Byta callsign på IVAO

(1/2) > >>

SARman:
Gentlemen/kvinnor,

När jag kör på IVAO så sker det oftast i form av en ToR körning. Exempelvis ESSA-ESMS-ESSA. Då jag loggar på första gången så görs ju detta med det flightnummer som gäller för första sträckan. När jag sedan vänder och åker tillbaka så vill jag ju byta till det flightnummer som gäller för den stäckan, men det verkar kräva att jag loggar ut och in igen. Iofs inget problem men jag tappar väder och tidssynkning efter den nya påloggningen. Jag har hittat ett kommando i ivap: ".rw" som ser ut att uppdatera vädret men inte tiden. Finns det nått annat sätt att gå till väga? Kan man stänga av ivap men inte FS9? Hur gör ni gamla rävar?

Simma lugnt.
Mattias

RoniisH:
Det är bara att trycka på CONN i IvAp boxen och disconnecta, sen connecta igen.

SARman:
Det är det som är problemet. När jag gör det så tappar jag väder och tid. Jag har i ivap conf. kryssat för: Sync flgtsim time&sys time och Weather active.

Mattias

Jakob:
Finns inget annat sätt för att byta callsign än att logga ut. Vad händer när du loggar på igen? Kommer inte vädret tillbaka?

SARman:
Nope, väder och tid ställs om. Hände ikväll på onlinedagen igen. Jag kan få tillbaka vädret genom att köra".rw" kommandot i ivap, tiden får jag ställa tillbaka i FS-panelen.

Mattias

Navigation

Up one level

Next page