Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

<< < (217/235) > >>

liukkim:
Suomen IFR touriin liittyen tuli mieleen kenttien painorajat.

Esim. Jos Rovaniemellä rullaustien kantavuus on ilmoitettu näin: 80/F/A/W/T kuinka tätä pitäisi tulkita?
Wikipediassa on asiaa tähän liittyen, mutta on aika vaikea selkoista... ( http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_classification_number  (tästä en ole varma) ja http://en.wikipedia.org/wiki/Pavement_classification_number )
Nämä ilmeisesti liittyvät näihin rajoituksiin? Toivoisin että joku voisi kertoa, kuinka näitä painorajoja tulkitaan.

Laitoin nyt tänne, kun verkon ulkopuolella ei tule kuitenkaan painorajojen mukaan lenneltyä. 

Mo-jo:
Quote

Suomen IFR touriin liittyen tuli mieleen kenttien painorajat.

Esim. Jos Rovaniemellä rullaustien kantavuus on ilmoitettu näin: 80/F/A/W/T kuinka tätä pitäisi tulkita?
Wikipediassa on asiaa tähän liittyen, mutta on aika vaikea selkoista... ( http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_classification_number  (tästä en ole varma) ja http://en.wikipedia.org/wiki/Pavement_classification_number )
Nämä ilmeisesti liittyvät näihin rajoituksiin? Toivoisin että joku voisi kertoa, kuinka näitä painorajoja tulkitaan.

Laitoin nyt tänne, kun verkon ulkopuolella ei tule kuitenkaan painorajojen mukaan lenneltyä. 


Ensimmäinen arvo kuvaa numereerisesti päällysteen kantavudeen, toinen (F) kertoo että päällyste on "joustavaa" usein asfalttia. Kolmas kirjain (A) kertoo maan vahvuuden päällysteen alla, missä A on vahvinta luokkaa. Neljäs kirjain (W) tarkoittaa maksimi rengaspainetta. W on jälleen korkein arvo, eli rengaspaineella ei ole merkitystä. Ja viimeinen (T) tarkoittaa metodia, jolla arvot on saatu, ja tässä tapauksessa se on teknisten arvioiden perusteella tehty. Sikäli etten aivan väärin muistanut...

liukkim:
Quote

Ensimmäinen arvo kuvaa numereerisesti päällysteen kantavudeen, toinen (F) kertoo että päällyste on "joustavaa" usein asfalttia. Kolmas kirjain (A) kertoo maan vahvuuden päällysteen alla, missä A on vahvinta luokkaa. Neljäs kirjain (W) tarkoittaa maksimi rengaspainetta. W on jälleen korkein arvo, eli rengaspaineella ei ole merkitystä. Ja viimeinen (T) tarkoittaa metodia, jolla arvot on saatu, ja tässä tapauksessa se on teknisten arvioiden perusteella tehty. Sikäli etten aivan väärin muistanut...

Mistä tuo numereeninen arvo selviää? Tarkoittaako tätä:
Code:

7.4.1 Loads on the Main Landing Gear Group
For the MD-11, the main gear group consists of two wing gears plus one center gear.
In the example for the MD-11, the gross weight is 470,000 pounds, the percent of weight on the main
gears is 94.33 percent, and the total weight on the three main gears is 443,351 pounds.
Vai jotain tästä wikin listasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_classification_number

joonasmi:
Taannoin oli jonkunlainen VFR-koulutus FLY-IN  IVAO:ssa Malmilla. Olisiko vastaavaa tulossa uudestaan? Olisi varsin mielenkiintoista päästä harjoittelemaan tuota fraseologiaa (suomeksi) ja VFR-maailmaa!

teuro:
Mikäli innostusta löytyy, niin vastava voidaan ehdottomasti järjestää uudestan. Lentäjän käsikirja antaa peruseväät fraseologialle ja käytännön harjoittelu sitä vahvstaa entisestään. Fraseologiaa pääsee harjoittelemaan helpohkosti pyytämällä paikalle lennonjohtoa. Kiinnostuneet voivat laittaa emailia juha.teurokoski@ivao.aero, niin laitetaan asiaa eteenpäin.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page