Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

<< < (5/283) > >>

mmniemi:
Quote

No mäkin nyt mainitsen sen verran, että luin tuota tekstiä ihan haavi auki. Joku selitys voisi olla ihan selkeyden vuoksi paikallaan, utelias kansa odottaa.


Sattuneesta syystä joudun ehkä lukemaan palstaa hieman enemmän, kuin monet muut. Ja pidemmän päälle Janin kirjoituksista ovat paistaneet tietyt piirteet läpi. Tähän asti olen yrittänyt kyllä kuittailla ihan puhtaasti huumorilla, mutta jossakin vaiheessa tulee mitta täyteen. Ehkä se triggeri oli sitten tässä tapauksessa se, että Jani selvästikin tekee tuota tahallaan ja provotakseen muita. Ehkä se se on se oikea syy, miksi nyt alkaa kuppi vuotaa laidoilta yli.

FSPilot:
Quote

Sattuneesta syystä joudun ehkä lukemaan palstaa hieman enemmän, kuin monet muut. Ja pidemmän päälle Janin kirjoituksista ovat paistaneet tietyt piirteet läpi. Tähän asti olen yrittänyt kyllä kuittailla ihan puhtaasti huumorilla, mutta jossakin vaiheessa tulee mitta täyteen. Ehkä se triggeri oli sitten tässä tapauksessa se, että Jani selvästikin tekee tuota tahallaan ja provotakseen muita. Ehkä se se on se oikea syy, miksi nyt alkaa kuppi vuotaa laidoilta yli.

Pakko sanoa, että olen jättänyt ihan kokonaan lukematta Janin kirjoitukset puolen vuoden ajan. Että et ole yksin Mikko. 

niko korpela:
Quote

(yleistä) On se kumma homma kun jätkillä elimistö kehittää ensimmäiset testosteronin rippeet niin sen jälkeen ollaan niin leveetä niin leveetä asiasta kuin asiasta. Kyllähän täällä itse kukin voisi leveillä asiasta kuin asiasta, mutta se ei tunnetusti ole hirveän kannattavaa nettipalstoilla.


Nyt ei muuta kuin kaikki henkseleitä paukuttelemaan 

Aaltonen:
Topikin alottajan kuvista sen verran, että aika tutun näköstä nappia ja rattia ja mittaristoa. Tuon kuvissa mainitun talon uuden Volvon mittaristo näytti vastaavan melkeen suoraan Volvon 8700LE kalustoa linja-autopuolella, siis näitä Jokeri autoja mm. Ja nuo Scanian mittaristot olivat lähes yks yhteen Lahden autokorin Scalan kanssa. Hyvä laatusia kuvia joka tapauksessa.

Käsittääkseni kaikilla, joilla on C,E,D kortit saa ajaa tota masiinaa, josta noin pyöreesti topikin kirjoittaja mainitsi, ettei olisi kelpuutusta. Muistaakseni ei ole mitään rajaa jos C-kortti tai E-kortti on taskussa, että saako tollasta ajaa vai ei. Kyse on kuitenkin raskasajoneuvo luokituksista huolimatta ja mulla on se käsitys, että C-kortti riittää. Sehän on sitten ihan eri juttu, että moniko tollasta saa sitten firmassa ajaa.....

Ja tästä kun täällä nyt tätä topikin kirjoittajaa arvostellaan niin kyllä selkeesti on havaittavissa mieletön innostus tätä ajohommapuolta kohtaan. Hyvähän se vaan on, että töissä on kivaa eikä nää punasta kokoajan kun aamulla herää. Olihan se itselläkin tuossa vuosi sitten, taisin muutaman TTS kuvankin tänne pistää ja tuli tuo linja-auto kuvatopikki alotettua samoihin aikoihin. Ja samoihin aikoihin sain sitten teidenritarin maineen miettimällä liikennettä varsin monta eri kertaa.
Ei siinä mitään, uus on aina uus juttu elämässä ja tottakai siitä haluaa pistää kuvaa ja tarinaa kun se on omasta mielestä kivaa.

