Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

<< < (85/235) > >>

Osguu:
Quote

Nykyisin ainakin FSX IvAp "tappaa, haamu yhteyden" meikäläisellä, jos tuollainen on.. Lähinnä ATC:nä tulee noita nykyisin.. Oli tuon FS9 IvAp:in kanssa noita ongelmia juurkin

Tappaa FS9kin, mutta jos vahingossa kirjautuu sisään eri servulle, niin silloin ei.

Pe7e:
Muistutetaan nyt siitä UNICOMin käytöstä. Oli sellaset tilanteet päällä taas tossa HEL-AGP-HEL legillä. Lähtiessä oli 04R käytössä, ilmoitin unicommilla että "Lineup and takeoff rwy 04R", ja samalla hetkellä tuli ND:lle näkyviin toinen kone 1600ft korkeudella, lähestymässä samaa kiitotietä. No pistin jarrut pohjaan ja ilmoitin perään "...after landing aircraft". Sitten vasta tajusi tuo Lufthansa ilmoittaa "loc rwy 04R" Meinasin näpäyttää että "thanks for information" mutta en viittinyt... Taisi olla Nico Laine vielä perässä, hyvä ettei persiiseen ajanut kun tein äkkijarrutuksen

Sitten vielä nyt tullessa, olin ilmoitellut unicommille varmaan viimeiset 15min (T/D:ltä asti) meneväni rwy 22L (tuulet oli 240/01, vaihtui kuitenkin VRB/01). No kuitenkin sinne oli pakko vääntää jonkun (FIN090 tjsp) 04Leftille samaan aikaan. Onneksi tajusi edes leftille mennä ettei samalle radalle. Sitten oli joku myös lähdössä ja "taxi to hp rwy 04r". Hätäili vielä että "YOU 2 FIN ARE GOING TO CRASH" kun katsoi että molemmat tulee eri suunnista.

No jokatapauksessa, vaikka ei viitsitä mitään ilmoitella sinne unicomille niin voi varmaan seurata kuitenkin mitä tapahtuu... vaikka käytännössä sama noilla tuulilla mille laskeutuu mutta vois kaikki tulla edes samoille eikä niin että jokainen tulee/lähtee eri kiitotieltä...

Nojoo, ei muistella hyvällä... eiku...

Starchild:
Unicomhan kantaa vain 100nm päähän, eli jos sieltä TOD:lta huutelet baanaa ja toinen kone myös TOD:llaan, niin ei varmasti välity kummallekaan toisen informaatio... Ensimmäisessä olisi helposti riittänyt porrastus lentoonlähtöön, jos olisit kaiken nopeasti tehnyt.

Pe7e:
Quote

Unicomhan kantaa vain 100nm päähän, eli jos sieltä TOD:lta huutelet baanaa ja toinen kone myös TOD:llaan, niin ei varmasti välity kummallekaan toisen informaatio... Ensimmäisessä olisi helposti riittänyt porrastus lentoonlähtöön, jos olisit kaiken nopeasti tehnyt.

Ilmoittelin kyllä melkeen joka viestissä tuon kiitotien juuri sen takia että tuo toinenkin olisi tajunnut tulla sinne samalle mutta... Ja ei varmasti ole INTORin ja PEXENin välillä 100nm...

Nojoo ehkä ois riittäny mutta en viittiny eteen mennä suotta

Osguu:
Voiskos/aiotaanko näille ivao.fi sivun lentotiedoille tehdä jotain? Se on jo pitkän aikaa valittanut tällaista:

Code:

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/userhome/gatools/sites/gatools.kapsi.fi/www/remote-projects/ivaofi/flightdetails.php on line 382
ja noi lentotiedot näkyy(=ei näy) tällai:

Code:

From
- ( nm)
ETD
02:00 UTC
To
- ( nm)
ETA
02:00 UTC
PIC
()
Aircraft
/ ( , )


Eli näistä: http://gatools.kapsi.fi/remote-projects/ivaofi/flightdetails.php?callsign=ZZZXXX on kyse siis.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page