Vaihtamassa mäkkiin...näkemyksiä kaivataan.

<< < (13/18) > >>

odo:
Quote from: Sami Virkkula on 01.12.07, 13:11

Iiiimäkissä kusee se 6-bit näyttö jota glossy-pinnan takia ei voi edes kalibroida. 24" löytyis 8-bit mutta se glossy 

Miksei voi kalibroida? Hyvin tää mun Macbook Pron glossy(jonka speksasin matan sijaan ihan vapaehtoisesti btw.) on kalibroitunu.

Jos on huoneen valaistus kunnossa niin glossyt on mun mielestä paljon mielyttävämpiä kuin mattapintaiset näytöt..

hulluj:
Quote from: Olli Vainio on 01.12.07, 15:12

Jos on huoneen valaistus kunnossa niin glossyt on mun mielestä paljon mielyttävämpiä kuin mattapintaiset näytöt..

Tykkään myös. 

svirkkul:
Quote from: Olli Vainio on 01.12.07, 15:12

Miksei voi kalibroida? Hyvin tää mun Macbook Pron glossy(jonka speksasin matan sijaan ihan vapaehtoisesti btw.) on kalibroitunu.

Tietysti voi kalibroida mutta lasi voi aiheuttaa ylimääräistä heijastusta/sirontaa kalibraattorin "silmälle". Itse en tykkää sitten pätkän vertaa esim. juuri nyt kirjoitan läppärillä jossa on tällainen heijastava näytönpinta. Tietysti valaistuksella voi parantaa asiaa, mutta esim. läppärillä se ei aina onnistu vaikka haluaisikin.

hulluj:
Quote from: Sami Virkkula on 01.12.07, 17:53

Tietysti voi kalibroida mutta lasi voi aiheuttaa ylimääräistä heijastusta/sirontaa kalibraattorin "silmälle". Itse en tykkää sitten pätkän vertaa esim. juuri nyt kirjoitan läppärillä jossa on tällainen heijastava näytönpinta. Tietysti valaistuksella voi parantaa asiaa, mutta esim. läppärillä se ei aina onnistu vaikka haluaisikin.

Ymmärrän kyllä tuonkin, eikä kyse liene pelkästään makuasiasta. Heijastaviakin tuntuu olevan moneen lähtöön. Tämä oma iMac on pirun hyvä, eikä minkäänlaisista heijastuksista tunnu olevan harmia. Töissä on muutama sikakallis "pianolakattu" läppäri, joiden näytöstä ei tunnu saavan edes selvää. Heijastukset haittaavat, ja lisäksi katselukulma tuntuu olevan aivan onneton.

odo:
Quote from: Sami Virkkula on 01.12.07, 17:53

Ja meinaat että se mattamuovi ei aiheuttaisi mitään sirontaa?

Kyllä ne glossyt ihan oikeasti kalibroituu ihan yhtä hyvin.

Ja tämä glossy vs. matta on mitä suuremmissa määrin mieltymyskysymys...molemmat sinänsä on teknisesti ihan yhtä hyviä. Macbook Pron kohdalla onneksi saa itse valita.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page