Lentäjän työpäivä MD11, Boeing 757.

(1/9) > >>

zetair:
Herätys 0500Z. Tässä vaiheessa lentäjän paras kaveri on pannullinen vahvaa kahvia. Tämän päivän legi on paluulento HKG - HEL, joten päivästä tulee pitkä. Lento on bookattu Vatsimiin alkavaksi 0745Z, mutta lentolistallani se on AY068 HKG 0945 HEL 1505 paikallista aikaa. Jos lentoa ei voi, tai halua lentää lentolistaan merkittynä aikana? On seurauksena usean kellonajan seuraaminen Vatsimissa lennettäessä. Tähän melkein ajan myötä tottuu, mutta on silti hieman hankalaa varsinkin Atlantilla operoitaessa.

Päivän reitti (Vroute).

BEKOL A461 YIN G586 QP/K0830S1060 B330 MORIT/K0830S1160 B330 UNWW A575 KD
B200 UHT A222 KUMEN G353 PEMIL B157 PT B158 KETOL/N460F380 UT87 SVL UY73 ORM DCT

Jätesäkeistä kyhätyt "pimennysverhot" luovat aidon tunnelman

[ Attachment not found - or removed ]

MD11 on boarding.

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Päivän painot.

Pax: 264 / Crew: 14 / Gargo: 9935kg / Baggage: 5607kg / Fuel: 98.000kg. eli ZFW:165.996kg ja GW:263.996. Vastatuulta luvassa, kuten aina länteen mentäessä. Kiinan rannikolle odotettu myrsky meni lopulta hieman itäisempää reittiä, ja rantautui pohjoisemmassa.

Hong Kong tower good afternoon, Finnair 068 hevi gate N36 MD11 with information MIKE, reguest IFR clearance to Helsinki.
Finnair 068 good afternoon. do you have BEKOL2B in database?
Yes we have.
FIN068 Cleared to Helsinki via BEKOL2B departure, climb to 5000ft, SQUAWK 5311. Clear start & push.

Kolmonen käynnistyy.

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

FIN068 ready to taxi
FIN068 taxi to holding point 25L VIA B7 B W H J10

Rullausreitti

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Hong Kong tower, FIN068 khöm... sorry sir we don't have BEKOL2B in database! Need radar vectors after departure.
All right! Get ready radar vectors after departure...

Taxiway W (visibility 7km)

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Taxiway H (Triplaseiska lähtee)

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Rotate V2...

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

FIN068, turn left heading 160....130.....100. FIN068 are you able to direct BEKOL?
Yes, directing to BEKOL

Käännytään kohti BEKOL:ia

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Ja kohti reittiä

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

On se vaan komea työkalu!

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Tässä vaiheessa Welho katkaisi internet yhteyden, josta seurauksena FS alapalkkiin, ja jumiin... Onneksi on autosave, joten palautus onnistui alle kymmenen minuutin.

Seuraavana NODOG 

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Reittipisteiden kirjausta polttoainemäärineen

[ Attachment not found - or removed ]

Kiinalaista maastoa

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Lentoemäntä tarjoili Carelia steak:ia punajuurella muovilautaselta (jo puoliksi syöty)

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Lähestymme MORIT:ia, ja on aika nousta pinnalle S1160 / FL381 joka on lopullinen matkakorkeus

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Climb to S1160

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Jutusteluhetki Mongoliassa

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Päivän elokuvan jälkeen lentohenkilökunta näytti kotimaista kanavaa! Jessica Fletcher häsläämässä!

[ Attachment not found - or removed ]

Venäjällä pilvistää...

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Somewhere...

[ Attachment not found - or removed ]

Fiilistelyä

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

General electric powerplant

[ Attachment not found - or removed ]

Lentäjä ohjaamossaan

[ Attachment not found - or removed ]

Kohti KETOL:ia, ja EFES:iä

[ Attachment not found - or removed ]

Tampere radar iltaa FIN068 heavy, MD11 with info HOTEL FL380
FIN068 iltaa set squawk 6550, direct to ORM Expect rwy15 ORM1M arrival

[ Attachment not found - or removed ]

FIN068 confirm direct to ORM
Khöm... Direct to ORM

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

ORM1M tuloreitti, ja holding pattern

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Saavutaan tuloreitille pinnalla 100

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Finaali häämöttää...

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Ja Finaaliin 15

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

FIN068 wind 190 11kts, cleared to land RWY15

MD11 on autoland RWY15

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Käsien taputusta

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Vacating RWY,Squawk mode STBY

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Rullaustiellä Y kohti porttia 30

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

SAS MD87 preparing cocpit...

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Toinen SAS:n kone oli noussut hetkeä aiemmin, ja Aleksi Saarinen pyysi epätoivoisesti SAS.xxx set squawk mode CHARLIE. Usean yhteydenoton jälkeen SAS ilmoitti ettei tiedä mikä on SQ -mode CHARLIE? Saarinen antoi lisäinfoa, jonka jälkeen SAS ilmoitti ettei ymmärrä transponderin merkitystä! Aleksi antoi vielä ohjeet textillä "Squawkbox => start => transponder => mode CHARLIE. Mitä ilmeisemmin kone poistui tutkalta ilman transponderi -yhteyttä Näin hyvää lennonjohtopalvelua saa vain koti Suomesta

Lento on päättynyt...

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Ja on maahenkilökunnan vuoro

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Lentoselvitys päättää työpäivän

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Työpäivän pituus 12 tuntia.

T: Mika

Laittakaahan lisää jatkoksi!


















pilot0706:
Wau, mielenkiintoista settiä!  Hienoa, kun jaksat lentää! 
EDIT_ Vuosi ja 10 minuuttia nordicissa 

Mighela:
Vai että semmoinen toimisto Itsekkö olet viritellyt tuon karttatelineen?
Edit: niin ja tietenkin mielenkiintoiselta vaikutti näin kuvista katottuna 

sandells:
Pitäähän tänne VF:n puolellekkin laittaa välillä kommenttia Loistava kertomus VF:n lentojen operoinnista ja vieläpä loistavalla koneella! Tälläisiä toivoisi jokaisesta VF:n konetyypistä.

zetair:
Quote

Vai että semmoinen toimisto Itsekkö olet viritellyt tuon karttatelineen?


Monitorissa kiinni oleva paperinpidin löytynee toimistotarvikkeita myyvältä tavaratalo -osastolta. Pöydällä oleva irtomalli on peltiä, joten hieman vanhentunutta mallia a'la kirppis.

T: Mika

Kuva: Myös kaikenmaailman "rimpuloita" on myynnissä, mutta tämä on ainakin hyvä. Jos ostaa kaksi, niin voi laitella molimmin puolin monitoria (on käännettävä malli).

[ attachment removed ]

Navigation

Up one level

Next page