FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.07.17, 08:35

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Verkkolentäminen (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 59 Reply Print
Author Topic: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä  (Read 117054 times)
jouko
Former member
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #120 on: 14.12.08, 20:50 »

xilan 3P staria niin miten pitäisi menetellä tuosta Erkenin NDB majakalta jos ei ole lennonjohtoa paikalla?

Jos ei ole ATC:ä paikalla niin saat lentää niinkuin sinulle parhaiten sopii muita häiritsemättä toki.
Riippuu vähän millä komeella lennät mutta tavallisimmat lentosuunnat on 250 ja 280 välillä.

Jos haluat lentää mallikkaasti niin ilmoitat vähän ennen ERK niille jotka on Arlandassa (jos nyt siellä joku on)
"passing ERK turning base for ILS approach rwy 19R" tai jotain sinnepäin ja käännyt suuntaan 276.

Sopiva kultainen keskitie ja tavallisin simumaailmassa on ERK:ssä kuitenkin suunta 260. Sillä pääsee hyvin alas sekä 19L:lle että 19R:lle.
/J

Ilkka Linnamäki
Offline Offline

Posts: 489
Date Registered: 03.05.04

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #121 on: 15.12.08, 05:57 »

Jos ei ole ATC:ä paikalla niin saat lentää niinkuin sinulle parhaiten sopii muita häiritsemättä toki.
Riippuu vähän millä komeella lennät mutta tavallisimmat lentosuunnat on 250 ja 280 välillä.

Jos haluat lentää mallikkaasti niin ilmoitat vähän ennen ERK niille jotka on Arlandassa (jos nyt siellä joku on)
"passing ERK turning base for ILS approach rwy 19R" tai jotain sinnepäin ja käännyt suuntaan 276.

Sopiva kultainen keskitie ja tavallisin simumaailmassa on ERK:ssä kuitenkin suunta 260. Sillä pääsee hyvin alas sekä 19L:lle että 19R:lle.
/J

Kiitos paljon!  thmbup

Ilkka

Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #122 on: 18.12.08, 11:46 »

Mites tämä nyt selitetään kun aina sanotaan, että IVAO:ssa on suomessa enemmän lentäjiä kuin VATSIM:ssa, mutta VACC Finlandin sivujen mukaan VATSIM:n Suomen osastossa on 598 jäsentä ja IVAO:n Suomen osastossa 334 jäsentä, josta 130 "aktiivisia". Tosin tuolla VACC Finlandin listassa on jonkin verran muitakin kuin Suomalaisia jäseniä. Eli, onko tuo 598 sitten todellinen määrä? 130 taitaa olla IVAO:ssa se oikea, mitähän tuo 334 sitten tarkoittaakaan.
Aki Kettunen
Offline Offline

Posts: 2612
Date Registered: 23.09.01

WWW
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #123 on: 18.12.08, 13:32 »

Mites tämä nyt selitetään kun aina sanotaan, että IVAO:ssa on suomessa enemmän lentäjiä kuin VATSIM:ssa, mutta VACC Finlandin sivujen mukaan VATSIM:n Suomen osastossa on 598 jäsentä ja IVAO:n Suomen osastossa 334 jäsentä, josta 130 "aktiivisia". Tosin tuolla VACC Finlandin listassa on jonkin verran muitakin kuin Suomalaisia jäseniä. Eli, onko tuo 598 sitten todellinen määrä? 130 taitaa olla IVAO:ssa se oikea, mitähän tuo 334 sitten tarkoittaakaan.

Missä noin sanotaan? Siis ei toi pidä paikkaansa, kun puhutaan jäsenmäärästä. Jos puhutaan aktiivisesta jäsenmäärästä (joka ei kauheen helppo ole verrata kun VATSIM-ei erottele aktiivisia ja passiivisia) niin tilanne voi olla hieman toinen.

Jos aktiivisuudesta puhutaan, musta kaikkein paras kuvaaja on online-vietetty aika.

