Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

<< < (209/235) > >>

teuro:

Mutta eikö voisi lähettää (yksityis)viestiä lentäjälle, jos ei ole lähelläkään aluetta, saati edes Approachin alueella ja haluaa jonkun asian sanottua?

Tämä olisi oikea tapa toimia lennonjohtajien ohjelmassa on erikseen force act, jolla atc voi "käskeä" pilottia ottamaan yhteyttä. Lähtökohtaisesti kanavalla tulisi olla vain selvityksiä ja takaisinlukuja. Kaikenlainen jutustelu tulisi käydä chatilla. Ja jos joku asia ihmetyttää, niin meille staffin jäsenille voi asiasta ilmoitaa tai sittensuoraan SUP. Supitkaan ei suoraan ammu banaanilla, joten sitä ei tule pelätä.

Lauri FIN918:

Tässä tapauksessa tosin oli mode C käytössä. Silloin kun oli vielä muutama tunti tiimaa ivaossa niin se jäi aika usein, sitten tein siitä muistilapun ku se häiritsi minua kun unohdin Nyt se on jo syvässä muistissa. Mutta eikö voisi lähettää (yksityis)viestiä lentäjälle, jos ei ole lähelläkään aluetta, saati edes Approachin alueella ja haluaa jonkun asian sanottua?

Ja ihan vaan tiedoksi tämä ko. espanjalainen lennonjohtaja oli AS3.

Siis jos sillä on ollut asiaa ja siksi lähetti force actia niin toimi kyllä hölmösti. Luulin että atc luuli sinun olevan maassa .

AaIiGee:
1) Onko olemassa sääntöä siihen ilmoittaako kentän ensin vai viimeisenä Unicomissa? Siis "EFHK l/u and t/o RWY 22R" vai "l/u and t/o RWY 22R EFHK"? Itse olen laittanut kentän ensin, koska silloin näkee heti mitä kenttää ilmoitus koskee. Tuntuu kuitenkin siltä, että enemmistö ilmoittaa kentän viimeisenä.

2) Onko minulla ollut vain huonoa tuuria viime aikoina vai lenteleekö tuolla IVAO:ssa paljonkin haamuja, jotka eivät ilmoittele mitään Unicomiin? Huippuna oli yksi Singapore Airlinesin tyyppi, joka lähti minun perään Helsingistä mitään ilmoittamatta. Sitten kaveri päästeli täysillä ajaen minut kiinni samalla lentopinnalla kunnes TCAS alkoi laulamaan. Olisi tullut täysin puskasta jos ei olisi ollut läppärillä IVAO Web auki. Mieleen tuli oliko sen tarkoitus lentää tahallaan päin. No laskin TCASin ohjeita seuraten korkeutta ja se lensi yli. Tukholmaa tyyppi sitten lähestyi ihan omaa reittiään, tosin sen verran heräsi henkiin, että kertoi mille kiitotielle aikoi laskeutua.

Lauri FIN918:
1) Ei ole.

2) Kaikki ei valitettavasti käytä UNICOM:ia aktiivisesti. En sit tiiä mikä kone sulla oli kun sut kiinni sai. Ei varmasti ollut tarkoituksena tulla päälle.

Pade:

2) Onko minulla ollut vain huonoa tuuria viime aikoina vai lenteleekö tuolla IVAO:ssa paljonkin haamuja, jotka eivät ilmoittele mitään Unicomiin? Huippuna oli yksi Singapore Airlinesin tyyppi, joka lähti minun perään Helsingistä mitään ilmoittamatta. Sitten kaveri päästeli täysillä ajaen minut kiinni samalla lentopinnalla kunnes TCAS alkoi laulamaan. Olisi tullut täysin puskasta jos ei olisi ollut läppärillä IVAO Web auki. Mieleen tuli oliko sen tarkoitus lentää tahallaan päin. No laskin TCASin ohjeita seuraten korkeutta ja se lensi yli. Tukholmaa tyyppi sitten lähestyi ihan omaa reittiään, tosin sen verran heräsi henkiin, että kertoi mille kiitotielle aikoi laskeutua.

Tähän melkein samaan liittyen, kun porukka ajaa vastaa niin kukaan ei väistä ja tilanne tulee aina puun takaa kun kone tulee näkyviin siinä 10nm päässä. Siinä sitten kiirrellä vaihtamaan ohjaussuuntaa. Näitäkin on, ja paljon...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page