Onlinedag 10/9

<< < (5/6) > >>

alxXx:
Tack alla som deltog för en trevlig kväll, ESGG verkade vara en populär destination sista timmen! 

/ ESOS_CTR

lingfors:
SAS554 här, vill bara säga tack för trevlig ATC, även om det märktes att en del ville stänga...  (Det var iaf känslan jag fick när jag fick instruktioner att att fortsätta i 300+ knot även under FL100...)

Och förlåt till ESGG_TWR och ESGG_APP för missed approach... Hade vissa problem att få ner kärran till rätt höjd med den hastighet jag fick av ESOS_CTR... Men men, fick ju ner kärran till slut, så.

Eftersom det här var min första flygning (nåja, nästan iaf) tar jag gärna emot tips via PM på vad jag kan förbättra från er som upplevde mina bravader tidigare ikväll.

alxXx:

SAS554 här, vill bara säga tack för trevlig ATC, även om det märktes att en del ville stänga...  (Det var iaf känslan jag fick när jag fick instruktioner att att fortsätta i 300+ knot även under FL100...)

Och förlåt till ESGG_TWR och ESGG_APP för missed approach... Hade vissa problem att få ner kärran till rätt höjd med den hastighet jag fick av ESOS_CTR... Men men, fick ju ner kärran till slut, så.

Eftersom det här var min första flygning (nåja, nästan iaf) tar jag gärna emot tips via PM på vad jag kan förbättra från er som upplevde mina bravader tidigare ikväll.

Fartrestriktionen fick du eftersom du hade ytterliggare två plan inte långt efter dig.
Om du vill reducera tidigare nästa gång så säg till bara så går det att lösa också!

haneriks:
Jisses!   Vilken kväll, vi hade 16 rörelser på ESGG...
Denna onlinekväll var det bästa jag varit med om so far.

En dansk Dash-8 som inte fick ut landningsstället....   Fick ta ett varv och vi stod beredda med virtuella brandbilar när den senare landade utan problem. Skönt...

Anders, en go-around är inte hela världen.
Ett tips som jag kommer på så här på rak arm är att förbereda så mycket som möjligt vad gäller frekvensbyten.
Ibland kan det vara ganska struligt att plocka upp rätt panel som täcker hela cockpit och börja ratta. De flesta plan har COM1 och COM2 och du kan ställa in den aktuella frekvensen och de 3 nästkommande.
På så sätt sparar du en del tid och huvudbry när det är dags. I IvAp så kan du byta mellan COM1 och COM2 och behöver då inte plocka upp radiostacken direkt utan kan göra det i lugn och ro efter du har fått dina instruktioner, repeterat och utfört. Då behöver du bara switcha till nästa frekvens på den inaktiva radion så har du förberett för ett byte i IvAp när det är dags nästa gång...

Tycker att du har bra kläm på fraseologin! Keep up the good work!  

Tack till alla som flög och satt ATC!

Daniel942:
Ber att få tacka alla piloter och ATCer! Satt som sagt ESSA_DEL och det var min första gång på ARN. Och det hördes antar jag? 

Härlig Onlinedag iallaf! 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page