Voidaan sanoa että IVAO:ssa on enemmän lentoja tunteina Suomen ilmatilassa kuukausitasolla. Tilanne on ollut melko tasoissa heinäkuusta 2007 eteenpäin. Helmikuusta 2008 on ollut IVAO edellä joka kuukausi poislukien huhtikuun. Lokakuussa Suomen ilmatilassa oli IVAO:ssa oli lentoja 221.7 tuntia ja VATSIM:ssa 193.7 tuntia joten hirveän suuresta erosta ei ole kysymys. Marraskuussa tosin olikin 418 tuntia vs 211, mutta silloin taisi olla jo eventtejä ja koulutuksia yms. mitkä nosti tilastoa. Lennonjohtotunnit olleet taas toukokuuhun asti selvästi VATSIM:n hallussa ja lokakuusta eteenpäin ollut IVAO edellä.

Terv. Aki

Sami Puro
Administrator
Offline Offline

Posts: 15342
Date Registered: 03.07.01

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #124 on: 18.12.08, 14:19 »

Eli, onko tuo 598 sitten todellinen määrä?

Ei.

Olisi tälläkin foorumilla jo 19000 eri käyttäjätunnusta jos inaktiivisia / käyttämättömiä tunnuksia ei koskaan poistettaisi tai jäsenlistaa siivottaisi.  Wink


Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
justus
Former member
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #125 on: 18.12.08, 14:26 »

Laitetaan tähän ketjuun taas oma kysymyskin.
Millä perusteella valitsen lentokorkeuden? reitti suunnitelma ohjelmat antaa aika ison haarukan.mistä tiedän valita sen oikean.tietysti tämä riippuu millä koneella lentää ,mutta.....

t:justus
Sami Puro
Administrator
Offline Offline

Posts: 15342
Date Registered: 03.07.01

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #126 on: 18.12.08, 14:28 »

Laitetaan tähän ketjuun taas oma kysymyskin.
 Millä perusteella valitsen lentokorkeuden? reitti suunnitelma ohjelmat antaa aika ison haarukan.mistä tiedän valita sen oikean.tietysti tämä riippuu millä koneella lentää ,mutta.....

Heitäpä esimerkiksi reitti ja kone millä ajat ... Tai ennemminkin reitin pituus.


Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
justus
Former member
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #127 on: 18.12.08, 15:56 »

E170  vaikka reitti EFHK-EFTU    ja  toinen vielä EFJO-EFHK . Mietin vain näin yleisesti ottaen millä perusteella korkeus valitaan?
Toni Tihleman
Toni13
Offline Offline

Posts: 2792
Date Registered: 02.06.03

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #128 on: 18.12.08, 16:31 »

E170  vaikka reitti EFHK-EFTU    ja  toinen vielä EFJO-EFHK . Mietin vain näin yleisesti ottaen millä perusteella korkeus valitaan?

Matkan pituuden, koneen painon, tuulien... 
Sami Puro
Administrator
Offline Offline

Posts: 15342
Date Registered: 03.07.01

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #129 on: 18.12.08, 16:33 »

EFHK-EFTU tapauksessa ilmatila eli Q1-väylä rajoittaa maksimipinnaksi FL80. Kun ilmaan on päästy niin lennonjohtaja (alue) voi sitten luvata korkeampaa jos ei ole muuta vaikuttavaa liikennettä. Tuo taitaa olla Suomessa ainoita tuontyylisiä poikkeuksia.


Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Ilkka Linnamäki
Offline Offline

Posts: 489
Date Registered: 03.05.04

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #130 on: 23.12.08, 16:31 »

Moi!

