FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.11.17, 07:33

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  FSX Koneiden maalaaminen
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: FSX Koneiden maalaaminen  (Read 1453 times)
SavoTeem
Former member
FSX Koneiden maalaaminen
« on: 16.07.07, 13:48 »

Aloittelija kysyy miten maalata FSX vaikka default koneita kun tietääkseni DXTBmp ja maksullinen FS Repaint ovat vain 2002 ja 2004 versioille? Voisitteko ehdotella keinoja...
Matti Averio
WALL-E
Offline Offline

Posts: 1744
Date Registered: 05.10.06

Re: FSX Koneiden maalaaminen
« Reply #1 on: 16.07.07, 18:23 »

Aluksi DXTBmp:llä käännät "normaaliin" muotoon. Sitten avaat tiedoston millä tahansa kuvaeditorilla, jonka käytön hallitset. Käännät kuvan peilikuvaksi ja eikun maalailemaan! Kannattaa käyttää kerroksia hyödyksi, niin on helpompi kumittaa ilman, että itse koneen tekstuurit vaurioituu. FSX Default koneet on kyllä aivan karseita, eikä niiden maalaamista kannata aloittelijan yrittää.(Mulla on 2 enemmän tai vähemmän hyvin maalattua defua.) Kaikki riippuu tietenkin, millaista jälkeä tavoittelet.

Haulla löytyy se opas. Itse en muista.

SavoTeem
Former member
Re: FSX Koneiden maalaaminen
« Reply #2 on: 16.07.07, 18:28 »

Kiitos oikein paljon. Pääsin nyt alkuun koska olen maalaillut aikaisemmin FS2002 koneita mutta tietenkin mieluummin ihastelee omia teoksiaan FSX  Cheesy
SavoTeem
Former member
Re: FSX Koneiden maalaaminen
« Reply #3 on: 16.07.07, 18:39 »

yksi asia vielä... Voisiko jo ostamaani FS Repaint ohjelmaa hyödyntää millään tavalla ettei olisi turhaan mennyt tuo raha?
SavoTeem
Former member
Re: FSX Koneiden maalaaminen
« Reply #4 on: 17.07.07, 07:36 »

Ja mihin muotoon tallennan muokkaamani FSX koneet DXTBmp:llä että ne sitten näkyvät simussa oikeanlaisilta?
Ville Elomaa
Offline Offline

Posts: 1863
Date Registered: 17.12.01

Re: FSX Koneiden maalaaminen
« Reply #5 on: 17.07.07, 08:56 »

Ja mihin muotoon tallennan muokkaamani FSX koneet DXTBmp:llä että ne sitten näkyvät simussa oikeanlaisilta?

Muoto on DDS ja tarkempi formaatti (löytyy sieltä valintalistasta) on joko DXT5-pakattu tai
sitten täysi 32-bittinen (888 32 Bit). DXT5-pakatut tekstuurit ovat tavallisimpia ja vievät
paljon vähemmän tilaa kuiin 32-bittiset. Kannattaa vähän katsoa itse lopputulosta, ennen kuin
päättää kumpaa käyttää, DXTBmp:ssä on tuohon esikatselutoimintokin.

Tuo DTX-pakkaus nimittäin saattaa tapauksesta riippuen aiheuttaa tekstuuriin pieniä muutoksia, jotka joskus
eivät haittaa, mutta itse jouduin juuri meneillään olevassa projektissani tekemään päätekstuurin
32-bittiseksi, koska DXT aíheutti liikaa ongelmia.

- Ville -

SavoTeem
Former member
Re: FSX Koneiden maalaaminen
« Reply #6 on: 24.07.07, 08:06 »

Nyt kun yritän tallentaa muutokseni DXTBmp ymmärtämään muotoon( DXTBmp ymmärtää photoshop tiedoston mutta näyttää sen tosi pienenä ja kun tallennan sen DDS ja simussa koneen tekstuurit näyttävät epäselviltä) Käytän Adobe photoshop 5.0.
Kaivataan apuja...
Mika Kujanpää
Offline Offline

Posts: 330
Date Registered: 07.01.07

Re: FSX Koneiden maalaaminen
« Reply #7 on: 24.07.07, 08:44 »

Minä tallennan paintit photarissa bmp-muotoon, avaan DXTBmb:ssä ja tallennan esim. DXT3 32 bit-muotoon. Toimii mulla ainakin. Tallennan paintit toki myös psd-muotoon jolloin tarvittaessa muutokset on helppo tehdä.

-Mika

Hyvää yötä ja huomentaa-aa...!
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1