Första gången!!!!

(1/2) > >>

Gubben:
Första gången!!!
Har varit sugen att testa onlineflygning  en längre tid.
Nu när jag har ADSL så kanske man ska prova tänkte jag.
Jag har många flygtimmar i simulator, hållit på sedan FS98 kom.

Igår på farsdag så var det dags för Gubben det får bära eller brista, in med Creative headsetet,
fick inte mikrofonen att funka  man får väl skriva tänkte jag. ( skriver max 30 tecken i minuten !!! )

Sagt och gjort ESSN ESSA  blir bra med en Level-D 767 , har bara flugit den ca 10tim så det var väl
inte så bra val.
Kopplade up på Vatsim  sände flightplan ESNN ESSA , var inte säker på hur man gör vilka man
Kontaktar i ATC. ( Kom i kontakt med ESOS-C då Kraschade FS9 , inte bra för nerverna, ska man prova
en gång till tänkte jag.)

Sagt och gjort KL21 var det dags igen, samma procedur  men lite mindre strul fick clearance for
Takeoff ESSN RWY34 Pevel 1L FL90, nu är det lugnt här har man flugit 100tals gånger.

Hade bara kommit till Sun DME4 när det började strula, först tappade jag Autotrotteln sedan AP-en,
fick till det tillslut, lite hög fart betydligt högre än 250 och ATC fick påminna mig om höjden.
Saitek yoken löpte amok! , bytte vy slog av AT-en och AP-en  gear out etc.
Drog ur den ur Usb kontakten in med den igen , nu ska väl det funka tänkte jag.
Påbörjade decend vid Sipri mot HMR allt lugnt 4000 2500 vid ERK.

Nu började helvetet igen , bytte vy låste ILS-en tappade AP etc , dags för första Go around lika
dant andra försöket Go around igen, ska jag ge upp och koppla ner mig, nej då fega man ur lika bra att fortsätta.
Det här började likna en May Day situation eller något för AIR CHRASH INVESTIGATION.

Tredje försöket , in mot ILS-en provar att följa ILS manuellt funkar landar helt lugnt ESSA RWY26.

Tack ATC för all hjälp, Ska fixa ny mick läsa på fraseologi förbereda mig bättre helt enkelt.
Så det var inte sista gången online, så lätt ska ni inte bli fri från mig, i all bedrövelse var det
Otroligt kul.

Offtopic.. Pratade nyss med min bäste kompis och granne om det den här Flighten.
                  Han garvade så tårarna sprutade… ( Peter N  Kapten Fly Nordic MD80 )

Hans Westmasn

lingfors:
Kanske kan vara värt att reklamera Saitek-yoken också... Håller den på att byta vy så där är det uppenbart något fel på den, många andra som har samma problem.

kitte:
Exakt, jag fick just mitt utbytesexemplar och den hade exakt samma fel som den första - randomiserade knapptryckningar som förorsakar vyändring. Återförsäljaren betalar tillbaka mina pengar och så beställer jag på nytt i mitten av december då en ny batch med felfria produkter skall ha kommit.

Men kul att du vågar testa på att flyga online! Det ger verkligen en ny dimension till flightsimmande...

Martin Loxbo:
Det gick ju bra till slut i alla fall Hans!

Men som sagt, en mick är ett hett tips så att man slipper skriva sig fördärvad på tangentbordet.

Gubben:
Är på hugget nu , inhandlade ett headset idag, kopplade upp mig en stund det funkar .
Ska byta kärra nästa gång , då blir det Mad Dog har betydligt mer timmar på den.

Testa lite ESNN ESSA med Mad Dogen fick justera SID Pevel 1R , Pevel 1L funkade inte det var
en liten bugg där men nu funkar den.
Hans

Navigation

Up one level

Next page