Onkos tuo normaalia että kun lentelee lentopinnoilla IVAO:ssa niin tuo hirveen kova tuuli (esim 50-90kts)? Ei siinä mitää vaivaa olisi jos tuuli pysyis samassa sunnassa ja vaihtuisi tasaisesti toiseen suuntaan, mutta yleensä havahdun siihen kun kone (PMDG MD-11) huutelee overspeediä kun tuulen suunta vaihtuu nopeasti ja välillä mennään 1.3 machia ja välillä ei pysytä edes matkanopeudessa täydellä kaasullakaan  Undecided Eli onkos tuohon minkäänlaista ratkaisua vai onko vain elettävä tämän "ominaisuuden" kanssa.
Toivottavasti älysitte mitä tarkoitan asialla  Smiley

Ilkka

Juuso Leppä
Offline Offline

Posts: 652
Date Registered: 06.12.06

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #131 on: 23.12.08, 18:59 »

Tälläinen tulee nykyään,kun yhdistää Ivao:on.

[ attachment removed / expired ]

Eli tuossa sanotaan,että ei voitu yhdistää ja muuta lentoliikennettä ei näy.

Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #132 on: 24.12.08, 07:45 »

FS9ssä saat näkyviin kun joinaat multiplayer-sessioon nimeltä "localhost", en tiedä pelaako Xn kanssa. Koita uudelleenasentaa Ivap, se auttoi itselläni.
Ilkka Linnamäki
Offline Offline

Posts: 489
Date Registered: 03.05.04

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #133 on: 25.12.08, 20:34 »

Se että tuuli hyppii, on taas sääenginen huonoutta. Taitaa olla sinulla käytössä ASX tai ASV? Uusin ASA (ActiveSky Advanced) lienee korjannut asian.
Moi!

Siis minulla on FSX:n oma sääengine, ja onko tuohon siis saatavilla mitään korjausta ilmaiseksi. Tänään meinasi oikeesti palaa hermot tuolla ivaossa lennellessä, kun 20 min putkeen muuttui tuulen suunta ja voimakkuus, kone heitteli kyllä lentopinnalta toiselle ja autopilottia sai koko ajan painaa takaisin päälle. Alkoi kyllä hitusen raastamaan ja se lentoinnostuskin hiukan hiipuu jos jokaisella lennolla on tuollaista.
Eli onko minkäänlaisia ratkaisuja tähän ongelmaan?  Smiley

Ilkka

Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #134 on: 01.01.09, 23:26 »

miksi perkeleessä ton ivaon pitää olla noin helv**** monimutkanen ja vaikee juttu? Pitää kaikenmaailman teamspeakit ja sun muut asennella ennenku pääsee mihinkään... ainakun alottaa ton "siirtymisen" vatsimista ivaoon ja alkaa noita latailemaan niin homma päättyy jo siihen.. Grin sais olla yhtä yksinkertanen ku vatsim/sqbox thmbup
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #135 on: 01.01.09, 23:42 »

Ööö.. Ne tarvittavat ohjelmat on kuitenkin samassa paketissa, joten ei se nyt aivan ylivoimainen tehtävä voi olla.
Missä samassa paketissa? Siis tossa IvApissa vai? toi "Install teamspeak voice client"? Eiks sitä teamspeakkia tartte erikseen asentaa enää?
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #136 on: 02.01.09, 00:01 »

Ei siihen tarvitse kuin IvApin ladata. Kaikki tarvittava tulee mukana. Wink


"When we left earth it changed our world"
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #137 on: 02.01.09, 00:04 »

Ei siihen tarvitse kuin IvApin ladata. Kaikki tarvittava tulee mukana. Wink
No jotain hyvää sentään. Katotaan jos sitä joskus pääsis lentämäänkin... Roll Eyes
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #138 on: 02.01.09, 00:26 »

Kannataa. Suomen VATSIM on aika hiljainen paikka...


"When we left earth it changed our world"
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #139 on: 02.01.09, 00:39 »

Kannataa. Suomen VATSIM on aika hiljainen paikka...
Joo no eipä sitä muutenkaan tule hirveesti Suomessa lennettyä joten ihan sama, mutta toivotaan että "tältä puolelta" löytyy myös johtoa muualta Euroopasta / UKsta...
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 59 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1