FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.09.17, 04:01

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Virtual Finnair (Moderators: Sami Puro, Mika Mononen)
| | |-+  E170 ja AP
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 Reply Print
Author Topic: E170 ja AP  (Read 6624 times)
Olli Talso

Date Registered: 20.08.06

E170 ja AP
« on: 12.10.07, 09:47 »

Moi! Olen nyt päässyt E170/190 tyyppikoulutukseen. Yritin lähteä lentämään harjoituslentoja, mutta tuli vastaan seuraavat bugit:
AP master switch ei kytkeydy päälle
Flight director ei kytkeydy päälle
Kone & paneeli on ladattu VFän lentäjien alueelta.

Olli Talso

Re: E170 ja AP
« Reply #1 on: 14.10.07, 10:09 »

Kyllä olen seurannut listoja. Nyt kävi ilmi, että kun olen ladannut Virtual Finnairin tallennukset, AP toimii hyvin. Eli vain Free Flightissa on onkelmaa. Mr. Juho Vastapuu oli sitä mieltä, että overheadissa on joku AP master switch, ite en kyllä löytänyt  Huh

Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

« Reply #2 on: 15.10.07, 13:49 »

Lataa sitten ensin default Cessna, vaihda emppuun (katso että kaikki toimii) sammuttele järjestelmät ja laita kone EFHK: jollekin portille. Tallenna lento. Aloita lentosi tästä tilanteesta.

T: Mika

Miikka Mortamo

Date Registered: 11.04.07

« Reply #3 on: 25.10.07, 08:37 »

Overheadissa ei ole mitään AP:n masterwitsiä.

Jos olet ladannut koneen VF:n sivuilta, niin siinä EI pitäisi olla mitään vikaa.

Koneessahan itsessään on se checklist. Ja ne syttyy vihreäksi kun ko.asia on tarkistettu/laitettu päällepois.

Ja autopilottihan kytkeytyy itsekseen päälle. Esim. Lähdet EFHK:lta, vaikka Jyväskylään. Olet laittanut lentokorkeudet/nopeudet valmiiksi. Lähdet kiitotieltä niin koneen noustua se nostaa automaattisesti renkaat ja AP kytkeytyy päälle. Jos ei niin olethan yrittänyt painaa sitä AP:n nappulaa?(Tod.näk olet.)

Sen FMS:n opettelu onkin sitten jo jännempi homma, mutta itse olen nyt vähän päässyt sen saloihin kiinni. Kaikki manuaalithan löytyy sieltä Empun kansiosta.
Olli Talso

« Reply #4 on: 25.10.07, 17:24 »

Moi, nyt autopilotti & FD kyllä lähtevät päälle, mutta kummatkin lähtevät pois päältä n. 10 minuutin lennon jälkeen?  Huh Myös TCAS ruutu menee pimeäksi.
Kone on ladattu VFän sivuilta, ja failureita ei ole päällä Huh

Juho Vastapuu

Date Registered: 23.03.06

« Reply #5 on: 25.10.07, 19:09 »

Itellä samaa ongelmaa, käytän nykyisin paneelia jossa on se viehkeän leidin kuva Wink En tiedä sitetn mitä paneelia VF:ssä on käytettävä.

Mr. Juho Vastapuu oli sitä mieltä, että overheadissa on joku AP master switch, ite en kyllä löytänyt  Huh

En mä niin sanonut Wink

Olli Talso

« Reply #6 on: 26.10.07, 11:40 »

En mä niin sanonut Wink

Katotaanko mesehistoriasta!?!?!?!?  Grin Grin Noh, päädyin sellaiseen ratkaisuun että lataan VFän E170 tyyppilento ykkösen, muutan sään ja ajan. Smiley
Terveisiä vaan pinnalta 200, EFHK-EFKU, eka VF lento  Cool

Miikka Mortamo

« Reply #7 on: 26.10.07, 11:55 »

No, mutta toimiiko se AP nyt, Olli?

