Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

<< < (65/235) > >>

macklin:
Quote

Taitavat "harjoitella" käsilentämistä simusesongeissaan (siis ne "oikeat" simut) sen mitä tarvitsee, ei sitä sitten oikeassa koneessa aina jaksa  Ja bussit ym. tulevat muutenkin tietokoneella alas jokatapauksessa niin eipä siinä paljoa lennettävää ole 


Moro!
Juuri tämä on se ongelma peruslento taitojen puutteeseen sillä nykyään moni uudemmista piloteista tuskin äkkiseltään jos tarvitaan tuomaan Boeingin tai Airbussin 2nm-3nm finaaliin visuaalissa. Tietysti herää kysymys onko se edes tarpeellista mutta käykää PPRuNe:n sivustolla lukemassa jos kiinnostaa.

jukka

Starchild:
Quote

Moro!
Juuri tämä on se ongelma peruslento taitojen puutteeseen sillä nykyään moni uudemmista piloteista tuskin äkkiseltään jos tarvitaan tuomaan Boeingin tai Airbussin 2nm-3nm finaaliin visuaalissa. Tietysti herää kysymys onko se edes tarpeellista mutta käykää PPRuNe:n sivustolla lukemassa jos kiinnostaa.

jukka

Millähän ne on sinne Airbus:n tai Boeing nokalle päässyt? Lentämällä satoja ja tuhansia tunteja käsin pienempiä koneita, joten ei todellakaan ole paruslentotaidot hukassa... Ja minkä lentäjät osaavat parhaiten - hätätilanteessa toimimisen. Ei sinne ohjaamoon ketä tahansa säätäjää päästetä - tai ainakaan pitäisi päästää.

macklin:
Moro!
Lukekaa tuolta:  http://www.pprune.org/rumours-news-13/

jukka

kosg79:
No niin, nyt on tullut kokeiltua vasFMC:tä pari kertaa ja hyvin toimii. Kerran kokeilin lentää EFTP:n VELUN 3A-star:in käsin, ja muuten meni ihan hyvin paitsi dme arc ei ollut kovin tasainen  . Kuinka iso poikkeama saa olla? Ja EFHK:lla meinas tulla kiire sid:ssä kun piti alkaa crs:ssää ruuvaamaan radioon. Oisko siihen mitään keinoo jolla sen sais asettuu valmiiksi silleen, et kun vaihtaa nav-taajuutta niin crs vaihtuu samalla. Ja on muuten kätevä toi vasFMC laskeutumisessa. Mä aloin jo kaivelee karttoja ils-taajuutta varten, nii sehän vaihto automaattisesti sen radioon kun oli lentänyt star:in loppuun. Täytyy viel vähän harjoitella tota käsin sorvaamista (etenkin toi koneen trimmaaminen ei viel suju ihan automaattisesti), mut sit vois jo harkita verkkoon siirtymistä. Jos viel pääsis sinne IVAO:n lentokoulutukseen ni ois kiva.

OttoPOI:
Muistaakseni puoli mailia on maksimipoikkeama DME-kaaren tavoite-etäisyydestä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page