FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.11.17, 14:26

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  [FSX] Koordinaattien paikkansapitävyys pelissä
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: [FSX] Koordinaattien paikkansapitävyys pelissä  (Read 865 times)
Jarmo Stenvall
Offline Offline

Posts: 110
Date Registered: 27.02.07

[FSX] Koordinaattien paikkansapitävyys pelissä
« on: 06.08.07, 09:19 »

Huomasin tuossa eilen että jokin mättää noissa pelin koordinaateissa. Eli tarkoitukseni oli laittaa Martinlaakson voimalan savupiippu, se ensimmäinen ja isoin,  oikealle paikalleen. Käytössäni on "Vantaa photoscenery".

Google Earth:
N60 16.5900
E24 50.0810

Sceneryn mukaan:
N60 16.9847
E24 50.1412

Ja että homma ei jäisi ihan näin yksinkertaiseksi, niin testasin vielä saman EFHK:n kiitoteiden 04R-22L ja 15-33 risteyksen keskikohdan mukaan.
Google Earth:
N60 19.3357
E24 58.0638

Pelissä: (oletus kenttä!)
N60 19.5610
E24 58.13.14

Mihin siis pitäisi luottaa noiden koordinaattien suhteen? Pitäisikö noita maisemaobjekteja tyrkkiä vaan sinne, missä ne näyttäisi olevan oikealla paikallaan, eli esim. vaikka tuon "Vantaa photoscenery" paketin mukaan?


Terveisin:  Jarmo
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9059
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: [FSX] Koordinaattien paikkansapitävyys pelissä
« Reply #1 on: 06.08.07, 13:01 »

Photosceneryt ja kentät heittävät hiukan mutta niiden mukaan niitä kuitenkin kannattaa laittaa niin näyttää parhaimmalta. Eivätkä nuo heitot ole niin suuria että sillä oikeasti olisi mitään merkitystä simussa lentämiselle.

EDIT

Niin lisätään  vielä että koordinaatit kyllä pitävät paikkansa simussa, mutta kun tehdään esim. photoscenery niin ilmakuva ei välttämättä ole juuri siinä muodossa mitä simu käyttää, projektio-virheestä on siis kyse. Suomessa käytetään paljolti KKJ projektiota kun taas simu tykkää WGS84 tyylisestä, jos en nyt ihan väärin muista. Tämä aiheuttaa photoalueella, varsinkin reunoilla, tiettyä heittoa. Kentillä sen sijaan yleensä kaikki asetellaan kiitoteiden mukaan ja tässä taas vaikeuttaa hommaa muuttuva eranto, simun malli on jostain vuodelta X eivätkä suunnat enää täsmää. Tätä on todella vaikea selittää, minun taitoni eivät siihen riitä, mutta että vaikka kuinka tarkkaa pyrkii tekemään niin se ei aina vastaa ihan sitä oikeaa. Jotta homma toimisi parhaiten niin mennään sitä kultaista keskitietä ja pyritään tekemään hyvä kokonaisuus.
« Last Edit: 06.08.07, 13:08 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Jarmo Stenvall
Offline Offline

Posts: 110
Date Registered: 27.02.07

Re: [FSX] Koordinaattien paikkansapitävyys pelissä
« Reply #2 on: 06.08.07, 18:07 »

Kiitos selventävästä vastauksesta!  Roll Eyes  thmbup

Täytyy siis alkaa etsimään sitä kultaista keskitietä ja elettävä noiden simun ominaisuuksien mukaan.

T:  Jarmo
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1