FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.11.18, 10:44

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  EFHP
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: EFHP  (Read 2275 times)
Jukkis
Former member
EFHP
« on: 17.08.07, 08:43 »

Tällä viikolla puraisi pieni mallinnuskärpänen, ja sutasin tuosta Haapavedestä tällaisen raakileen (hehe, paljon muuta ei ole luvassakaan). Osaisikos joku valaista miksei annotator auta puiden luomisessa, tai mikä ne mahtaa poistaa. Metsää pitäisi kaiken järjen mukaan olla hallien lähellä vaikka kuinka.  Niin ja toinen juttu vielä, nuo vuodenaikatekstuurit kentän pintaan, mitenkäs niitä .asm tiedostoja pitikään ronkkia, olisko kellään mallisorsaa tallessa. Omat EFLA sorsat ovat jo kadonneet näiltä osin Tongue


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 17.08.07, 08:58 by Jukka Kohtala »
Kasimir Torri
Offline Offline

Posts: 1818
Date Registered: 28.05.07

Re: EFHP
« Reply #1 on: 17.08.07, 08:47 »

Kyllä on hieno! Shocked
Mutta pulmassa en voi auttaa kun olen itse vielä opettelemassa Gmaxin käyttöä. thmbdn
Mikko Lindström
Offline Offline

Posts: 692
Date Registered: 21.02.05

Re: EFHP
« Reply #2 on: 17.08.07, 09:30 »

Kivalta näyttää Tongue Millä teit tuon pohjan? Jos teit gMaxilla ja modasit sen ground polyksi fsdeveloperista löytyvällä pienellä koodin muunnoksella niin se lanaa autogenit maan tasalle.

Autogenit pysyvät ehjänä kun seuraava koodi korvataan:

Quote
OBJECT_0_START label word
    IFIN1       OBJECT_0_FAIL, image_complex, 2, 32767
    ADDOBJ      OBJECT_0_SCALE
    SHADOW_CALL OBJECT_0_SCALE
OBJECT_0_FAIL label    BGLCODE
    BGL_JUMP_32 OBJECT_0_END
OBJECT_0_SCALE label    BGLCODE

tällä näin:

Quote
OBJECT_0_START label word
    ADDCAT OBJECT_0_SCALE, 8
    INSTANCE_CALL  R, 0, 0, 0
    BGL_JUMP_32 OBJECT_0_END
R label word
    BGL_RETURN
OBJECT_0_SCALE label    BGLCODE

Noihin vuodenaikoihin löytyy hyvä ohje täältä:

http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Seasonal_textures

Tuolla ihan alimmaisena on tuo Better Seasons osio jossa saa päivän tarkkuudella noita vuodenaikoja asetettua Smiley

Jukkis
Former member
Re: EFHP
« Reply #3 on: 17.08.07, 13:22 »

Kiitos Mikko. Voiko noita autogenejä peittää joku muukin kuin tuo mainitsemasi muunnoskuvio? Juuri noin olin sen tehnyt. Kentän toiseen päähän puut tulivat kun hieraisin .asm filun kuntoon esittämälläsi tavalla. Tästä päästä puuttuvat edelleen. Kjummallista.

[ attachment removed / expired ]

Miksi simulaattorin karkkivärit ei normaalisti ole läheskään tätä luokkaa...  Wink Pitää vielä tuo HW versio duunata, eihän tuosta talvesta mitään talvea tullut.
« Last Edit: 17.08.07, 13:33 by Jukka Kohtala »
Mikko Lindström
Offline Offline

Posts: 692
Date Registered: 21.02.05

Re: EFHP
« Reply #4 on: 17.08.07, 13:41 »

Kiitos Mikko. Voiko noita autogenejä peittää joku muukin kuin tuo mainitsemasi muunnoskuvio?

Hömh... liian isot excludet? Muutitko kaikille muillekin ground polyille tuon mainitsemani koodinpätkän (baanat yms)?

Jukkis
Former member
Re: EFHP
« Reply #5 on: 17.08.07, 16:22 »

Kaikille muille paitsi rakennuksille. Ne on omassa BGL:ssään, mutta taitaapa nekin tasoittaa. Pitääpä kääntää nekin uudelleen.

