Kaasukahvat. Mitä kamoja?

(1/12) > >>

ittisgasgas:
Olen tänälukuvuonna suunnittelemassa valinnaisessa teknisessä kaasukahvoja simuun. En ole oikeen nero näissä asioissa, joten kysynkin mitä kaikkea tarvikkeita 
pitää ostaa ja hankkia? Kummatkin kortit ja potikat pitää itse ostaa. Joku voisi siis pistää listan, jossa on kaikki kamat ja niitten paras ostopaikka. Kaipaisin myös joitain hyviä vinkkejä kaasukahvojen tekoon. Aika tarkkaan saa selittää, jos mahdollista Eikä sitten mieluiten mitään "käytä hakua" vastausta, koska katsoin itse
, enkä löytänyt mielestäni mitään kauhean hyödyllistä aloittelijalle. Kaikki kamat yrittäisin saada ensitiistaiksi.

Alto:
No ensinnäkin valitset materiaalin mistä materiaalista sen teet..UsbAxes kortti sekä 10kOhm(muistanko oikein?) potikoita kahvojen lukumäärän verran..
Helpoin tapa toteuttaa on laittamalla potikkaan kiini hammasrattaita ja myös sitten siihen kahvaan.. Kestää paremmin, kuin suoraan kahvan kiinnitys potikkaan..
Materiaalina esim. vaneri on helppo leikattava ja sitä varmaan koulussa olis..Kannattaa hahmotella suunnilleen paperille, sekä miettiä
aluksi jo koko valmiiksi..Hyvin suunniteltu = puoliksi tehty..Laitas kuvia jahka saat valmiiksi.. Onnea!

Juhowee:
Jep vanerista kannattaa ainakin se kaareva pinta, sitten esim. liimalevystä teet ne reunat. Jos et halua ostaa hammasrattaita, käytä Legojen hammasrattaita. Kahvoja ei missään nimessä kannata kiinnittää potikoihin, muuten potikat menevät rikki, kokemusta on. Kannattaa myös ostaa heti kättelyssä kunnon potikat, sillä havemmat ovat huonompia

Tosiaan 10 kOhm lineaariset potikat, yksi per kaffa ja sitten OpenCockpitsin USBAxes on hyvä kortti. Ohjeita tuolla
http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,60177.0.html

Ja toisiaan vielä niistä kiinityksistä. Potikan keskimmäinen kiini keskimmäiseen ja reunimmaiset reunimmaisiin, ei väliä kumminpäin, vaikuttaa tietääkseni vain, kumpaan suuntaan kaasu kääntyy. Kalibrointiin on hyvä ohjelma FSUIPC, jolla reversenkin tekeminen onnistuu.

Onnea!

kenkku:
Quote from: Juho Vastapuu on 21.08.07, 13:48

Kahvoja ei missään nimessä kannata kiinnittää kahvoihin

Hmm? Aika vaikealta kuulostaa, jos näin ei saa tehdä

Juhowee:
Quote from: Tero Keinänen on 21.08.07, 14:19

Hmm? Aika vaikealta kuulostaa, jos näin ei saa tehdä

Oho, korjattu

Navigation

Up one level

Next page