IvAp hänger sig

(1/3) > >>

Joel:
Hej!

Tänkte delta i gruppflygningen mellan Arlanda och Manchester tidigare ikväll, så jag ställde upp mig på Arlanda och anslöt mig till IVAO. Efter bara en liten stund fick jag dock meddelande om att IvAp stött på ett problem och måste avslutas. Försökte att ansluta mig flera gånger efter detta, men alla försöken resulterade i samma meddelande. Har så vitt jag vet aldrig upplevt det här problemet tidigare. Testade för en stund sedan att ansluta mig igen. Stod på samma gate och hade samma flygplan, men nu var flygplatsen helt tom förrutom jag själv. Nu var jag inte online så länge, men hur som helst så hängde sig inte IvAp under den tiden. Frågan är vad problemet kan bero på? Kan det vara något kring eventet som är anledningen, eller är det långsökt att tro det?

Maax:
Använder du något antivirus program?

Joel:

Använder du något antivirus program?

Ja, jag använder NOD32. Har dock aldrig haft detta problem innan, så jag förstår inte varför det skulle uppstå just nu? Läste att UPnP kunde ställa till det, så jag inaktiverade det i min router igår vid eventet, men det hjälpte inte.

Maax:

Ja, jag använder NOD32. Har dock aldrig haft detta problem innan, så jag förstår inte varför det skulle uppstå just nu Läste att UPnP kunde ställa till det, så jag inaktiverade det i min router igår vid eventet, men det hjälpte inte.

Gör så här;

Gå in i kontrollcenter > IMON > Inställningar > Avancerat > Under "Exkludering" tryck redigera > Lägg där till ivapnetint.exe, usrhost.exe och fs9.exe

Har haft samma problem

Joel:
Tack för tipset Max, ska testa det! Eftersom det inte hängde sig sist så var problemet kanske bara tillfälligt, men jag ska som sagt testa det, så kan man kanske undvika problemet helt i fortsättningen. Kanske kan NOD32 också vara anledningen till att jag haft problem med att jag försvunnit från ATC:ns radarskärm?

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,68251.0.html

Navigation

Up one level

Next page