa kuorman ja ajaa perille terminaaliin, jossa se lastataan jakoautoihin.)

Niin ,tuohan on ollu tiedossa jo pitkään ettei onnistu. Silti sitä vaan tehdään.  Kyllä siinä omat ongelmansa on kun terminaalien väli on 800 km.


Tuohan on sitten selvää ,että kuljettaja pula tulee iskemään kuljetusalaan rankalla kädellä ajokortti pykälien uudistuksen  myötä.  Pelkästään kuorma-auto kortin hankkiminen on pitkässä kuusessa nuorisolla.  Tarvii ne muutkin C luokan korttia kun pelkästään  kuorma-autonkuljettajat  työssään. Tätä ne ei herrat ole hurmioissaan hoksannu.
« Last Edit: 25.12.13, 19:48 by Arto Karjalainen »
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4414
Date Registered: 13.04.09

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1329 on: 25.12.13, 19:52 »

Ei sitä mistään keksiä tarvi...Kun siellä ei erikseen ole kuorman purkajata. Sama tyyppi joka auton laituriin peruuttaa niin se myöskin lastaa kuorman ja ajelee vaikkapa ouluun. Sama homma oulussa, kuljettaja lastaa ja karauttaa etelään. No lähdet vaikkapa oulusta jakokierrokselle lappiin, itse lastaat ja purat kuorman, Reissu kestää sen mitä kestää...

Mistä sen tiedät näin varmasti ettei ole?

Toni Määttänen
Offline Offline

Posts: 2536
Date Registered: 03.04.08

WWW
Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1330 on: 25.12.13, 20:02 »

Kyllä se vaan pääsääntöisesti menee niin että Kuorma-autoissa on kuljettajan lastaama kuorma ja rekoissa on terminaalihenkilökunnan lastaama kuorma. Kärry ajetaan laituriin jossa se lastataan ja kuski ajaa nupilla ottamaan kärryn perään ja ajaa sen määränpäähän. Olen itse duunissa Itellalla Pasilassa eikä siellä runkoautokuskit lastaa tai pura kuormia. Itse ajan kuorma-autoa ja lastaan itse.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6039
Date Registered: 27.10.01

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1331 on: 25.12.13, 20:09 »

Kyllä se vaan pääsääntöisesti menee niin että Kuorma-autoissa on kuljettajan lastaama kuorma ja rekoissa on terminaalihenkilökunnan lastaama kuorma. Kärry ajetaan laituriin jossa se lastataan ja kuski ajaa nupilla ottamaan kärryn perään ja ajaa sen määränpäähän. Olen itse duunissa Itellalla Pasilassa eikä siellä runkoautokuskit lastaa tai pura kuormia. Itse ajan kuorma-autoa ja lastaan itse.

Vai että pääsääntöisesti näin jne. Älä nyt viitsi naurattaa. Se, että postilla tehdään noin, ei tarkoita, että niin tehdään missään muualla. Meillä esim ei todellakaan tehdä noin. Joka paikassa on erilainen toimintatapa. Tuossa viestissäsi muuten kiteytyi erinomaisesti nimenomaan Itellan tapa. Tosin, tuokin edellyttää sitä, että perävaunua käytetään vain terminaalien välisessä ajossa ja muuten ajellaan jakeluautoilla. Mites kun ajetaan niitä noutoja ja jakoja yhdistelmällä?
Arto Karjalainen
Offline Offline

Posts: 274
Date Registered: 18.03.09

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1332 on: 25.12.13, 20:38 »

Mistä sen tiedät näin varmasti ettei ole?

No sen verran on tuttuja rahtareina ,että tiedän ja olen omin silmin nähnyt...( Oulussa käväsin syksyllä kaukokiidon terminaalissa heittämässä tavaraa etelään. Kuskin kanssa siinä vaihdettiin muutama sana. Ei ollu lastaajaa ja kuljettaja lastasi kuormaa sitä mukaa mitä tavaraa tuli)
« Last Edit: 25.12.13, 20:47 by Arto Karjalainen »
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3844
Date Registered: 21.04.06

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1333 on: 25.12.13, 20:57 »

Kaverilta joka pari kesää yhdistelmäkuskin opiskelun lisäksi oli täällä eräällä isommalla terminaalilla duunissa, tais kirota lähes joka kerta kun joku kuski oli auton lastannut. Siellä lastasivat 95% autoista terminaalityöntekijät. Ei tainnu kuskeilla edes kauhemmin olla lätkiä millä trukit ois saanu liikkeelle, jos oikein aikoinaan ymmärsin.  Huh


Killerhangar
Arto Karjalainen
Offline Offline

Posts: 274
Date Registered: 18.03.09

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1334 on: 25.12.13, 21:01 »

Kaverilta joka pari kesää yhdistelmäkuskin opiskelun lisäksi oli täällä eräällä isommalla terminaalilla duunissa, tais kirota lähes joka kerta kun joku kuski oli auton lastannut. Siellä lastasivat 95% autoista terminaalityöntekijät. Ei tainnu kuskeilla edes kauhemmin olla lätkiä millä trukit ois saanu liikkeelle, jos oikein aikoinaan ymmärsin.  Huh



Pumppukärrykin on keksitty...
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6039
Date Registered: 27.10.01

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1335 on: 25.12.13, 21:08 »

Pumppukärrykin on keksitty...

