Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

<< < (97/283) > >>

Mikko86:
Iskä peruuttaa harjoittelee ja poika näyttää

[ Attachment not found - or removed ]

juice:
Piti laittaa muutama kuvatus, mutta taitaa tullakin aika monta kun en osannut karsia tarpeeksi. Eli muutama ajoreissujen varrelta mukaan tarttunut kuvatus. Vihreät autot omalta työpaikalta ja muun väriset autot on sitten iltojen ja viikonloppujen "harrasteajopelejä". tai sitten vanhempia kuvia ajalta, jolloin ajoin vakituisena rekkaa.

Aloitetaan Tarmoa miellyttävällä harrastuskuvalla.

[ attachment removed ]


Entinen vakiotyöjuhta

[ attachment removed ]


-40 C pakkasta

[ attachment removed ]


Joskus tavaralla on kiire ja kun oikeat ajoneuvot on reissussa niin on sovellettava ja tämän näköisiä yhdistelmiä siitä syntyy

[ attachment removed ]


Sama scåånia omissa hommissaan, eli nostotöissä.

[ attachment removed ]


Tällä kulkineella ajelin Norjaan rakennustavaraa.

[ attachment removed ]


Ja maisemat näyttää siellä tältä kesämaisemissa...

[ attachment removed ]


Ja tältä talvella Jäämeren rannalla

[ attachment removed ]


Lisää talvista keliä

[ attachment removed ]


Aina ne kelit eivät ole kaikista kirkkainta näillä leveysasteilla...

[ attachment removed ]


Taas nostohommissa, tällä kertaa eri autolla.

[ attachment removed ]


Tässä kuva haaveripaikalta, tullessa tuo "tie" oli täyttä yli metrin korkuista hankea ja siinä kun en tien pohjaa erottanut, niin ojaanhan se auto lipsahti kyljelleen lumipenkkaa vasten, joka näkyy kuvan vasemmassa reunassa. Siinä olikin sitten ketjutalkoita jonkin aikaa ennen kuin sain auton ylös ojasta ja matkan jatkumaan. Meni tuossakin vielä tunti päästä tuosta läpi takaisin kotia kohti ja saada tie auki. Ja tuosta paikalta on useampi kymmentä kilometriä lähimmälle asutukselle. Hauskaa hommaa.

[ attachment removed ]


Päivätöistä sitten... hommat painaa.

[ attachment removed ]


Eli olen töissä Jääkäriprikaatissa kouluttamassa tulevaisuuden rekkamiehiä vielä suunnilleen seuraavat 30 vuotta ja voin todellakin sanoa, että mun hommissa se kuuluisa lause "tee työtä, jolla on tarkoitus" on osunut nappiin ja en voisi olla tyytyväisempi hommiini. Tässä pari kuvaa niistä touhuista.

[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


Ja se syy miksi olen töissä ympäriinsä erilaisissa ajotehtävissä on se, että haluan oikeasti tietää, mitä opetan, vaikka olenkin muutaman vuoden ajanut vakituisena autonkuljettajana ennen opetuspuolelle siirtymistä.  Sitten onkin hyvä päättää kuvasarja viimeiseen harrastukseen, eli viikonloppuina ajettaviin linja-autokeikkoihin.

[ attachment removed ]

Näin kuvien lopuksi voin kommentoida, että kyllä. Se vaimoke todellakin valittaa, että en ole ikinä kotona.

juice:
Vielä yks kuva. Vanha kunnon SM-Sisu synkronoimattomalla fullerin laatikolla.

[ attachment removed ]

hynkel:
Quote

Vielä yks kuva. Vanha kunnon SM-Sisu synkronoimattomalla fullerin laatikolla.

_lavetti.jpg


"vanha kunnon paska" lähinnä... sm-300 ja -270 on kumpikin perseestä. Jopa SK-250:ssä on enemmän yritystä... Mutta tästä ei pitänyt puhua, eli mennään itse asiaan: Mitäs se lainsäädäntö sanoi liian leveän perävaunun käyttämisestä jos kuorma ei vaadi niin leveää perävaunua? Vai menikö se niin, että PV:tä ei taas lait koske.

Normaalisti suurimmasta sallitusta leveydestä on säädetty tieliikennelain nojalla annetun asetuksen ajoneuvojen käytöstä tiellä 4 luvun 25 §:n 2. kohdassa "Ajoneuvon suurin sallittu leveys on 2,60 metriä." Poikkeuksia löytyy sitten, nämä löytyvät lähinnä liikenneministeriön päätöksestä 1715/92:

4 LUKU Erikoiskuljetuksen kuormaus

16 a § (22.8.2001/750) Yleinen kuormausperiaate erikoiskuljetuksissa

1. Kuljetettava esine on ensisijaisesti kuormattava sellaiseen ajoneuvoon tai ajoneuvoyhdistelmään, jolla kuljetettaessa ei tarpeettomasti ylitetä yleisesti tiellä sallittuja mittoja eikä massoja.
...
4. Rakenteensa vuoksi yksinomaan erikoiskuljetukseen hyväksytyllä perävaunulla saa meno- tai paluukuljettaa suoritettavaan tai jo suoritettuun erikoiskuljetukseen liittyvää varoitusautoa tai muita vastaavia kyseisten kuljetusten suorittamiseen liittyviä laitteita tai varusteita, joita muutoin olisi mahdollista kuljettaa tieliikenteessä yleisesti sallittujen mitta- ja massa-arvojen rajoissa.


Käsittääkseni tuo (länkkäri?) ei ole kuljetukseen liittyvää varoituskalustoa, eli tuossa siis ylitetään tarpeettomasti suurimmat sallitut mitat. Siviilissä napsahtaisi heti sakot... Onko tuo kone edes yli 2,6 m leveä?

Joona:
Hei ketä kiinnostaa? Elätkö sä aina kaikkien mahdollisten lakien ja asetusten mukaan? Kyllä minä ainakin rikon lakia silloin tällöin, lähestulkoon päivittäin, hyvällä omallatunnolla.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page