Tänkte börja MÅLA!

<< < (5/7) > >>

Snubbelibubben:

ok!
Kanske! Men vart kan jag ladda ner sånna saker??
Kanske fattar jag inte hur man får just in den färgen där! Men det löser jag!

Du behöver veta VEM som har TILVERKAT flygplanet. Säg att det är PMDG och Boeing 737 600. Bara som exempel. Då har du det paintkitet att hämta på DERAS hemsida.
Men om det inte finns någon hemsida rellaterad till just det flygplanet så bode det finnas på avsim. Då söker du exempelvis på "Flygplansmodellens namn"  samt "paintkit". Då bör du få fram nått bra. Får du inte fram nått bra, så luska lite. flytta runt orden och formulera dig på lite andra sätt och så. Exempelvis (Boeing 737-800, Boeing 738, Boeing 737-NG, B738)

Okej?

/ Johan

MarkkuS:
Hej!

Andvända Photoshop?

Vad jag vet kostar Photoshop pengar.
Ett mycket bra alternativ som är gratis är GIMP: http://www.gimp.org/

mvh

Daniel:
men till vissa plan verkar inte inte paintkit finnas.

Bors:
Visst kan det vara så,  då får man helt enkelt utgå från den befintliga målningen, mer jobb men långt i från omöjligt.

mvh
/N

Snubbelibubben:

Visst kan det vara så,  då får man helt enkelt utgå från den befintliga målningen, mer jobb men långt i från omöjligt.

mvh
/N

Stämmer stämmer. Men en liten fråga "off topic". Hur blir det då med rättigheterna på målningen? För det är ju trotts allt inte en själv som gjorde texturerna från början. Så då är det ju någon annans. Men det är ju ändå en själv som har gjort liveryt...

A, som ni märker, här är det TOTAL förvirring vad det gäller det här..

/ Johan

Navigation

Up one level

Next page

Previous page