"Assigna" ATC till Flight Sim Yoke

(1/1)

Christer:
  Har nu efter ett tag försökt att reda ut problemet med att "assigna" ATC i Teamspeak till en av knapparna på min Yoke. Har letat och letat, men har inte sett någon bra "tutorials" för hur man verkligen går tillväga. Jag vet att man kan använda sig av FSUIPC, Joytokey eller CH Control manager. Men frågan är bara hur man "Assigna"? Jag har länge använt mig av knappen Ctrl på tangentbordet, men tycker det blir bökigt så fort man ska prata med ATC. Så nu vill jag kunna använda en av knapparna på min CH Yoke. Är det någon som sitter med hemligheten så skulle jag bli så 

Martin.S:
Hej !

Sitter med en yoke själv å visst e de fint att kunna trycka in en knapp på yoken kopplad till  TS å De ÄR ENKELT !!!
Gör så här :
1. Ladda ner JTK (JoyToKey) tror denna funkar : http://www.oneswitch.org.uk/2/I/JoyToKey/JoyToKey.htm
2. Zippa upp den i en map å starta .
3.Ta reda på vad knappen som du vill "binda"  till TS heter . t.ex button 1 . ( kolla i spelegenskaper via kontrollpanelen å testa å se vad den heter)
4. Öppna JtK dubbelklicka på knappen du vill assigna t.ex button1 på yoken .
5. Tryck ner den knapp på tangentbordet du vill ska kopplas till yoken .
6. klicka ok!
7 Klart
8. Observera att du måste köra JtK i bakgrunden för att de ska funka
9 Lycka till hoppas jag skrivit rätt hehe

Mvh

Martin.S

Christer:
Tack Martin, nu funkar det!  Visste inte att JTK var tvunget att köras i bakgrunden.

Martin.S:
Kanon !!!!

Bra att de finka !

Martin.S

Swesim:
Häftigt, har alltid letat efter nåt sån här! Har inte prövat än (orkar inte starta fs  ) men funkar det även när man flyger offline?

/Navid

Navigation

Up one level