Vaikea sillä muuta kuin pohjakuormaa on tehdä. Se pitäisi kuitenkin ahtaa mahdollisimman paljon kattoa myöten täyteen.

( Oulussa käväsin syksyllä kaukokiidon terminaalissa heittämässä tavaraa etelään. Kuskin kanssa siinä vaihdettiin muutama sana. Ei ollu lastaajaa ja kuljettaja lastasi kuormaa sitä mukaa mitä tavaraa tuli)

Noinhan se hyvin usein (=normaalisti) toimii. Tosin, varmaan sekin kuski lastasi terminaalista sen kappaletavarakuorman ja ajoi sitten määränpääpaikkakunnalle?
Arto Karjalainen
Offline Offline

Posts: 274
Date Registered: 18.03.09

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1336 on: 25.12.13, 21:16 »

Vaikea sillä muuta kuin pohjakuormaa on tehdä. Se pitäisi kuitenkin ahtaa mahdollisimman paljon kattoa myöten täyteen.

Noinhan se hyvin usein (=normaalisti) toimii. Tosin, varmaan sekin kuski lastasi terminaalista sen kappaletavarakuorman ja ajoi sitten määränpääpaikkakunnalle?

Tuossahan menee ikuisuus jos kattoa myöten rupee ahtamaan. Kyllä siellä oli laatikoita jos monenkin kokosta ja näköstä, terminaalista lastas... Turkuun se tyyppi taisi olla menossa.
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1337 on: 25.12.13, 21:23 »

Voisiko tähän liittyä kuljettajien eri luonteet tms.Muistan kun aikanaan kuljeskelin enemmänkin kylillä, kahvee ym. tuokiot vietin usein paikoissa mistä löytyi kuorma/rekkaautoja.
Siellä kun murusteli sai kuunnella eli luonteita, oli näitä joilla ei koskaan ollut hyvää päivää, auto oli p ja isäntä samoin, kuormakin oli p.Samanlaisilla autoilla ja kuormilla toiset vaan oli töissä ja naureskelivat jopa kahveja juodessaan, kertoilivat mukavia juttuja jne.
En sitte tiedä. Christmas smiley

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6039
Date Registered: 27.10.01

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1338 on: 25.12.13, 21:23 »

Tuossahan menee ikuisuus jos kattoa myöten rupee ahtamaan. Kyllä siellä oli laatikoita jos monenkin kokosta ja näköstä, terminaalista lastas... Turkuun se tyyppi taisi olla menossa.

Kyllä se trukilla lastattaessa nopeasti on tehty. Kyllä meillä normaalit kappaletavarakuormat on mätetty kattoa myöten. Täyttöaste on aika tärkeä tekijä kuljetusalalla, etenkin kappaletavara-ajossa. Jos jollain matalalla pohjakuormalla ajetaan, niin eihän siinä ole minkään valtakunnan järkeä. Etenkin, jos jostain runkokuormasta on kyse. Ei sillä ole merkitystä, minkälaista ja näköistä ja kokoista tavaraa on. Päälle vaan niin paljon mitä saa ja pystyy laittamaan.

On sitä kaikenlaisia kuormia tehty











No, idea varmaan tulee selväksi.
« Last Edit: 25.12.13, 21:31 by Joona Väisänen »
Arto Karjalainen
Offline Offline

Posts: 274
Date Registered: 18.03.09

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1339 on: 25.12.13, 21:32 »

Kyllä se trukilla lastattaessa nopeasti on tehty. Kyllä meillä normaalit kappaletavarakuormat on mätetty kattoa myöten. Täyttöaste on aika tärkeä tekijä kuljetusalalla, etenkin kappaletavara-ajossa. Jos jollain matalalla pohjakuormalla ajetaan, niin eihän siinä ole minkään valtakunnan järkeä. Etenkin, jos jostain runkokuormasta on kyse. Ei sillä ole merkitystä, minkälaista ja näköistä ja kokoista tavaraa on. Päälle vaan niin paljon mitä saa ja pystyy laittamaan.

No joo.  Onneksi ei tarvinnu rueta mättämään täyteen asti. Sen kun veteli rullakot kyytiin ja sillä sipuli. Kuivatavaraa useimmiten oli parilavaa päällekkätä. Kahviballetteja monestikkin 2 päällekkäin, pirun tarkkana sai olla ettei kaadu....
Pages: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 72 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1