Paljonko palkkaa sairaanhoitajalle ?

<< < (57/133) > >>

Kiwipilot:

Ihan mielenkiinnosta, mikä paperintekijöissä loppujen lopuksi hiertää? Nuo lausumat, kun jotenkin ovat järjen kannalta ristiriidassa. Onko se se sama homma, joka vie kalatkin vedestä? Onko se muilta pois, jos ovat hoitaneet hommansa hyvin?

Jokunen vuosi sitten pääsiäisenä sukulaismies kertoi kuinka "hienoa on olla pääsiäisvapaalla 300:n prossan palkalla". Kyllä, myönnetään, olin kateellinen.

Nyt kuitenkin on kyseessä kaksi aivan eri asiaa joten tuo lainauksesi oli aika aiheeton.

arttula:
Mielenkiintoista on ollut huomata, että usein ne, jotka ovat terveydenhuollon kanssa jotenkin ammattinsa puolesta tekemisissä (eivät siis kuitenkaan sairaanhoitajia), antavat tälle työtaistelulle tukensa. Meillä lääkärikunta on lähes poikkeuksetta irtisanoutuneiden hoitajien puolella. Hieman samaa on aistittavissa täällä  vaikka en kaikkien teidän ammatteja tiedäkään). Voisikohan olla kyse siitä, että sairaanhoitajien työskentelyä läheltä seuraavina nämä henkilöt tietävät, mitä hoitajat oikeasti tekevät, ja osaavat antaa sille arvoa ? Tämä vaan ihan spekulointina...

Risto: Juu ! Pitääpä mennä Hamletiin katselemaan, jos irtisanoutumiset todella toteutuvat (mitä en kyllä usko)...

Arttu

juksii:

Risto: Juu ! Pitääpä mennä Hamletiin katselemaan, jos irtisanoutumiset todella toteutuvat (mitä en kyllä usko)...

Eivätkö ne sitten vielä olekaan irtisanoutuneet? Mikä ihme tämä lista ja työnantajan määräaika ilmoituksille sitten oli?

Koska sitten on irtisanoutumispäivä jos se ei ole jo ollut?

Ja eikö työnantaja ole jo laittanut hakuun paikkoja joista on irtisanouduttu? Miten se on mahdollista jos ei olekaan irtisanouduttu?

Mää oon ihan sekaasin tän asian kans... 

arttula:

Eivätkö ne sitten vielä olekaan irtisanoutuneet? Mikä ihme tämä lista ja työnantajan määräaika ilmoituksille sitten oli?

Koska sitten on irtisanoutumispäivä jos se ei ole jo ollut?

Ja eikö työnantaja ole jo laittanut hakuun paikkoja joista on irtisanouduttu? Miten se on mahdollista jos ei olekaan irtisanouduttu?

Mää oon ihan sekaasin tän asian kans... 

Äh... Mietinkin hieman tuota sanamuotoa, jottei siitä tulisi epäselvyyksiä. Juu, ovat irtisanoutuneet, mutta nyt ollaan irtisanoutumisajalla, joka päättyy 19.11. Sen jälkeen vasta jättävät tulematta työpaikoille.

Arttu

svirkkul:

Mitenköhän muuten olisi, jos tuhansia hoitajia olisi oikeasti irtisanoutunut samaan aikaan (eikä olisi ollut sopimusneuvottelut yms. menossa) ja hakeutunut parempipalkkaisiin töihin, niinkun monet ovat hoitajille ehdottaneet ("Jos ei palkka miellytä, mene toiselle alalle töihin.")

Moni varmaan lähtisi jo nyt mutta ei se mene niin kuin elokuvissa esim. kaupan kassat tienaa paljon vähemmän.

Radiouutisten mukaan suomi on nyt 1.5 kertaa rikkaampi kuin ennen 90-luvun alun lamaa ja hallitus on esim. päättänyt lyhentää valtion velkaa useilla miljardeilla. Kuntien talous kuitenkin on kautta linjan heikko, mutta ketä tästä sitten syytetään? Itse ainakin syytän edellisiä hallituksia...

Minä ainakin olen hlvetin tyytyväinen ettei tuo käyrä ole jatkanut matkaa taivaaseen. http://www.rahatieto.fi/kodinrah/valtiovelka.htm

Juttua Valtionvelasta ja sen lyhentämisestä. http://www.valt.helsinki.fi/raka/koskela/koskela20062001.pdf sekä http://www.talouselama.fi/docview.do?f_id=1145634

Mielenkiintoista on ollut huomata, että usein ne, jotka ovat terveydenhuollon kanssa jotenkin ammattinsa puolesta tekemisissä (eivät siis kuitenkaan sairaanhoitajia), antavat tälle työtaistelulle tukensa. Meillä lääkärikunta on lähes poikkeuksetta irtisanoutuneiden hoitajien puolella. Hieman samaa on aistittavissa täällä  vaikka en kaikkien teidän ammatteja tiedäkään). Voisikohan olla kyse siitä, että sairaanhoitajien työskentelyä läheltä seuraavina nämä henkilöt tietävät, mitä hoitajat oikeasti tekevät, ja osaavat antaa sille arvoa ? Tämä vaan ihan spekulointina...

Te joudutte kohta tekemään hoitajien hommat niin siksi sympatiaa riittää. Omasta suvusta löytyy nopeasti laskien 8 ns. hoitajatasolla työskentelevää hlöä mutta silti olen näin suurta korotusta vastaan.  ja syytän tehyn johtajia siitä että he yrittävät korjata omia mokia kerralla.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page