Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

<< < (21/235) > >>

ILKevin:
Quote

1) Kelpaavat vallan mainiosti, varmistu vaan siitä, että kartat ovat ajan tasalla.

Suurin osa tuon sivuston kartoista on vuosilta 2005-2006 

Mo-jo:
Jos ei satu olemaan kaikkia noita parkkikarttoja. Niin pitääkö siitä kertoa lennonjohtajalle? Opastaako portille?

- Ville

jr:
Kannattaa sitten varmistaa ennen lentoa ajan tasalla olevista kartoista (esim. kyseisen maan vacc:n sivuilta), että ovat yhteneviä.

Mikäli jokin kartta puuttuu, pitää siitä kertoa lennonjohtajalle, niin saat luultavasti opastuksen. Monissa tapauksissahan esim. Suomessa lennonjohtaja selvittää rullaamaan vapaavalintaiselle standille. Kannattaa kuitenkin hommata tarvittavat kartat.

Pinkkari:
Elikkä nyt tuli palstoja lukiessa vastaan taas uusi ihmetyksen aihe... Eli parilliset ja parittomat lentopinnat. Eli onkos sillä jotain merkitystä millä lentopinnalla mihinkin suuntaan lentää?

Assiini:
Quote

Elikkä nyt tuli palstoja lukiessa vastaan taas uusi ihmetyksen aihe... Eli parilliset ja parittomat lentopinnat. Eli onkos sillä jotain merkitystä millä lentopinnalla mihinkin suuntaan lentää?


Juu toki! Miljardilla poikkeuksella varustettuna ja huomatavan karrikoiden sanottu kohti länttä lennetään parillisilla (FL320, 360, 380) ja  kohti itää parittomilla (FL310, 330, 350). Poikkeuksia on eri maailmankolkissa mutta tuolla perusjaolla pärjää Euroopassa pitkälle.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page