Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

<< < (141/283) > >>

ToniH22:

Ja pahalla en kenellekään kitise, vaan monen vuoden kuunnelleena huuteluita "mitä sä noin isolla autolla täällä teet" ja muilla negatiivissävytteisillä turhilla kommenteilla kuljetusalaa koskien on kiva tänne pikkusen avautua. Enkä väitä etteikö kuskeissakin olisi vikaa ja etteikö tieliikenne laissa ja ADR-asioissakin olisi parantamisen varaa... mutta mutta yrittäkää ymmärtää katkeraa.

Juuh, ammatti kun ammatti, ainahan sitä noottiakin saa kuulla kansalaisilta

Cyclone:

Elähän nyt Henri asiaa noin vakavasti ota, kait sitä ihmiset osaa järkeään käyttää tilanteessa kun tilanteessa. Vai pystysitkö nukkumaan yöunesi levollisesti jos esim kohdallesi sattuisi sellainen tilanne, että olisit toisin toimiessaan voinut pelastaa jonkun hengen, vai että eikö se perskarvojasi liikuta yhtään jos toinen heittää veivinsä sen takia kun sinun nyt piti roudata se kokis lasti sinne kolmanteen kerrokseen ja odotella se luvallinen 15min, äly hoi.

No ei tietenkään! Mutta kerro toni toki miten teet sen käytännössä ahtaalla kadulla vaikka mäessä jossa sulla on käsiteltävänä se tonnin lava. Saisihan sen sinne vaikka helikopterilla menemään ne mainoslahjat, mutta kun yhteiskunta ei toimi sillä tavalla. Ja tuo on pikkusen kohtuutonta sanoa etteikö jonkun kuolema koskettaisi kuskeja?!! Luuletko että jos näen hälytysajoneuvon työssään että ajattelisin että minun tavarat ensin ja kohauttaisin olkia vaan?! Mutta tolla sun logiikallahan autot ja kaikki muut esteet pitäs poistaa kokonaan keskustasta, mikä periaatteessa oliskin hyvä. Lähe joskus jonkun jakarin kyytiin esimerkiksi Helsingin keskustaan ja totea itse se tilanteen mahdottomuus.

juksii:

Ei tietenkään tarkoituksellisesti kenellekkään mitään haittaa aiheuteta. Mutta mitenkäs esimerkiksi sambakulkue tai joku muu paraati Helsingin keskustassa, joka tukkii ruuhka-aikaankin monta katua? Voidaanko heitäkin syyttää kuolemantuottamuksesta, olkoonkin sitten kuinka luvanvaraisia tahansa? Jos ambulanssista laukeaa moottori kesken hälytyksen, voidaanko moottorin valmistajaa syyttää kuolemantuottamuksesta? Ja vielä lopuksi haluaisin kuulla käytännön ratkaisuja kaupunkijakeluun. Ketuttaahan tuo raskas liikenne varmasti tavan tallaajia kun ei haluta ajatella tässä hyvinvointiyhteiskunnassa sitä mistä kaikki tämä turhake ja "hyödyke" tulee ja miten.

Yritin lukea viestiäni montakin kertaa, enkä kuolemantuottamuksesta löytänyt mitään mainintaa. Toi moottorin valmistaja on hiukan eri juttu, varsinkin kun en usko että moottorin valmistaja on tieten tahtoen tehnyt moottoria joka leviää. Rekkakuski kuitenkin on ihan itse siihen parkkiin ajanut.

