2 bildskärmar?

(1/2) > >>

nisse55:
Hej,

Jag har nu 2 skärmar till min PC, men har ingen koll på hur jag skall bära mig åt för att få det fungera.

Behöver jag ett grafikkort som stödjer två skärmar eller kan man köpa nån slags dosa mellan en in och
två ut kabel och få det och funka..
Tänkte att det ena för tex panel och det andra för tex utsikt genom fönster där kan jag se gate, byggnader m.m.

Var kan jag köpa?

mvh
Conny
PC - FS2004

Nigge:
Du behöver ett kort som stödjer två bildskärmar, annars kan du på sin höjd få samma bild på två skärmar... hur spännande det nu är;-)

nisse55:
Hej igen,
Tack, men ett kort, vad kallas det?

Hoppas jag hittar i Dabus eller Warehouse....

mvh
Conny
PC FS2004

Nigge:
Är ingen höjdare på grafikkort, men det finns en mängd kort som stöder 2 skärmar.

sas550:
Quote from: Conny Myrberg on 15.08.07, 12:57

Hej,

Jag har nu 2 skärmar till min PC, men har ingen koll på hur jag skall bära mig åt för att få det fungera.

Behöver jag ett grafikkort som stödjer två skärmar eller kan man köpa nån slags dosa mellan en in och
två ut kabel och få det och funka..
Tänkte att det ena för tex panel och det andra för tex utsikt genom fönster där kan jag se gate, byggnader m.m.

Var kan jag köpa?
mvh
Conny
PC - FS2004

Hej Conny!

De flesta av dagens grafikkort stöder två skärmar. Titta på baksidan av din dator där kabeln från skärmen sitter. Om det finns en till kontakt i samma höjd så behöver du inte köpa ett nytt kort. Kontakten kan vara en vanlig vga kontakt med 15 pinnar i tre rader eller en dvi kontakt som är lång och rektangulär med ett tvärställt flatstift i ena änden. Med en dvi kontakt så kan du behöva köpa en adapter som finns på vilken pc butik som helst. Kostar kanske en hundring.

Navigation

Up one level

Next page