Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

<< < (125/283) > >>

Hedu:
Quote


tasan saman verran kuin omani... arvaa kolmesti, mistä se johtuu.



1. arvaus: Ai juu, että oikein isäntämies. Kurssit käyty, niin on pykälät hallinnassa 

Quote

Eikä mulla ollu motivaatioa lähteä ajelemaan edestakas vaa'alle, että olisin saanu painon (edes lähelle) 60* tonniin, tavarassa itsessään tai missään muuallakaan ei ollut saatavissa tietoa sen tavaran painosta... lastauksen jälkeen rahtikirja osasi kertoa laskennallisen painon**, mutta sitä ei taas saanut ulos, ennen kun oli lastannut (lastatessa ammutaan lavoista viivakoodi ja sen perusteella järjestelmä tulostaa paperin ja tiedot siihen).***


Tässä lyhennelmä pykälästä jossa kuormausta mm. käsitellään, niille kenelle se ei satu olemaan tuttu

Quote

TLL 87 a § (2.6.2006/441)
Vastuu ajoneuvon kuormaamisesta kaupallisissa kuljetuksissa
Tämä pykälä koskee muita kaupallisia kuljetuksia kuin vaarallisten aineiden kuljetuksia.
Kuljettajan on ennen matkan alkamista varmistauduttava, että ajoneuvo on kuormattu säädösten mukaisesti
- - - -
Kuljetuksen suorittaja vastaa siitä, että tavaran kuormaajalla on oikeat ja riittävät tiedot ajoneuvosta. Ajoneuvon haltijan velvollisuudesta pitää ajoneuvossa mukana rekisteröintitodistuksen tekninen osa säädetään erikseen. Tavaran lähettäjä ja kuljetuksen toimeksiantaja vastaa siitä, että kuormaajalla on kuljetettavista tavaroista käytettävissään riittävät ja oikeat tiedot.


Quote

Kyllä siinä pieni tuntuma oli, että saattaa mennä yli, mutta kuten sanoin, en pohtinut kahta keikkaa edes vaihtoehtona joten en sitten kiinnittänyt huomiotakaan tuohon painon kertymiseen lastauksen aikana, enemmän päänvaivaa aiheutti sen, että sai tilavuuden puolesta kaiken mahtumaan...


Vakuuttavan ammattimainen ja vastuullinen ote hommaan  Pahasti systeemissä vikaa, jos vasta kuormauksen jälkeen pääsee miettimään painoja. Eikä se kiellettyä ole purkaa ylimääräistä pois, eihän? Enemmin taitaa olla asennekysymys.

Quote

Näin jälkikäteen voisi todeta, että koko keikka olis kannattanu jättää ottamatta, sen verran perseestä se yleisesti oli... tai totesin mä sen itse jo lastatessa.

Hyvä että edes jälkikäteen huomasit. Oliskohan kannattanut käydä kahvilla, niin olisit voinut huomata jo vaikka ennen keikkaa 

hynkel:
Quote

1. arvaus: Ai juu, että oikein isäntämies. Kurssit käyty, niin on pykälät hallinnassa  ;)

Ei isäntämies, mutta en ajanut tuota ajoa työsuhteella vaan firman kautta laskuttamalla.

Quote

Vakuuttavan ammattimainen ja vastuullinen ote hommaan  :o Pahasti systeemissä vikaa, jos vasta kuormauksen jälkeen pääsee miettimään painoja. Eikä se kiellettyä ole purkaa ylimääräistä pois, eihän? Enemmin taitaa olla asennekysymys.

Huoh. Tiedostin siis, että en nyt noita painoja lähde lainkaan laskemaan, menee liian vaikeaksi, koska olisi pitänyt laskea lavalla olevien pakkauksien yhteispaino + lavan paino joka ikisestä erilaisesta lavasta (ja niitähän riitti). Ylimääräistä ei tietenkään ole kiellettyä purkaa pois, mutta mitäs luulet, kuinka paljon joudut purkamaan, että saat myös akselipainot kohdalleen jos ne on edestä menneet yli? Jos otat täyden kärryn perästä 2 lavaa pois niin edessä akselipaino nousee, kuten varmasti ymmärrät. Menee aikaa aika reippaasti kun purkaa koko yhdistelmän... Akselipainoa en tosin olisi mistään saanut edes tietää tarkasti, koska se kalibroimaton vaaka ei yksittäisiä akseleita/telejä osaa muutenkaan punnita.

Quote

Hyvä että edes jälkikäteen huomasit. Oliskohan kannattanut käydä kahvilla, niin olisit voinut huomata jo vaikka ennen keikkaa  ;D
Tjoo, taisi olla keikan ottamisen ja ajamisen aloittamisen välillä melkein vuorokausi. Tiedä sitten, olisko siinä ne kahvit auttaneet..

Jos kiellettäis joulu niin olis paljon helpompaa ja kuormatkin pysyis parempina...

TarppiVertainen:
Joo, mun mielestä voitais kieltää koko joulu ja sitä myöten säästyttäisiin vaikka ylim. rahtaamisilta

Ja tämä lakipykälä, missä kuljettajalle sysätään vastuu kuormasta, vaikkei ole mitään hajuakaan esim. sidonnasta/kuorman painosta joutais kanssa kieltolistalle!
Mullakin on ollut edellisen kuskin jälkeen tuli persien alla, kun olen heidän tekemiä kuormia ajellut

Joona:
Quote

Ei isäntämies, mutta en ajanut tuota ajoa työsuhteella vaan firman kautta laskuttamalla.


Olikohan mahdollisesti Saarioisen runkoajoa, tai Swanlinen ajoa?

juksii:
Quote

Ja tämä lakipykälä, missä kuljettajalle sysätään vastuu kuormasta, vaikkei ole mitään hajuakaan esim. sidonnasta/kuorman painosta joutais kanssa kieltolistalle!
Mullakin on ollut edellisen kuskin jälkeen tuli persien alla, kun olen heidän tekemiä kuormia ajellut


Eikö ole mahdollista tarkistaa sidontaa vai pitääkö vain hypätä hyttiin ja painaa kaasu pohjaan?

Kuka siitä kuormasta voisi olla vastuussa muu kuin kuljettaja?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page