Kaupunkijakelu on aika hankalaa, myönnän. Ehkäpä sitä pitäisi tehdä pienemmmillä autoilla ja ehkäpä jakeluautoille voisi järjestää purkamispaikkoja ettei tarvitsisi tukkia liikennettä.
Tiedän miten tavarat tulevat kauppoihin ja itsekin isompaa autoa joskus ajaneena tiedän kyllä kuinka hankalaa se voi joskus olla. Jakeluautoa en kuitenkaan ole varsinaisesti koskaan ajanut. Raskas liikenne sinänsä ei ketuta. Isojenkin autojen pitää sopia suomen teille. Se välinpitämättömyys muista tienkäyttäjistä välillä korpeaa kyllä oikein kunnolla. Jos on riittävän iso auto ja on töissä niin saa parkata miten sattuu kun pitää saada kuorma purkaa. Samoin voi varata koko ohituskaistan että pääsee toisesta rekkajoresta ohi. Juuri viimeviikonloppuna katsoin oikein mittarista että ohitus kesti himppasen reilun 3 kilometriä. Takana toki oli jonoa vaikka kuinka mutta eipä häirinnyt. Koko ohituskaista meni siihen. Samoin joskus olen ollut vastaanlaisessa kuormanpurkutilanteessa odottelemassa. Ei hirveesti hymyilytä kun 10 min odottelee. Ennen odottelua ei ollut kiire mutta sen jälkeen sitten jo olikin.

En jaksa uskoa, että mitään oikeaa "15 min saa tukkia liikenteen"-sääntöä on olemassa. Ainakin kovasti haluaisin tuollaisen lakikirjasta nähdä.

Cyclone:

Yritin lukea viestiäni montakin kertaa, enkä kuolemantuottamuksesta löytänyt mitään mainintaa. Toi moottorin valmistaja on hiukan eri juttu, varsinkin kun en usko että moottorin valmistaja on tieten tahtoen tehnyt moottoria joka leviää. Rekkakuski kuitenkin on ihan itse siihen parkkiin ajanut.

Kaupunkijakelu on aika hankalaa, myönnän. Ehkäpä sitä pitäisi tehdä pienemmmillä autoilla ja ehkäpä jakeluautoille voisi järjestää purkamispaikkoja ettei tarvitsisi tukkia liikennettä.
Tiedän miten tavarat tulevat kauppoihin ja itsekin isompaa autoa joskus ajaneena tiedän kyllä kuinka hankalaa se voi joskus olla. Jakeluautoa en kuitenkaan ole varsinaisesti koskaan ajanut. Raskas liikenne sinänsä ei ketuta. Isojenkin autojen pitää sopia suomen teille. Se välinpitämättömyys muista tienkäyttäjistä välillä korpeaa kyllä oikein kunnolla. Jos on riittävän iso auto ja on töissä niin saa parkata miten sattuu kun pitää saada kuorma purkaa. Samoin voi varata koko ohituskaistan että pääsee toisesta rekkajoresta ohi. Juuri viimeviikonloppuna katsoin oikein mittarista että ohitus kesti himppasen reilun 3 kilometriä. Takana toki oli jonoa vaikka kuinka mutta eipä häirinnyt. Koko ohituskaista meni siihen. Samoin joskus olen ollut vastaanlaisessa kuormanpurkutilanteessa odottelemassa. Ei hirveesti hymyilytä kun 10 min odottelee. Ennen odottelua ei ollut kiire mutta sen jälkeen sitten jo olikin.

En jaksa uskoa, että mitään oikeaa "15 min saa tukkia liikenteen"-sääntöä on olemassa. Ainakin kovasti haluaisin tuollaisen lakikirjasta nähdä.

Juu sori kirjoitin vahingossa sinun viestiisi sen. ja niitä lastauspaikkoja on olemassa missä lukee isolla asfaltissa LAST. Mutta luuletko että ne toimii? Ei todellakaan. Niin juu ja ymmärrän myös tuon, että joidenkin kuskien päätön ohittelu ja rajoitinta vastaan ajelu on erittäin typerää, mutta kun niistä tuleekin yleensä sitten se yleinen mielipide koko kuljetusalasta.

Cyclone:
Vielä sen verran tästä asiasta, että mun mielestä yhteiskunta on itse ajanut tilanteen näin kiireelliseksi ja vaaralliseksi. Onneksi ei tartte enää jakarilla ajella. Vaikka on tossa nosturilla sohimisessa ja rahtilava/sora-ajossakin omat vaaransa ja haasteensa. Mua pelottaa tuolla liikenteessä lähinnä venäläiset rekat ja bussit. Niiden ajotavat ja kaluston kunto. Ei liene sattumaa että venäläiset ajavat suomessa keskenään kolareita.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page