Problem med rutt!

(1/2) > >>

Eddieboy:
Hej nu är det så att jag har fått problem med att välja rutt... Den här rutten vill inte fungera ESGG SID LABAN UN873 ELTOK STAR ESSA... dET STÅR "Error:The route cannot contain the departure airport icon ESGG" eller nåt i den stilen. Men jag har aldrig flugit online så jag vet inte om det bara är den som inte funkar för mig eller inte.

MvH
Eddie

Beppe:
Hej, såg din färdplan ikväll och vad jag såg stod i färdplans rutan var bara "ESGG ESGG", dubbel kolla att du verkligen skrivit in rutten samt ta bort ESSG SID och STAR ESSA. Alltså det du ska skriva in i "route" är "LABAN UN873 ELTOK"  för en flight mellan Götebord och Stockholm. Hoppas det hjälpte 
Om det är något mer du undrar om att skicka in färdplan så finns allt under www.ivao.se/training/komma-igang-pilot

Madito:
Ta dig tid att läsa igenom installations- och komma-igång-guider på IVAO.se, Eddie. Det kan inte bli lättare och du slipper sitta och vänta på svar här på forumet.
När jag tänker efter så har ju IVAO.se också en "Live support" där du kan ställa frågor angående IVAO. Men ta dig tid att läsa igenom guiderna flera gånger innan, pojkarna på supporten kommer märka direkt om du har läst dem, och då vidarebefodrar dem dig direkt till den avdelningen så du får läsa på innan du kommer med frågor.
Och precis som Anton skriver så ska du endast skriva in rutten du ska flyga, inte avgångsflygplats, ankomstflygplats och inte heller SID och STAR, de markerar endast att det ska finnas en SID eller STAR i dess ställe och en sådan får du av ATC när du begär clearence eller blir tilldelad en approach.

Hoppas det löser sig!
Mikael Mattsson

Nigge:

Hej nu är det så att jag har fått problem med att välja rutt... Den här rutten vill inte fungera ESGG SID LABAN UN873 ELTOK STAR ESSA... dET STÅR "Error:The route cannot contain the departure airport icon ESGG" eller nåt i den stilen. Men jag har aldrig flugit online så jag vet inte om det bara är den som inte funkar för mig eller inte. thmbdn

MvH
Eddie

Hej Eddie
Det var mig du hade som Landvetter TWR, sorry att jag inte kunde hjälpa dig mer där,
Men som sagt, rutten du skrev ESGG SID LABAN UN873 ELTOK STAR ESSA
är en helt korrekt rutt som de flesta som flyger mellan ESGG o ESSA använder
fast rutten du ska posta i flightplanen på ivao är LABAN UN873 ELTOK det räcker
då kliar atc´n sig i huvudet och funderar fram en SID som du ska få flyga ikväll hade du t.ex fått LABAN2B departure...
så hade du hamnat på LABAN punkten, som är första punkten i din flightplan, sen så om det fanns mer atc online hade du fått en STAR (inflygningsväg) till Arlanda...

Hoppas du förstår
/N

Eddieboy:
Jo nu börjar jag förstå mycket mer... Jag märkte efter en stund att det fanns en knapp nere på FP papret och om man tryckte på den så blev Essg och ESSA borttaget...

Tack för er hjälp!

Navigation

Up one level

Next page