E170 polttoaineen kulutus

(1/2) > >>

Nicket:
Hei vaan kaikille!

Nyt kun olen ensimmäistä VF-lentoa suunnittelemassa niin olen törmännyt pulmaan. Miten laskea E170:n polttoaineen kulutus  Olen kahlannut koko netin läpi, sekä tietenkin kaikki opetusmateriaalit, mutta en ole löytänyt vastausta tähän ongelmaan. Tyyppikoulutuslennoille oltiin annettu valmiiksi tarvittavan polttoaineen määrä... 

En ole löytänyt mistään mitään taulukoita tai kulutusta tai mitään  Lähimpänä tärppiä olin kun löysin, että E170 kuluttaa 3,37kg/matkustaja/100km mutta eihän tuostakaan saa vielä kaikkea tarvittavaa vaikka kuinka laskisi. Joten voisiko muut E170 perämiehet/kapteenit valaista miten he laskevat kulutuksen? 

Anyone

zetair:
Hei emppu-pilotit! Ette kai te sentään lentele aina täysin tankein? Aika outoa, jos yksikään (tämän lukenut) ei pysty vastaamaan näinkin yksinkertaiseen kysymykseen

Omalle koneelleni (MD11) ei ole laskuria, mutta seuraava pätee aika hyvin:

Rullaus ja nousu: 9000kg
Matkalento: 8000kg/tunti
Reservit: 9000kg

T: Mika

zetair:
Ei hyvältä vaikuta!

Voisiko E170 kuluttaa suurinpiirtein saman kuin A319? Vai onko A319 sittenkin isompaa kokoluokkaa?

Edit: Pikainen vilkaisu Finnairin sivustoon: Eipä ole vertailukelpoinen, kun on niin paljon pienempi. No selvisihän nyt sekin Täältä Vatsim -taivaalta käsin on hieman hankalaa tutkia FSbrowserin avulla.

zetair:
Ja maakunta-kentille, sekä ainakin Arlandaan lennettäessä otetaan Vantaalta mukaan koko edestakaiseen matkaan käytettävä polttoaine. Maakunnissa ei siis tankkailla.

zetair:
159 lukijaa jo tällä aiheella. Sitä tietoa ei taida olla. Ehkä kaikki (lähes kaikki) lentelee mutu tuntumalla?

Lastaa kone täyteen ihmisiä, ja ota 80 -90% polttoainetta mukaan. (MAX takeoff weight) Lennä pisin reitti, joka ko. koneella Finnair lentää, ilman ylätuulia.

Rullaa asematasolta pisin matka kiitotielle (04L), ja kirjaa rullaukseen menevä polttoaine ylös.

Nouse mahdollisimman korkealle pinnalle (mikä on mahdollista), ja kirjaa taas nousuun käytetty polttoainemäärä ylös.

Matkalennossa kirjaa paljonko ainetta kuluu per tunti (lennon alussa, ja lopussa) ja ota siitä keskiarvo.

Tee toinen lento. Vie kone esim VIHTI holding:iin, ja holdaa puolituntia täydellä matkustajamäärällä noin 30% polttoainetta tankeissa, ja tule laskuun hookoolle. Laskun jälkeen katso kulutus. Tämän polttoainemäärän pitäisi riittää reserveiksi + se määrä joka aina pitää jäädä tankkeihin laskun jälkeen.

Navigation

Up one level

Next page