FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.09.17, 11:38

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Olisiko joku innostunut tekemään tälläistä?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Olisiko joku innostunut tekemään tälläistä?  (Read 1760 times)
esak
Former member
Olisiko joku innostunut tekemään tälläistä?
« on: 08.11.07, 18:52 »

Olisikos kenelläkään innostusta tehdä tämmöisnen FS:ään? http://www.aerospace-technology.com/projects/ba609/images/BA609_1.jpg
Jukkis
Former member
Re: Olisiko joku innostunut tekemään tälläistä?
« Reply #1 on: 08.11.07, 19:02 »

Kolmitahot ulkomallia varten löytyy mistä? Kaavakuvat ja mittapiirustukset? Ohjaamokuvat? Mittarit? Painot, moottoritehot ja muut tarvittavat tiedot lentomallia varten? Lähikuvat ländäreistä ja kuvat niiden toiminnasta jne. jne.

Ei sillä, että olisin edes kiinnostunut, mutta tuskinpa noita tarvittavia perustietojakaan mistään kovin helposti noin eksoottiseen lentolaitteeseen kaivetaan. Muutamankin rimpulan kun olen näetsen tullut väsäilleeksi pelkästään netistä löytyneen turhan suppean materiaalin varassa voin todeta (ja moni voi todistaa) ettei niillä tiedoilla vielä kovin kummoista konetta FS:ään aikaan saa.
sikkesakke
Former member
« Reply #2 on: 09.11.07, 13:55 »

Sopii varmaan samaan aiheeseen. Innostaisiko ketään Fokker 27:n tekeminen? Hyvä mallinnus puuttuu simusta, mutta tekisi mieli sillä(kin) lennellä. Itselläni on ainakin hyvät mahikset saada kuvia FF-2:sta.
Kyhää itse, vähän 3dmaxilla harjottelua ni kyllä se siitä!  thmbup thmbup
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #3 on: 09.11.07, 16:30 »

Noh, niinno.. vähän heikosti kyllä. Grin Niiden kuvien pitäisi olla erittäin tarkasti sivulta, edestä ja ylhäältä otettuja. Koneen ääriviivojen pitäisi kanssa näkyä selkeästi, niin kuin noissa kolmitahopiirustuksissa.

Ei valokuvien kanssa mallin tekeminen ole mikään mahdottomuus. Itseasiassa tekisin itse paljon mieluummin valokuva taustana, kuin vähän heikomman (tai jopa vähän paremmankaan) 3-tahon kanssa. Kuvan kanssa pystyy sivukuvastakin mm. arvailemaan paljon muotoja, joita ei 3-tahosta näe ollenkaan. Mutta se oikeanlaisten valokuvien ottaminen on varsinkin tuollaisen ison koneen kanssa todella hankala homma järjestää (yläkuva käytännössä mahdottomuus). Esim. tuollainen Fokker pitäisi saada käytännössä Porissakin kiitotielle, että siitä saisi oikeanlaiset kuvat. Se, että kameran saa suoraan sivulle ja eteen, ei ole ongelma eikä mikään. Mutta ongelma on se, että pitäisi pystyä ottamaan riittävästi etäisyyttä koneesta. Fokkerin kohdalla puhutaan todennäköisesti ainakin parista sadasta metristä...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Antton Rintala

Date Registered: 14.12.05

« Reply #4 on: 30.11.07, 16:03 »

Olisikos joku kyhäämään kunnollista Van's Rv4:n modelia Fs2004:lle. Itse olen tekemässä paneelia kyseiselle koneelle
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1