USBAXES ja Precision Joystick Controller BU0836 (tee se itse joystick-kortit)

<< < (9/11) > >>

Jalmari:
No just!

Väännetäänpä vielä lattaraudasta

Noilla BU0836 sivuilla on myös Rotary encodereita...(taisipa olla yksi kytkimen kerakin)

Niissä on kolme napaa:
vasen
keski
ja
oikea
1. eli mites se kytkentä menee
Mulla on ollut tuollasia 12 napasia master cardissa.
Ilmeisesti johtojen kytkemisen jälkeen periaate on sama?

2. Ja mikä on hall effect sensor

JylhaMi:
Eipä voi sanoa suoraan, datalehti kertoo.

Esim. OpenCockpits sivuilta saatava CTS288: keskipinni = common ja reunat on channel A ja channel B (Bu korttiin keskipinni GND ja reunat nappi 1 ja nappi 2)

Hall sensori yleenä perustuu magneettiin, niin että sensori magnetoidaan (+ ja -) ja kun anturin läheisyyteen tuodaan metallia lähtöpinni menee joko käyttöjännitteeseen ja maapotentiaaliin. Yleisiä esim autossa tunnistamassa kampiakselin tai nokka-akselin asentoa tai nopeustietoa vaihdelaatikosta.

timppap:
Quote

Rotaryt näkyvät joystic nappeina: encoderia oikealle kierrettäessä pätkii nappi (x) ja vasemmalle kierrettäessä nappia (y) ja napit siis ne joiden inputteihin encoder kytketty.

Sitten vaan FSUIPC:llä mappaus toimintoon jota haluaa, toimii kuin junan vessa... ei koodi häsläystä yms.
Näilä helppo myös QNH ja heading säädöt yms.

Ja tämä siis koskee tuota BU X versiota !


Joo, ihan näppärä ja simppeli peli tuo mutta onko kellään käsitystä miten hoituu Rotaryjen hitaus ongelma?
Eli mulla ainakin suurena kiusana se kun Rotaryä vääntää hieman rivakammin, esim Heading säädössä, niin kiertely menee puluille jos kierroksen nopeus on jotain yli maksimissaan 3 "klikkiä" /sek. Ts. jos vaikka tarttis muutta kurssia vaikkapa 20 astetta niin siinähän sitten ruuvaillaan namiskaa aika tovi.
Ongelma lienee siinä että noita joystick buttoneita simulaattorissa lueskellaan harvakseltaan tai sitten niitä ei puskuroida mitenkään, toisin kuin näppäimistöä?

onko tätä ongelmaa muuten näissä IOCARD:s himmeleissä?

t tp

tigert:
Varmaan kaikissa on sitä että jos kovin ruuvaa, putoaa osa eventeistä. Iocardsissa ainakin saa tehtyä "kiihdytystä" noihin, eli rotaryitä kun ruuvaan nopeaan, tulee eventtejäkin isommalla vauhdilla. Se toimii ihan hyvin, en tiedä saako fsuipc:ssä sitä tehtyä samoin joikkarin napeille?

- T

timppap:
Quote

Varmaan kaikissa on sitä että jos kovin ruuvaa, putoaa osa eventeistä. Iocardsissa ainakin saa tehtyä "kiihdytystä" noihin, eli rotaryitä kun ruuvaan nopeaan, tulee eventtejäkin isommalla vauhdilla. Se toimii ihan hyvin, en tiedä saako fsuipc:ssä sitä tehtyä samoin joikkarin napeille?

- T

Ei taida olla fsuipc:ssä keinoa tuohon mutta ongelma taitaa olla  poissa päiväjärjestyksestä, Löysin PlanetSourceCodesta VB6 joystickrutiinin jota modaamalla sain homman hoidettua eli kaikki BU0836X:n  Button-inputit näkyviin ja niihin sitten koodattua näppäimistönpainelu - rutiinin rotaryjä varten
Nyt vauhti riittää ja homma toimii vaikka vääntäisi porakoneella noita  namiskoja  . Ehkäpä tuli hieman liioiteltua mutta ihan käyttökelpoista tuosta tuli. Vaikea sanoa suhteessa iocardsiin mutta tällä pärjätään.

ttp

Navigation

Up one level

Next page

Previous page