Kysely: Nimien näkyvyys hakukoneille

(1/3) > >>

sami:
Aina silloin tällöin olen saanut pyyntöjä, josko käyttäjän tiedot voisi poistaa foorumilta koska kaikki eivät halua foorumiviestiensä löytyvän esim. Googlen kautta.

Yksi mahdollinen ratkaisu tähän olisi, että foorumi näyttäisi hakukoneroboteille toisenmallisen sivun, jossa käyttäjien oikeat nimet on korvattu foorumin käyttäjänimillä (eli minulla esim. "sami"). Tällöin koko nimellä haku esim. Googlen kautta ei tuottaisi tuloksia tänne palstalle.

Tämä ratkaisu on myös melko helppo toteuttaa, ainoana ongelmana tosin vain viestien lainauksissa oleva teksti lainauksen alussa "Quote from Etunimi Sukunimi on 17.09.07, xx:xx", joka on kiinteästi koodattu viestin tekstiin ja täten EI muutu jos käyttäjän nimi muuttuu, eli tuohon pitäisi joku ratkaisu miettiä erikseen, jos ym muutos tehtäisiin.

Kommentteja tai muita ehdotelmia?

kille:
Ehdottomasti sitä mieltä että tuon kikan voisi ottaa käyttöön. Varsinkin näin harvinaisen nimen omistavana en tykkää ajatuksestä että tietoja itsestä löytyy netistä liian helposti..

mkujanpaa:
Jos tämmöinen on mahdollista niin ehdottomasti kannatan sen toteuttamista.

-Mika

Assiini:
Ehdottomasti samaa mieltä... Eiköhän riitä, että google löytää Fsnordicin, ei kaikkia jäseniä  

hennri:
Ei haittaisi ollenkaan jos omalla nimellä hetii 4 ensimmäistä löytöä ei yhdistäisikään tälle foorumille!
Mielellään käyttöön tuollainen systeemi

Osaakos kukaan muuten tuota googlen logiikkaa? Kun laitan oman nimeni googleen niin 4 ekaa linkkiä yhdistää tälle sivustolle, mutta sen jälkeen ei tule yhtäkään hittiä FSNordiciin, että miksi se antaa vain juuri ne neljä osumaa? Kuitenkin olen aloittanut useita aiheita ja muutama viestikin on tullut kirjoitettua, joten valinnanvaraakin olisi

Navigation

Up one level

Next page