Super Caravelle project

<< < (16/19) > >>

Juhak:
Quote from: O-P Pietila on 22.04.08, 19:31

Kuulan ja pikkukoneen suhteen oli samaa ongelmaa, eli kalibroinnin jälkeen pikkukone otti kiinni näytön 'lasiin', servo palautui keskiasentoon, mutta pikkukone jäi killumaan kyljelleen. Kyllähän näiden kanssa vähän virittelemistä on, mutta uskon kuitenkin, että tarkkaan säätämällä, nysväämisellä, virittelyllä, jne. toimivat loppuviimeksi ihan OK. Näin ainakin Malmilla.

Minulla oli kaartomittarin kanssa ihan samanlaisia ongelmia. Jouduin liimaamaan sen pikkukoneen kiinni servon akseliin, se oli muuten liian löysä. Samoin pikkukone otti aluksi kiinni mittarin lasiin.
Suuntahyrrä on vielä avattava ja katsottava mikä kanittaa yhdessä kohtaa, hyrrä alkaa nykimään aina samassa kohdassa.
Ja moottorimittareiden puolelta on nyt alkanut kuulumaan aika miehekäs rusahdus aina kun laskussa vähentää tehot minimiin. En vain ole vielä ehtinyt havannoimaan mistä mittarista se tulee, mutta pöydällä tuollaisia ääniä ei kuulunut.
Mutta eiköhän lopussa kiitos seiso 

Juha

Pitäisikö perustaaa oma simkits-ketju?

tigert:
Quote from: Jalmari Pipo on 22.04.08, 14:33

BTW
Aiemmin mainitsemani SIOC ääni- ja nykimisongelma loppui, kun kytkin SB live äänikortin pois käytöstä ja kytkin lankun oman äänikortin päälle.

Jep, jotain tämmöistä ounastelinkin. Hyvä että selvisi! :-)

Noi simkitsit on aika virityksiä kyllä osa, kauheen hienosti ne kehuu niitä sivuillaan, mut osien laatu on hiukan siinä ja siinä. Toisaalta kyllä ne MIKin simussa on hommansa hoitaneet ihan hyvin, ei siinä mitään. Mutta ei noita tuohon hintaan ihan ilokseen ostele  ja pelkästään kehuskele laatua.. kyllä se muovisuus ja hiukan "rimpulamaisuus" häiritsee. Silti, eipä edes tuohon hintaan ole kauheasti muuta vaihtoehtoakaan saatavilla. Usbiversioita en ole ikuna kokeillut, meillä on noi CCU:hun tulevat mallit.

Itse modaamalla saa toki, mulla on kyllä esim. yks korkeusmittari mutta sen avattuani alkoi kyllä hirvittää, aneroidi on sen verta tarkka värkki että ilman jotain isoa välitystä ei servon tarkkuus riitä millään, se mittarin skaalan 30000 jalkaa ei ole hirveän pitkä matka aneroidin palkeen liikettä Toisaalta keinohorisontin modaus ja muut mittarit onnistuu paljon helpommin.

- T

Transisto:
Quote from: Juha Klemettinen on 22.04.08, 20:25

Minulla oli kaartomittarin kanssa ihan samanlaisia ongelmia. Jouduin liimaamaan sen pikkukoneen kiinni servon akseliin, se oli muuten liian löysä. Samoin pikkukone otti aluksi kiinni mittarin lasiin. Jos sinulla on samaa ongelmaa, näyttäisi siltä, että tämä vinous on tullut jo tehtaalla, valuvaiheessa. Samoin liian löysä akseli.Suuntahyrrä on vielä avattava ja katsottava mikä kanittaa yhdessä kohtaa, hyrrä alkaa nykimään aina samassa kohdassa. Meillä sama ongelma ADF:n kanssa.
Ja moottorimittareiden puolelta on nyt alkanut kuulumaan aika miehekäs rusahdus aina kun laskussa vähentää tehot minimiin. En vain ole vielä ehtinyt havannoimaan mistä mittarista se tulee, mutta pöydällä tuollaisia ääniä ei kuulunut.
Mutta eiköhän lopussa kiitos seiso 

Juha

Pitäisikö perustaaa oma simkits-ketju?

Joo, kannatetaan! Tuomas, tai muut, please.. 

tigert:
Siitä vaan, kuka tahansa voi perustaa uuden ketjun

Mä pistä sen sit tonne stickyksi.

- T

Esko:
Moi Juha ja muut!
´
Olen rakentanut jo aika monta noita Simkits mittareita, ja luin että yksi sinun mittareista neula koski mittarin lasiin.
Minullekin on pari kertaa näin käynyt mutta niissä tapauksissa en ole painanut sitä mittarin lasia oikein kunnolla pohjaan saakka.
Joskus saa painaa aika kovaa, muovi oikein rutisee, ennen kuin se naksahtaa paikalleen.
Muovinen mittari lasi pitäisi olla ihan tasainen kun se on oikein laitettu.
Jos sivusta katsoo mittarin lasia se ei saisi aaltoilla, silloin se ei ole ihan pohjassa jokapaikasta.
Olen tehnut puisen työkalun jolla voin painaa lasin paikalleensa tasasella voimalla.
Pyöreen puukapulan jonka halkasia on melkein yhtä iso kuin mittari lasi.

Hepp!

Navigation

Up one level

Next page

Previous page