Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

<< < (61/283) > >>

juice:

Miksi muuten noihin rekkoihin ei aleta tekemään jonkinlaista suuntaa-antavaa puntaria? Ei kait tuollaisen luulisi mikään hirveän vaikea, eikä auton hintaan verrattuna kalliskaan toteuttaa. Se voisi hyvin olla vaikka tonnin jos ei kahdenkin toleranssilla ja silti ajaisi ihan hyvin asiansa...

Kyllä minä ainakin näen yhdistelmäni akselipainot. Ainoa mikä ei näy on auton etuakseli eli silti näen seitsemän akselin painon kahdeksasta. Sekin asia korjaantuu kunhan Södertaljen pojat saa toimitettua minulle uuden työautoni, joka on täysilmajousitettu. R620 Scania tulee, nam.

TarppiVertainen:
Täysilmajousitettu Scania   Noh, 90-luvulla ei oikein puuautoissa ainakaan kys jousitus oikein pelannut..
Mutta varmaankin maantiellä nykyään toimii.  Ei taida enää olla niin pakkasherkkä ym?
Ja tehot kuulostaa hyvältä   Polleja ei ole koskaan liikaa!

juice:

Täysilmajousitettu Scania   Noh, 90-luvulla ei oikein puuautoissa ainakaan kys jousitus oikein pelannut..
Mutta varmaankin maantiellä nykyään toimii.  Ei taida enää olla niin pakkasherkkä ym?
Ja tehot kuulostaa hyvältä   Polleja ei ole koskaan liikaa!

Tuota täysilmajousitusta pomokin epäili kun sillä oli joskus 90-luvulla 3-sarjan Scaniassa moinen eikä ollut mikään kehuttava. Kunhan otettiin asiasta selvää niin saimme paljon palautetta, että ne ovat aivan loistavia nykyään. Ja onhan meillä nyt autoissa peräpää ilmalla eikä niissä ole ollut ikinä mitään ongelmaa. Ja täydellä kuormalla nostaa R-mallin (vm.2005) Scania takapyörät täysin ylös kevittimellä! Nykyinen ajopeli mulla on 164 580hp, mutta niin ovat kovasti uhkailleet, että tuo urea-R620 on melkoinen hirmuvääntäjä verrattuna tohon nykyiseenkin jo. Sitäpä tässä odotellessa... Pomo ruksasi kaikki mahdolliset varusteetkin siihen.

nisse90:

Tuota täysilmajousitusta pomokin epäili kun sillä oli joskus 90-luvulla 3-sarjan Scaniassa moinen eikä ollut mikään kehuttava. Kunhan otettiin asiasta selvää niin saimme paljon palautetta, että ne ovat aivan loistavia nykyään. Ja onhan meillä nyt autoissa peräpää ilmalla eikä niissä ole ollut ikinä mitään ongelmaa. Ja täydellä kuormalla nostaa R-mallin (vm.2005) Scania takapyörät täysin ylös kevittimellä!

MANin täysilmajousitus on aika mielenkiintoinen. Tyhjänä, kun ajelee menemään, niin pienet tien "epämuodostumat" tekee kyydissä olemisesta samanlaista kun laivalla olisi. Kun kaikki on ilmajousitettua penkistä lähtien, niin radion säätäminenkin on aika jännää pomppusella tiellä, nappuloihin osuminen on sillon taitolaji.

Nykyinen ajopeli mulla on 164 580hp, mutta niin ovat kovasti uhkailleet, että tuo urea-R620 on melkoinen hirmuvääntäjä verrattuna tohon nykyiseenkin jo. Sitäpä tässä odotellessa...
Kun urea loppuu tankista, niin kuinkas monta rossaa tehosta putosi? Mulla on joku muistikuva 30%:sta mutta varma en ole. On tuo Scania vielä aika mopo, kun vertaa Volvon FH16 660:seen ja MANin TGX V8 680:seen.

juice:

MANin täysilmajousitus on aika mielenkiintoinen. Tyhjänä, kun ajelee menemään, niin pienet tien "epämuodostumat" tekee kyydissä olemisesta samanlaista kun laivalla olisi. Kun kaikki on ilmajousitettua penkistä lähtien, niin radion säätäminenkin on aika jännää pomppusella tiellä, nappuloihin osuminen on sillon taitolaji.
Kun urea loppuu tankista, niin kuinkas monta rossaa tehosta putosi? Mulla on joku muistikuva 30%:sta mutta varma en ole. On tuo Scania vielä aika mopo, kun vertaa Volvon FH16 660:seen ja MANin TGX V8 680:seen.

Sulla taas kokemus puhuu? Ei scanian vinkkelin väännöille pärjää mikään. Melkoinen vääntöalue meinaan löytyy. Varsinkaan volvon kuutoset ei anna vastusta. 30 % se tais olla juu, mutta eihän sitä päästetä loppumaan. Ja kyllä ainakin oikeassa autossa saa penkin ilmajousituksen jäykkyyttä säädettyä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page