Ilmailuhistorian keskustelualue

<< < (9/11) > >>

Markku:

Historialliset kuvat historiapalstalle, ehdottomasti minun mielestäni. Kuvauspalstalla kuva on pääasia, yleensä keskustelu on kuvan erilaista kommentointia. Historiapalstan kuvat luovat usein laajempaa keskustelua, jossa tärkeintä ei ole itse kuva vaan kuvattu tapahtuma. Kuva on siis väline tapahtuman, aikakauden jne esittämisessä.

Määrällisesti historiakuvat hukkuvat sinne peruskauraviidakkoon.

Lisäksi tulee mieleen  kysymys kuvien säilyvyydestä. olisiko mahdollista sallia historiakuville pitempi säilyvyys foorumilla, vaikka kuvakoon kustannuksella, tämän väline-merkityksen vuoksi?

Juuri näin. Nykyinen meno historiapalstalla on mallillaan.
Markku

Markku:
Muuten asiasta kolmanteen, näin tässä lokakuun vallankumouksen 90vuotispäivänä luiskahti mieleen, että saisko kannatusta jos tässä ensi helmikuussa aloitetttas sellainen Suomen ilmailuvoimien aamuhämärän tapahtumat "päivästä päivään" sarja? Ajanjakso on sopivan lyhyt että vois mielenkiinto säilyä pitkin kevättä ja tulis kerrattua tuokin historian vaihe....
Markku     

kaukoleh:
Kannatan historiakuvien sijoittamista ilmailuhistorian keskustelualueelle. Objektiivinen näkökulma tietenkin, kun olen hiukka enemmän kiinnostunut historiasta kuin nykypäivästä. Tuossa Ilarin viestissä on asian ydin mielestäni tiivistetty erinomaisesti

Kake

ovalila:
Kyllä nuo tuollaiset todellista historiallista arvoa omaavat ( joita viime aikoina todella kiitettävästi on esiintynyt ) mielestäni kuuluisi ilmailuhistoria osastolle. Sinnehän ei liene varmaan edes kummoinen homma tehdä sticky tyyliin "Ilmailutapahtumat 2007" tuolla Yleisen ilmailukeskustelun alla jos niitä jollain tavalla eritellä halutaan?

Sitten onkin vaan se savotta että kuka sanoo että mikä on historiallisesti arvokas kuva ja miten se määritellään? Itse en suhtaudu ko. määrittelyyn mitenkään ahdasmielisesti..... mielelläni katselen kaikenlaisia kuvia mitkä ilmailuun ja/tai historiaan liittyvät mutta jossain vaiheessa ko. kysymys varmaankin putkahtaa esiin?

Toinen kysymys olisi sitten se että entäs uudet kuvat enemmän tai vähemmän historiallisista koneista? Mitäs niille tehdään?

Eeei mulla tässä mitään omaa lehmää ojassa ole..... tuota Juutilaiskaa vaan ajattelin jos ja kun se innostuu taas kohta postaamaan niitä maan mainioita Warbird kuvia.....

FIMGP:

Historialliset kuvat historiapalstalle. Ja kuvat mielellään säilytettäväksi pitemmäksi ajaksi kuin tuo normaali 3 kk. Tuolla ylempänä viesteissä mielestäni on hyvin perusteltuna syyt.

Jukka

Samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa, viime aikoina on kansioiden kätköistä esiin julkaistu todellisia helmiä, ei sotketa näitä peruskauran sekaan.
Markku

Navigation

Up one level

Next page

Previous page