Laitatteko te aina sen simu kuvakkeen pieneksi kun täällä netissä pörräätte kesken lennon vai?!
Santeri Lehtonen

Date Registered: 04.09.07

« Reply #8 on: 26.10.07, 12:08 »

Mä ainakin käytän FS Browseria. Mulla simu kaatuu yleensä, kun sen avaa taas isoksi alapalkista.

"When we left earth it changed our world"
Mika Virolainen

« Reply #9 on: 29.10.07, 13:29 »

Mä ainakin käytän FS Browseria. Mulla simu kaatuu yleensä, kun sen avaa taas isoksi alapalkista.

Kuin myös (siiro alapalkkiin, pienentäminen ja suurentaminen kaataa simun).

Fin0127
Former member
« Reply #10 on: 05.03.08, 17:48 »

Mistä E170 (Virtual Finnair) navigointi laitteiden taajuudet saa valittua. Löytyykö jostain manuaalia suomeksi.
Miikka Mortamo

« Reply #11 on: 05.03.08, 18:54 »

Manuaalia ei taida suomeksi olla, mutta englanniksihan löytyy koko manuaali ihan siitä kansiosta missä on se konekkin. Taajuudet saa säädettyä siitä FMS:stä.
Mika Virolainen

« Reply #12 on: 05.03.08, 19:12 »

Manuaalia ei taida suomeksi olla, mutta englanniksihan löytyy koko manuaali ihan siitä kansiosta missä on se konekkin. Taajuudet saa säädettyä siitä FMS:stä.

On kylläkin Saksaa koko kummatkin manuskat thmbdn Veljeni yrittää aloittaa tyyppikoulutuksen, mutta Saksa ei oiken suju, kuten ei taivu meikäläisellekään Grin Eiko konetta tosiaan voi operoida ilman FMC:tä? Luulisi että taajuudet saisi sinne ihan muutenkin ruuvattua?

Miikka Mortamo

« Reply #13 on: 05.03.08, 19:48 »

Woot..kyllä itselläni komeilee tuossa simu-kansion välissä ihan englannin kielinen manuaali. Ja sieltä E170 kansioista otettu!? Ei sitä oikein muuten voi opedoida. Mutta eihän sitä FMS:ssää tarvitse oikein käyttää muuhun kuin siihen radioon. Itse toki opettelin sen ja kyllä se on ihan kätevä peli. Tai oikeastaan käytän FMS:ssää ja GPS:ssää yhdessä niin AVOT, että lentäminen on mukavaa empulla. Minä kun en paljoa vaadi yleensä simulta..Cheesy
Mika Virolainen

« Reply #14 on: 06.03.08, 13:58 »

Oma kopioni koneesta on asennettu vuonna kivi&miekka, joten ehkäpä siinä alunperin oli Saksankieliset manuaalit jotka Sami on myöhemmin päivittänyt Englanniksi? Enivei täytyypi pyytää Juhaa poistamaan asennus, ja lataamaan uudempi versio Vfinnin sivuilta. Navigaattoreiden taajuudet kuulemma onnistuu nyt säätämään. Kiitos avustasi thmbup

Miikka Mortamo

« Reply #15 on: 06.03.08, 14:17 »

Hyvä jos edes jonkinlaista apua oli. Smiley Että se Emppu on kyllä hyvä kone!Miikka tykkää!Ja tietenkin mielelläni autan kun luulen ymmärtäväni jotain siitä härvelistä.
Mika Virolainen

« Reply #16 on: 06.03.08, 15:37 »

Kunhan Juha saa asennuksensa tehtyä, niin saattaa tulla hieman lisäkysymyksiä Grin

Miikka Mortamo

« Reply #17 on: 06.03.08, 17:07 »

oolveis redi tu help! Smiley
Fin0127
Former member
« Reply #18 on: 14.03.08, 18:21 »

