Rookie

(1/2) > >>

leveller:
Hejsan, jag var här en hel del och läste för något år sen..
Jag har en del flygning offline med AI och tänkte nu äntligen försöka ta tag i onlineflygning nu när jag är ledig till Söndagen den 11e och äntligen får lite tid över och ro att sätta mig mer med det.

Har lite frågor.

Klassikern.  Vilket nätverk ska jag börja med av dom 2 existerande.  Jag kommer ju huvudsakligen köra endast inrikes först och sen förmodligen bara inom EU.

Nummer två,   Har sökt lite men inte hittat något angående "vad man säger, och när man säger det".  Att man först skickar in flygplanen är jag med på. Men sen? (Vore trevligt med en länk till en typisk ILSflygning-howto/tutorial)

Nummer tre, Finns det någon klient som man kan gå in som observatör och lyssna/se lite  Har för mig jag fick hjälp av någon härifrån via msn förut att komma in som ESSA_OBS eller något i den stilen när det var lite aktivitet i luftrummet.

Vore trevligt om någon hade tid och lust (kanske redan ikväll?)  Att guida mig lite via msn eller iallafall ta sig tid för ett lite grundligare svar här.
Jag kan nås på msnadressen: Tobias (snabela) slutsats.se 

Tobias Möller.  ESSU.

Nigge:
Hej!

Kul att du tänker ta tag i onlineflygningen! Du kommer inte ångra dig.

Angående fråga nr 1... vilket nätverk... där är smaken som baken, jag är aktiv på IVAO och därför tipsar jag naturligtvis om det...
Många trevliga och hjälpsamma själar där.

Sen så fråga nr 2...
angående ILSinflygning, sådant bör du ha koll på innan du sätter dig och flyger online,
testa fs´s inbyggda lektioner, så lärde jag mig när jag började...

Och klient... ja för oss på ivao så finns det teamspeak  där man kan gå in och lyssna på frekvenserna som används

kolla på www.ivao.aero för mer info...
/Niklas

leveller:
Registrerat nu på Ivao.
Nerladdningen är just klar av ivap.
Ska kika in som OBS medans jag läser lite nybörjarinfo.

Eddieboy:
Läs också på www.ivao.se Mycket bra sida.

leveller:

Läs också på www.ivao.se Mycket bra sida.

Jo jag är där nu. Men skulle verkligen behöva "real-time hjälp" av någon.

Hm.. vilket program lämpar sig bäst som observatör? ivap är väl om man endast ska flyga?

Navigation

Up one level

Next page