IFR långdistans

(1/2) > >>

fredde_fredde:
hej,,

jag undrar om man flyger IFR i FSX och kanske inte orkar sitta och ändra radiokanaler etc. finns det något sätt för att slippa detta. Hur gör ni när ni flyger långt och kanske sover, stänger ni av ATC då?

Nemesis:
Quote from: Fredrik Thor on 19.10.07, 19:21

hej,,

jag undrar om man flyger IFR i FSX och kanske inte orkar sitta och ändra radiokanaler etc. finns det något sätt för att slippa detta. Hur gör ni när ni flyger långt och kanske sover, stänger ni av ATC då?

vad jag personligen gör är att ja lyfter och kommer upp på min mach-höjd och gör planet i CRZ confg. sen så väntar jag på nästa överlämmning.
Så om du flyger Peking - Arlanda(ZBAA-ESSA) som SAS 994 så kan det se ut så här:

Peking Center: Scandinavian climp and maintain FL410

SAS : Climp and maintain FL410 Scandinvaian 994.

Peking Center: Scandinvaian contact Ulanbaatar Center on XXX.XXX

SAS: Goeing to XXX.XXX Scandinavian 994

Nu är det sov dags! Doc glömm inte bort att vakna ca, 1-2h innan planerad landnings tid

Madito:
Det jag tror Oscar menar är (om du inte förstod) att han svarar: "SAS: Goeing to XXX.XXX Scandinavian 994" men kontaktar sedan inte den nya ATC utan gör det när han vaknat igen.

Nemesis:
Quote from: Mikael Mattsson on 19.10.07, 21:22

Det jag tror Oscar menar är (om du inte förstod) att han svarar: "SAS: Goeing to XXX.XXX Scandinavian 994" men kontaktar sedan inte den nya ATC utan gör det när han vaknat igen.

Japp. Men då är det ju det akuella centres luftrum som du kontaktar(De kommer upp i ATC rutan)

Casimir:
Quote from: Oscar Andersson on 19.10.07, 20:51

vad jag personligen gör är att ja lyfter och kommer upp på min mach-höjd och gör planet i CRZ confg. sen så väntar jag på nästa överlämmning.
Så om du flyger Peking - Arlanda(ZBAA-ESSA) som SAS 994 så kan det se ut så här:

Peking Center: Scandinavian climp and maintain FL410

SAS : Climp and maintain FL410 Scandinvaian 994.

Peking Center: Scandinvaian contact Ulanbaatar Center on XXX.XXX

SAS: Goeing to XXX.XXX Scandinavian 994

Nu är det sov dags! Doc glömm inte bort att vakna ca, 1-2h innan planerad landnings tid

Fast om man skall vara petig så är det meter som gäller i Kina, dvs Beijing Center: Scandinavian 994  climb and maintain FL 12500 metres.

Navigation

Up one level

Next page