Puiden puuttuminen oli sikäli tuosta kiinni, että nuo scenet poistivat "default" puut. Nyt kun käänsin tuolla tavoin, default puita tupsahteli pitkin kenttää, mutta annotatorilla tehdyillä alueilla ei edelleenkään ole puita. Toisaalta joistakin rakennuksista tulee näin osin läpinäkyviä...  käänsin takaisin. Toimiikohan koko annotator.exe noiden kuvien pohjalta? Tässä projektissa kun en ole tehnyt maisemaa "Niagara Falls" tyyliin, vaan ihan omilla polygoneilla jotka on leipastu suoraan default maiseman päälle.
« Last Edit: 17.08.07, 20:20 by Jukka Kohtala »
Jukkis
Former member
Re: EFHP
« Reply #6 on: 18.08.07, 22:03 »

Nyt näyttää vähän paremmalta. Ei niitä FS:n default puita tuonne annotator.exe:llä saanut, joten väsäsin itse puut gmaxilla. 

[ attachment removed ]
bemari
Former member
Re: EFHP
« Reply #7 on: 19.08.07, 16:34 »

Tuo näyttää minusta upealle, milloinkas laitat jakoon?
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: EFHP
« Reply #8 on: 20.08.07, 05:00 »

Nuo kentän ympärillä olevat puut eivät näytä oikealta. Ne on liian isoja ja niitä on liian harvassa, jos minulta kysytään. Olikos siinä mun kuvapaketissa mukana miten paljon niitä ilmakuvia? Niistä kyllä näkee, millaista puustoa pitäisi missäkin kohtaa olla...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Jukkis
Former member
Re: EFHP
« Reply #9 on: 20.08.07, 05:51 »

Jep, olihan siellä toki ilmakuvia joista haavat erottuivat. Minulla vaan ei ollut juurikaan lehtipuista kuvia joten käytin mitä omista kuvakirjastoista löytyi, jotta sain metsää ympärillle. Wink  Lomakin loppui just ja aika näihin, joten korjausta tuohon ei ole suunnitteilla.

Jorma Tyyskä
Offline Offline

Posts: 565
Date Registered: 16.08.02

Re: EFHP
« Reply #10 on: 21.08.07, 16:42 »

Mukava pikkuscene ja plussaa, lähellä EFPY  Grin

Puut lähestymisessä vähän haittaa...


jussifisd
Former member
Re: EFHP
« Reply #11 on: 21.08.07, 19:04 »

Kiitos! Hieno!

Jostain syystä n. puolivälissä kiitotietä (30) aina tyssä Crash! Object collision. Muutettu prioriteettia skenekirjastossa ja buuttailtu.

Mikä neuvoksi?

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: EFHP
« Reply #12 on: 21.08.07, 20:36 »

Puut lähestymisessä vähän haittaa...

Toivottavasti sieltä löytyy joku "puut*.*" tai "trees*.*" tiedosto, jonka deletoimalla puut saa pois? Tuo on nimittäin sinällään harmi, että kun oikeasti siellä ei tosiaan ole puista minkäänlaista haittaa.

Jostain syystä n. puolivälissä kiitotietä (30) aina tyssä Crash! Object collision.

Voisikohan tuohonkin löytyä syy puista?

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Jukkis
Former member
Re: EFHP
« Reply #13 on: 21.08.07, 21:06 »

Oho, satunnaista crashiä näkyi syntyvän sekä rakennusten että puiden kera. Kummallista kyllä noissa paikoissa ei sorsatiedostoissa ole sitten niin mitään.  Käänsin molemmat BGL-tiedostot siten ettei noihin objekteihin törmää, eipä puut tai tönöt haiittaa Tongue, tylyä vaan että nyt pääsee niistä läpi. Korjattu versio tiedostokirjastossa.
« Last Edit: 22.08.07, 19:52 by Jukka Kohtala »
jussifisd
Former member
Re: EFHP
« Reply #14 on: 23.08.07, 13:41 »

Suurkiitokset pikaisesta korjauksesta!
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1