Vaihtamassa mäkkiin...näkemyksiä kaivataan.
Autopilot:
Morro,
Eli, on alkanut himoittamaan tuo MacBook tämänhetkisen windows läppärin tilalle.
Pidän Macissa sen pienestä koosta, vankasta rakenteesta, viruksettomuudesta ja siitä että se on suunniteltu multimedia kannalta paljon paremmin, esim. koneen mukana tulee kaukosäädin jolla voin ohjata ohjata musiikki ja elokuvavalikkoja.
Minun tarpeet koneen suhteen rajottuvat netin selailuun, kuvien ja elokuvien katseluun ja muokkailuun ja musiikin kuunteluun ja lataamiseen.
Ainakin mitä kävin Humac kaupassa kokeilemassa fiilikset ovat posiitiviset. Ongelmana tietysti kuten monilla muillakin että olen ns. kasvatettu windsin avulla ja mäkki olen käyttänyt about 2 kertaa elämässäni. Myyjän ohje oli että unohda kaikki mitä tiedät windowsista ( ).
Olisi mukava kuulla vähän plussia ja miinuksia windowsin ja mäkin välillä teiltä jotka olette molempia käyttäneet.
Mäkkiä siis vastaa paremmin ainakin paperilla tarpeitani tällähetkellä. Ainakin myyjä antoi sellaisen myyntipuheen että tulee minun elämää helpottamaan rutkasti.
kille:
Olin täsmälleen samassa tilanteessa puolisen vuotta sitten. Ostin Macbookin ja paluuta ei ole. Mitään huonoja puolia en oikeastaan ole löytänyt, mitä nyt iTunes ei ehkä ole se kaikkein loogisin soitin. Mutta jos olet kyllästynyt purkkavirityksiin, et tule katumaan Macin ostoa. On mulla toki Winukka pelikoneessa kotona mutta pikkuomena on kyllä 90% enemmän käytössä.
Tuohon kuvailemaasi käyttöön Macci sopii kuin nenä päähän. Tässä tapauksessa voin sanoa että myyntimiehen puhe todennäköisesti pitävät paikkansa.
Hannuuotila:
Yhdyn edelliseen puhujaan: olen enemmän kuin tyytyväinen MacBookiini ja takaisin Wintoosaan ei ole paluuta. Käyttiksen opetteluun meni kaksi iltaa, enkä olekaan huhtikuun jälkeen PuuCeehen koskenut.
/Hannu
Tatu:
Minä vaihdoin viime maanantaina. Ostin MacBook Pron. Pikku mäkki on kyllä sekin tykkikone, minä vain tarvitsen hiukan isompaa näyttöä, nyt on siis 15 tuumainen Intel Mac. 17 tuumaa on jo minulle niin iso etten kutsuisi sitä enää läppäriksi.
Musiikin tekeminen ja editointi on se mihin minä eniten käytän tätä konetta, mutta tietysti samalla tulee hoidettua monta muutakin asiaa. Simuilu ja maisemien teko taitaa olla taakse jäänyttä elämää, ainakin nyt. Yksi syy miksi minä halusin vaihtaa on se mieletön värkkääminen mihin PC:tä käyttäessäni olin itseni ajanut. Loputon ohjelmien asentelu, niiden säätäminen, Windowsin säätäminen, rekisterin puhdistaminen ja ties mitä kaikkea. Ja tämä siis suoraan sanottuna jo vaarallisen lähellä jonkin sortin addiktiota.... Samoin kun se simunkin säätäminen, saa sekin jäädä.
Tässä Macissa kaikki tuntuu olevan suoraviivaisempaa ja kun olet jonkun asian/toiminnon säätänyt niin se pysyy sellaisena. Windowsista ei koskaan tiennyt, ihan kuin joku säätö yhtäkkiä muuttuu esim. jonkun uuden ohjelman asennuksessa tai muuten vain Windows hyytyy ja kun seuraavan kerran käynnistää niin dadaa! kaikki ei olekaan enää oikein. tms. Tämä vain tuntuu toimivan ja tehoa näissä IntelMaceissä on myös todella hyvin.
Musiikkiohjelmista ProTools, Sibelius 5 ja Ableton Live asentuivat helposti ilman ongelmia ja toimivat sulavasti. Native Instrumentsin Reaktor 5 ei suostu asentumaan, en tiedä mikä siinä on. Battery 3 ja Kontakt 2 on vielä asentamatta. iTunesia minä olen jo käyttänyt vuosia PC:lläkin, minusta se on aivan loistava ja suurin osa CD levyistäni onkin kovalevyllä iTunes kirjastossa.
Totuttelua vaatii, pakko myöntää. Ja siis opettelua siinä samalla. Mutta olen vakuuttunut siitä että kun tämän oppii niin työt sujuvat sutjakkaasti ja vihdoinkin tietokoneesta tulee oikeasti työkalu jota käytän apuna omissa töissäni.
Olen erittäin tyytyväinen uuteen tyylikkääseen mäkkiin.
FSPilot:
Älä osta!
Niin kuin joku jo sanoikin, paluuta ei ole. Pahimmassa tapauksessa mukaan tulee viellä iPod, apple Tv ja ties mitä muuta. Noei, ei ainakaan veljen macissa ole ollut ongelmia.
Navigation