Kuvakoon nostaminen 200KB > 250/300KB ??

(1/5) > >>

FIN1979:
moi

Nyt on tässä alkanut monesti kuvakaappaus puolelle uploadatessa potuttamaan kun kuvien maksimikoko 200KB ylittyy turhan usein. Tämä ylitys tapahtuu usein silloin kun kuva on pienennetty 800x640 pix-kokoiseksi mutta koko onkin vaikka 230KB. Silloin on pakko pienentää kuvan resoluutiota niin paljon että se mahtuu > 200KB normeihin.

Hartaana pyyntönä olisikin kuvakoon nostaminen 200KB:stä, 250KB tai 300KB kokoiseksi. Nykyisin kun kuvat alkavat olla sen verran detaljoituja niin tuo 200KB ylittyy aika usein (ainakin itselläni) simukuvissa. Esimerkkinä lentokone joka lentää photomaiseman päällä niin kuvakooksi saattaa helposti tulla yli 230KB. Juuri äsken jouduin pienentämään kyseisen kuvan resoluutiota 800x640:sta alaspäin ja silloin kuvan laatu heikkenee aika paljon.

Resoluutiota 800x640 ei mielestäni tarvitsisi nostaa mutta kuva kokoa kylläkin.

Jani

FINLAS:
Eipä minulla ainakaan ole mitään vaikeuksia saada omia digikuviani pysymään tuossa 200kb:ssä, kun niitä Photoshop Elementsillä tänne laittoa varten pienentelen. Ja aika paljon saa kuvan pakkauta lisätä ennen, kuin alkaa laadussa hirveästi mitään näkyä.
En tiedä, että millä ohjelmalla itse noita kuvia muokkailet, mutta tuolla Photshoilla kuvat saa ainakin helposti tuohon 200kb:hen ilman, että kuvanlaatu hirveästi heikkenee.

juksii:
Kannattaa lisätä pakkausta eikä pienentää kuvaa lisää.

FIN1979:

Eipä minulla ainakaan ole mitään vaikeuksia saada omia digikuviani pysymään tuossa 200kb:ssä, kun niitä Photoshop Elementsillä tänne laittoa varten pienentelen. Ja aika paljon saa kuvan pakkauta lisätä ennen, kuin alkaa laadussa hirveästi mitään näkyä.
En tiedä, että millä ohjelmalla itse noita kuvia muokkailet, mutta tuolla Photshoilla kuvat saa ainakin helposti tuohon 200kb:hen ilman, että kuvanlaatu hirveästi heikkenee.

Paint Shop Pro Photo XI:llä niitä kuvia pienentelen ja editoin. Ei minulla kaikki kuvat mene resoluution pienennyksen jälkeen yli 200KB. Suurin osa yli menevistä on kuvia joissa on esim photopohja tai paljon detaljea ja liikennettä.

Jani

Ihmettelen itsekin samaa, kun ei ole ikinä ollut ongelmaa tuon tiedoston koon kanssa. Kyllähän se menee aina pelkällä pienentämisellä sen 200kb:n yli, mutta kun siihen kuvaan voi lisätä jpeg pakkausta tuossa 800x600 kuvassa 50% ennenkuin alkaa edes jotenkin laatuero näkymään.

Omasta mielestäni se vanha 150kb:täkin olisi riittänyt ihan hyvin. Jani muuten sinulla on aika omituinen kuvasuhde käytössä jos käytät tuota 800*640. Normaalisti käytössähän ovat kuvasuhteet 4:3 ja 3:2. 800 pikselin leveydellä 4:3 kuvasuhteella korkeudeksi tulisi 600px, kun taas 3:2 kuvasuhteella 533.

Navigation

Up one level

Next page