Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

<< < (93/235) > >>

MFX:
Juups, kiitos tuosa. Oli paljon apua mutta en vieläkään käsittänyt esimerkiksi tätä esimerkkiä:

OH-PPC: Pirkkalan torni, OH-PPC.
EFTP_TWR: OH-PPC, Pirkkalan torni. Jatka.
OH-PPC: OH-PPC, tiedotus Echo, pyydän rullausta.
EFTP_TWR: OPC, Rullaa odotukseen golf, kiitotie 24, QNH 1002, jätä lähialue SIILIn kautta, VFR.
OH-PPC: Rullataan odotukseen golf, kiitotie 24, QNH 1002, jätetään lähialue SIILIn kautta, VFR, OPC.

Eli mitä tuo Echo tuossa meinaa? Tuon golfin minä varmaan tiedän. Tarkoittaa odotuspaikkaa golf, eli G.

Mo-jo:

Juups, kiitos tuosa. Oli paljon apua mutta en vieläkään käsittänyt esimerkiksi tätä esimerkkiä:

OH-PPC: Pirkkalan torni, OH-PPC.
EFTP_TWR: OH-PPC, Pirkkalan torni. Jatka.
OH-PPC: OH-PPC, tiedotus Echo, pyydän rullausta.
EFTP_TWR: OPC, Rullaa odotukseen golf, kiitotie 24, QNH 1002, jätä lähialue SIILIn kautta, VFR.
OH-PPC: Rullataan odotukseen golf, kiitotie 24, QNH 1002, jätetään lähialue SIILIn kautta, VFR, OPC.

Eli mitä tuo Echo tuossa meinaa? Tuon golfin minä varmaan tiedän. Tarkoittaa odotuspaikkaa golf, eli G.

Kyllä odotuspaikka G(olf). Tuo Echo on ATIS viestin mikäihmeentunnus eli merkkaa ja erittelee eri aikoihin julkaistut säätiedotukset toisistaan...

Kirjoitusvirheet aamun piikkiin

Timo Poikela:

Kyllä odotuspaikka G(olf). Tuo Echo on ATIS viestin mikäihmeentunnus eli merkkaa ja erittelee eri aikoihin julkaistut säätiedotukset toisistaan...

Kirjoitusvirheet aamun piikkiin

Ja tiedoitus sanotaan aina johtajalle jotta voidaan olla varmoja että ATIS on kuunneltu.

OttoPOI:

Ja tiedoitus sanotaan aina johtajalle jotta voidaan olla varmoja että ATIS on kuunneltu.

Tästäkin voi nysväistä menemäähän, ettei sitä aina sanota. Esimerkiksi usein kuulee sanottavan tornille kun kone on säteessä, mutta siinä kohtaa pitäisi sanoa vain kutsutunnukset ja kiitotie eikä alkaa kertomaan loppuosan pituuksia ja kyydissä olevia tiedotuksia.

MFX:
Noniin, nyt ajattelin ne kaikki tarvittavat tiedostot ladata jota tarvitaan IVAO lentämiseen mutta ei herranjumala! Pitääkö minun nämä: http://www.ivao.aero/network/so/ kaikki ladata yksitellen vai löytyykö mitään semmoista valmista pakettia?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page