Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

<< < (45/235) > >>

Vertti:

En minä ainakaan ole kuullut sellaisista.

EDIT: Voisi olla tietenkin hyvä jos olisi joku lentokoulutus ja koe jolla voisi tarkistaa omat taidot, mutta mielestäni se ei saisi olla pakollinen, sillä se vain nostaisi kynnystä tulla verkkoon lentämään. Tietty lentäjät olisivat silloin "taitavampia", mutta eipä se ole niin hirveää vaikka pikkusen kämmäileekin. Mutta vapaaehtoisena voisi olla ihan hyvä asia.

OK, taidan huomenna koittaa niitä tunteja, että saan selville ovatko taitoni riittävät IVAOssa lentämiseen.

Kerosiini:
Niin, siis ei sellaisia tunteja ole, vaan Eliaksen mielestä sellaiset olisi hyvä olla.

nordic:

En minä ainakaan ole kuullut sellaisista.

EDIT: Voisi olla tietenkin hyvä jos olisi joku lentokoulutus ja koe jolla voisi tarkistaa omat taidot, mutta mielestäni se ei saisi olla pakollinen, sillä se vain nostaisi kynnystä tulla verkkoon lentämään. Tietty lentäjät olisivat silloin "taitavampia", mutta eipä se ole niin hirveää vaikka pikkusen kämmäileekin. Mutta vapaaehtoisena voisi olla ihan hyvä asia.

On sellaista "lentokoulutusta/avustusta" tarjolla vaikka kuinka. En tiedä kuinka hyvin foorumia seuraat, mutta olen lähes joka IVAO:n liittyvän thriidin täällä huutanut täyteen sitä, että jos tuntee tarvitsevansa apua/neuvoja niin ottaa yhteyttä muhun. Tälläkin hetkellä avustan kahta henkilöä ja kun siltä tuntuu pidämme "lentokokeen/kokeita" eli kokelas lentää ja minä johdan/opastan. Tämä tekee aloittelijalle verkkoon siirtymisen paljon helpommaksi, kun on joku jolta voi kysyä heti kun jotain mieleen juolahtaa. Sitten kun hommat alkaa olla hallussa niin minä poistun kuvioista ja kaverit pääsevät jatkamaan harrastustaan itsenäisesti.

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,84510.0/viewResults.html, sääli että täällä FSNordic:lla on nimenomaan paljon porukkaa joilta se uskallus tms. puuttuu, koska apua olisi tarjolla joka madaltaa sitä verkkoon astumisen kynnystä huomattavasti, kun ei tarvitse sitä kaikkea tietotulvaa sisäistää pelkästään IVAO:n materiaaleja lukemalla, vaan on tyyppi joka voi "ominsanoin" selittää perinpohjaisemmin ja niin että toinen varmasti ymmärtää. Ymmärrän aloittelijan näkemyksen hyvin, koska olen luonnollisesti itsekkin ollut aloittelija ja kun katselee näitä ns. operointistooreja sun muita, niin tulee helposti sellainen olo, että ei ne omat skillit vastaavaan riitä. Se on vähän harhaanjohtavaa koska siihen "yyberoperointiin" ei ole tarvetta.

Enköhän nyt ole tarpeeksi tätä täällä mainostanut, joten aamen ja toivottavasti tämä nyt osuu jokaisen silmään jolta on mennyt aikaisemmin ohi (etenkin niitten uusien tulokkaiden)  .

Kreeta:
Mitä jos IVAOon mennessään valitsee portin, jolla on jo joku? Silloinhan koneet menee päällekkäin ja tulee crash jos on crashit päällä? Vai siirtääkö IvAp sitten tyhjälle ständille?

arttula:

Mitä jos IVAOon mennessään valitsee portin, jolla on jo joku? Silloinhan koneet menee päällekkäin ja tulee crash jos on crashit päällä? Vai siirtääkö IvAp sitten tyhjälle ständille?

Siinähän sitten ihmettelette.... Verkkolennossa kannattaa pitää Crash detection pois päältä, koska tuollaista ei oikein mitenkään voi ennakoida, eikä IvAp:kaan siihen reagoi.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page