Moi Mika Mortamo Ja kiitos edellisestä. Nav laitteet löytyi fms:sstä. Kiitos. Voisitko vielä vaivautua hieman avaamaan minulle fms- toimintaa olisin kiitollinen. Mikäli tämän toiminnon ohjeet löytyy jostain suomeksi se olisi ok.
Miikka Mortamo

« Reply #19 on: 16.03.08, 14:49 »

Totta puhut Niki. Aika alkeellinenhan se on, mutta minä tykkään työstää Empun oman ja sitten simun oman GPS:n kanssa. Ihan kivaa!Minä nyt voin vähän valoittaa sitä, mutta tarkenna hieman, että mitä haluat tietää kun en yhtään tiedä, mitä jo tiedät.  Smiley

Eli radio laitteet löysitkin jo.

Saapumisreitin lataaminen FMS:ään:

1.Sinulla on valmiiksi tehty reitti jo Flight Planilla. Avatessasi FMS:n painat nappulaa FPL.
2.Avautuu ikkuna missä sinulla näkyy reittipisteet ja niiden suunnat, kellonajat ym.. Ja jos lennät NAV- toiminto päällä eli konee lentää automaattisesti ladattua reittiä(painat paneelista FMS ja NAV nappulat), lukee vasemmassa yläkulmassa keltaisella DIRECT. Tässä ruudussa oikeassa alakulmassa lukee ARRIVAL. Paina sitä.
3. Tulee uusi ruutu missä on kentän tietoja, kuten mikä kenttä (oletetaan sen olevan nyt vaikka EFHK),kiitotie mihin laskeudut ja saapumisreitti. Paina vasemmassa yläkulmassa olevaa  RUNWAY nappulaa valitaksesi saapumisreitin.
4. Valitset sieltä haluamasi ja klikkaat LOAD nappulaa. Se näyttää sen reitin myös siinä Empun omalla kartalla kun klikkaat sen aktiiviseksi niin ei tarvitse arpoa, että minkä näköinen se reitti on.

Korkeuden säätäminen FMS:llä:

1.Avaat taas sen FMS:n  ja painat nappulaa FPL
2.Siinä oikealla puolella ruutua sinisellä näkyy FMS:n laskemat korkeuden vaihdot ja maksimikorkeutena on tietenkin se minkä olet laittanut FlightPlaniin.
3. Korkeuden säätö tapahtuu siten, että klikkaat oikealta puolelta siitä kohdasta sitä nappulaa mihin haluat vaihtaa sen korkeuden. Siihen tulee tyhjä ruutu ja siihen sitten laitat sen haluamasi korkeuden FMS:n näppäimistöllä esim. 280=>FL280 ja 2800=>2800ft.
4.FMS itse laskee kaikki muutkin korkeudet siihen sen jälkeen. Voit tietenkin halutessasi vaihtaa niitä ja muista katsoa, ettei VS ole liian suuri. OBS!Siinä ei ole sitten lentokenttien korkeuksia.

Kuvitteellinen tilanne, että yhtä reittipistettä ei tarvitse tai haluat poistaa sen:

1.Avaat taas sen FMS:n  ja painat nappulaa FPL
2.Eli yksinkertaisesti jos haluat poistaa jonkun reittipisteen, painat nappulaa DEL ja sen jälkeen klikkaat haluamaasi reittipistettä.

3. Halutessasi voit myös pompata yhden tai useamman reittipisteen yli painamalla DIRECT kohdan vieressä olevaa nappulaa jolloin siihen ilmestyy teksti
_ _ _ _ DIRECT
4. Tämän jälkeen painat vain seuraavan pisteen kohdalta(siis viereistä nappulaa) mihinkä haluat koneen lentävän.

Noniin..tuossa olisi nyt jotakin. Yritä saada Juha selvää ja jos et saa niin yritän selittää vielä helpommin. Kiitos! Smiley Miikka kirjoitetaan muuten kahdella ii:llä ja kahdella koo:lla.  Wink Cool
Pages: [1] 2 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1