IVAO Finland - Christmas Fly-in 2007 on 14th of December

<< < (5/7) > >>

Madito:

Det här var skoj, blev en riktigt lyckad landning på EFRO dock var det ju snorhalt så bromsarna på MD:n tog inge bra så de fick bli reverse ända till 0 knts för att få stopp på kärran.  Allt är frid och fröjd, får taxi instruktioner till stand 8 och när jag väl kommer fram så blir det en crash, troligtvis någon som höll på att connecta. Synd att det blev ett så tråkigt slut på en så lyckad flight.

Men i alla fall, tack för bra ATC!

//NCD146

Dessutom så får nog dina bromsar ligga i sjuksängen ett bra tag efter en reversering ändå till 0 knop. 
Kul verkar ni som flugit ha haft också, synd att man inte kunde medverka.

badanka:

Det här var skoj, blev en riktigt lyckad landning på EFRO dock var det ju snorhalt så bromsarna på MD:n tog inge bra så de fick bli reverse ända till 0 knts för att få stopp på kärran.  Allt är frid och fröjd, får taxi instruktioner till stand 8 och när jag väl kommer fram så blir det en crash, troligtvis någon som höll på att connecta. Synd att det blev ett så tråkigt slut på en så lyckad flight.

Men i alla fall, tack för bra ATC!

//NCD146

En bra ide är att stänga av att FS krachar, när man kör in i andra. Man vet aldrig vad/vem som kommer...

Eldano:

Dessutom så får nog dina bromsar ligga i sjuksängen ett bra tag efter en reversering ändå till 0 knop. 

Ser inte riktigt vad bromsarna har att göra med reverseringen? Reverserar gör man med motorerna. Då jag märkte att bromsarna inte tog (glider på isen) så fanns det ingen annan utväg än att använda sig utav reversering tills planet stod stilla för att förhindra att jag glider av banan. Även fast det inte är rekommenderat att använda sig av reversering under 60 knop då man kan få in främmande föremål i motorerna om man har otur. Så är det ändå bättre än att glida av banan.

conversed:
Jösses vad kul det var! Det är första eventet jag deltagit i och redan när jag startade från EDDT förstod jag att det skulle bli kul eftersom det var halvkaos redan där med alla som skulle norrut 

Åkte fyra eller fem varv holding (tappade räkningen) med en ATC som hade full koll på alla plan omkring. Helt grymt.

[ Attachment not found - or removed ]
En bild säger mer än 1000 ord 

alxXx:
Här är en screenshot sett från oss svenska flygledares sida.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page