Problem med rutt

(1/1)

chris93:
Hallå där

Har ändå sedan jag startade för någon/några månader sedan haft problem med att vissa av mina rutter som jag ber att flyga på är inkorrekta och fått korrekta rutter av ATC'n, är det någon som vet om något program eller har något tips på hur rutten blir korrekt så jag slipper hålla på att få "Your flightplan is incorrect" av flygledarna.

Jag gör på det ganska simpla sättet att gå in i Flight Simulators Flight Planner och den vägen ordna fram en rutt och skriver sedan in den i route-fältet, då får man rutten automatiskt in programmerad i GPS-en, men eftersom att vissa av dessa rutter är felaktiga så undrar jag också om det är nån som vet hur man ska göra i FSDefault GPS'en för att göra en helt ny rutt.

RoniisH:
Rutter hittar du på http://www.ivao.se/route/

Vi säger ESSA-ESGG, ARS UN623 BEDLA UN866 MOXAM (> FL285).
Gör såhär:
http://www.simroutes.com/ -> Generate Routes -> Skriv in Dep, Rutt, Arr -> Generate Route

Nu har du fått upp din rutt med alla punkter. I mitten av sidan finns det en scroll-down lista där det står 767PIC. Här kan du alltså välja olika plan som du vill överföra din rutt till.
Eftersom du flyger med FS def. GPS så laddar du ned färdplanen för FS2004 (FS9). Spara denna fil och klistra in den i Mina Dokument -> Flight Simulator Files. Sedan är det bara att öppna upp rutten i FS inbyggda flightplanner.

badanka:

Hallå där

Har ändå sedan jag startade för någon/några månader sedan haft problem med att vissa av mina rutter som jag ber att flyga på är inkorrekta och fått korrekta rutter av ATC'n, är det någon som vet om något program eller har något tips på hur rutten blir korrekt så jag slipper hålla på att få "Your flightplan is incorrect" av flygledarna.

Jag gör på det ganska simpla sättet att gå in i Flight Simulators Flight Planner och den vägen ordna fram en rutt och skriver sedan in den i route-fältet, då får man rutten automatiskt in programmerad i GPS-en, men eftersom att vissa av dessa rutter är felaktiga så undrar jag också om det är nån som vet hur man ska göra i FSDefault GPS'en för att göra en helt ny rutt.

Innom Skandinavien är det ganska enkelt.
Rutten får du från ivao.se (övre vänsterhörn), sen kopierar du rutten, och går in på www.fsroute.com och laddar ner rutten till FS200X.
Den filen lägger du bara in i c:\documents and settings\*ditt namn*\dokumenter\flight simulator files
Sen startar du FS, och i Flightplannern, trycker du load, och väjler rutten (filen du laddade ner från fsroute.com

Annars finns det också FSbuild som genererar rutter (ganska bra rutter), dock är det payware, men där kan man även få vikt, bränsle och massor med annan information.

Navigation

Up one level