Efter?
Daniel:
men hur skall jag kunna använda det jag har gjort om jag skall ladda ner bgl filer som någon annan har gjort?? vägrar och köpa ett till FSX bara för att kunna använda FSX Planner... Men om jag måste ha FSX Deluxe för att använda det jag gjort i FSX Planner så kan jag ju lika gärna hoppas på att det Torslanda sceneriet till FS9 som en hör på forumt håller på att göra funkar i FSX
nille:
En bgl fil som nån annan gjort är ju bara att stoppa in i FSX/Addon scenery/scenery så kommer den att funka.
Men du kan inte själv, med FSX Planner, göra om en XML fil till en bgl fil utan SDK
Huruvida ett FS9 scenery funkar i FSX har jag ingen aning om, testa....funkar det inte så är det bara att deleta
ekepeke:
Tänkte låna denna tråd lite om det är ok. Jag har FSX deluxe och jag har ändrat lite i Kalmar och jag undrar hur jag gör så att ändringen kommer med i FSX.
nille:
Sätt in skiva 1 av FSX, avbryt installationen. Utforska cd:n, där finns en mapp som heter SDK, i den mappen finns en setup...kör den. Ladda ner SP1A http://www.fsinsider.com/downloads/Pages/FSXSoftwareDevelopmentKitUpdate.aspx
Plocka fram ditt omgjorda Kalmar i FSX Planner, uppe i menyn finns en flik som heter Compile, välj Compile to BGL file. Tryck sen compile efter att du gjort dom inställningar som krävs.
Står det parse complete har du lyckats. Den kommer även då att säga om det finns några fel i bgl filen.
Navigation