Mutta kuitenkin pitää muistaa, että se työ mitä nyt tuola kesäduunissa teet, ei kamalasti kohtaa sitten sitä todellisuutta. Se on oikeesti ihan rankaa hommaa tuo rantin pyörittäminen. Enkä tarkoita nyt sitä, että miten vaativaa tai hankalaa tuollasen auton ajaminen on. Vaan sitä, että kun aamulla 6 pintaan alotat ja lopetat 17 korvilla työt, näin kesäpäivänä se on kyllä oikeasti ihan jotain muuta kun tuo "hallin" kesäduuni. Tästä on vaan pakko mainita.

Kyllä se itselläkin TTS:llä tuntui helpolta ja kevyeltä. "ajaa nyt bussia joo heh helppo nakki". Olihan se tottakai sielä koulutuksessa aika kevyttä kun päivää kohti kertyi ajotunteja päivästä riippuen 3-7. Mutta kun todellisuuteen sitten tipahdettiin ja ajettiin Espoon 42:sta työharjotteluaikana 6 kierrosta kesän hellepäivänä, niin tuntu varsin helpolta ne koulutuksen "rankat" ajopäivät, jolloin luuli olevansa puhki kun himaan pääsi. Ja tällä hetkellä jos miettii erästäkin työviikkoa, ajoin pelkää linjaa 550 noin 1000 kilometriä viikon sisään. Jos se ei miestä kun miestä väsytä, niin sitten se puhuu roskaa. Kyllä tollaset 250km ajopäivät PK-seudun liikenteessä illalla näkyy. Ja sitä ei todellakaan sielä TTS:n koulutuksessa tajunnut, johtuen juuri näistä ajomääristä ja taukojen pituuksista ym.

Mutta joka tapauksessa Jani ehkä vähän matalampi profiili, kyllä täällä on kuljettajia, jotka tietää tasan tarkkaan mistä puhuvat kun teikäläiselle aika suoraan asioita näyttävän sanovan. Tatu ja Joonas ajaa työkseen ja niin meikäläinenkin, joskin eri kalustolla. Ja se on vaan merkillistä, että se mitä nyt tällä hetkellä uskoo osaavansa ja olevansa jopa hyvä siinä asiassa, on 6kk lähinnä huvittuneisuuden tunteen tuomaa tunnetta, että "sillonko jotain muka osasin". Koskaan näissä ajohommissa ym. jutuissa ei liikaa osaa. Ei ole täydellistä kuljettajaa. Esimerkiksi se, että sulla tuntui se 5cm peilit sisään osasto kapeelta, tuntuu leveeltä kun kokemusta karttuu. Mutta niin sen pitääkin olla, kukaan ei osaa syntyessään yhtään mitään.

Mun mielestä kuitenkin ihan hyvä, että tämäkin topikki herättää keskustelua. Alkaa itsellä toisinaan lyömään lämmöt tappiin kun 18 vuotiaat brassaa miten kovia ja taitavia ja hyviä kuljettajia he ovat. Kaiman (Virkkulan Samin) vastaus tuossa taaempana olisi pitänyt sanoa tuonne liikennetopikkiin jo ajat sitten, etenkin muutamille sielä kovasti itseään niin hyvinä pitäville. Ehkä jopa meikäläisellekin joissain tapauksissa. Mutta kuitenkin asiasta sen enempää niin kuvat oli joka tapauksessa mielenkiintoisia ja mun mielestä on hienoa nähdä tollasta innostuneisuutta 16 vuotiaan ajatuksissa, on ainakin tavotteet selvillä!

Ja vielä selvennykseksi, että en tässä nyt halunnut mitenkään mollata teikäläistä.

juice:
Quote

Mutta kuitenkin pitää muistaa, että se työ mitä nyt tuola kesäduunissa teet, ei kamalasti kohtaa sitten sitä todellisuutta. Se on oikeesti ihan rankaa hommaa tuo rantin pyörittäminen. Enkä tarkoita nyt sitä, että miten vaativaa tai hankalaa tuollasen auton ajaminen on. Vaan sitä, että kun aamulla 6 pintaan alotat ja lopetat 17 korvilla työt, näin kesäpäivänä se on kyllä oikeasti ihan jotain muuta kun tuo "hallin" kesäduuni. Tästä on vaan pakko mainita.


Tai sitten lähdet sunnuntaina ja pääset kotiin seuraavana perjantaina tai lauantaina... Näin niinkuin rahtihommissa. Ja välillä jopa keskellä viikkoa kotiin saunaan ja nukkumaan yöksi.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page