FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 18:27

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Verkkolentäminen (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 59 Reply Print
Author Topic: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä  (Read 119920 times)
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #480 on: 19.04.10, 09:23 »

Taivas on täynnä tuhkaa mutta ei se näköjään verkkolentoa haittaa, kysymys kuuluu että eikös nämä meitin verkkokoneetkin pitäisi olla holdissa lentokentillä??? Wink

Jos niinkun tarkkoja ollaan...

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #481 on: 19.04.10, 10:06 »

Onneks ei tarvi simuloida ihan kaikke tyhmää Tongue

No löytyhän se rajapintä tällekin harrastukselle Grin

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #482 on: 19.04.10, 14:35 »

Olen nyt miettinyt tässä asioita ja päätin kysyä, että voisiko joku laittaa tänne ohjeen mitä pitää ilmoittaa lennonjohtalle esim. Moottorin menetyksen jälkeen? Siis miten tuo kommunikoiminen eroaa.. Ja sitten tämä että missä tilanteessa käytetään Pan Pan-ilmoitusta ja missä Maydayta....

Mikko

Killerhangar
Ville Heikkinen
Offline Offline

Posts: 1444
Date Registered: 09.08.08

WWW
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #483 on: 19.04.10, 15:17 »

Olen nyt miettinyt tässä asioita ja päätin kysyä, että voisiko joku laittaa tänne ohjeen mitä pitää ilmoittaa lennonjohtalle esim. Moottorin menetyksen jälkeen? Siis miten tuo kommunikoiminen eroaa.. Ja sitten tämä että missä tilanteessa käytetään Pan Pan-ilmoitusta ja missä Maydayta....

Mikko

for inklish


Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3358
Date Registered: 18.12.01

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #484 on: 23.04.10, 09:31 »

Muistan lukeneeni (verkon säännöt) joko Vatsim tai Ivao, ettei moottorihäiriötä etc. saa simuloida verkossa? Muutama päivä sitten keski-euroopan päällä ollessani eräs lentäjä ilmoitti: Engine nro 1. on fire, ja lähti kohti kenttää...

Toisaalta itseltäni sammui kerran molemmat moottorit (ei simulointia), mutta sain kyllä käyntiin hyvissä ajoin ennen pakkolaskua. Taisi johtua väärin mergetetystä PSS+IFDG -yhdistelmästä.

Koska kyse on "tyhmistä" kysymyksistä, niin oikea on osoite Grin Eipä ole liittymisen jälkeen tullut luettua sääntöjä (IVAO). Eli onko sallittua vai ei? Vai onko sallittua vain silloin, kun oikeasti tapahtuu jotain odottamatonta (ei simuloitua) Tongue Tuntuisi oikeasti tyhmältä lähteä lennolle, jolla tietää että suuria ongelmia on luvassa Wink

T:  Mika

Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3358
Date Registered: 18.12.01

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #485 on: 23.04.10, 09:37 »

Kyllä häiriöitä sai tulla mutta tarpeentullen häiriö piti "poistaa" jos LJ vaatii, jotenkin tyhmästi se meni eniveis. Kyl meikäläinen pitää failureita päällä niissä koneissa missä semmoisia on.

Ai Grin No mutta onnea vaan Tongue Enpä tosin tiedä miten hyvin simuloitu failure toimii kaupallisten lisäosien kanssa, kun en ole koskaan kokeillut Shocked

T: Mika

Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3358
Date Registered: 18.12.01

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #486 on: 23.04.10, 09:45 »

Sen verran vielä kommentoin, että ensimmäisinä Virtual Finnair -vuosina, tuli syksyn tullen treenatttua nousuja & laskuja "pahassa säässä". Myös aina tyyppikoulutuksen jälkeen (siis pari ekaa kertaa) tuli tehtyä simuloitu moottorihäiriö nousussa, josta sitten laskuun yhdellä motilla Grin Nyttemmin on jäänyt tämä käytäntö, joten eipä ole hajuakaan siitä miten 757 käyttäytyy yhdellä moottorilla Embarrassed Eipä kai sen kummemmin kuin A320. Täytyisi todella koittaa, maybe some nice day...

T: Mika

E: Siis tietysti offline.

Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4429
Date Registered: 13.04.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #487 on: 10.05.10, 14:27 »

Tuli mieleen että mistä haette reitit lennoille? Pitäisi saada järkevä reitti löydettyä.


Patrick
Harri Laitinen
Offline Offline

Posts: 1322
Date Registered: 15.01.02

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #488 on: 10.05.10, 14:33 »

Tuli mieleen että mistä haette reitit lennoille? Pitäisi saada järkevä reitti löydettyä.


Patrick

http://vatroute.net/

Reitti on myös hyvä tarkistaa täältä: http://validation.eurofpl.eu/

EDIT: Ja jenkkilän plaaneja voi etsiä täältä: http://flightaware.com/

Allekirjoitus
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4429
Date Registered: 13.04.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #489 on: 10.05.10, 14:38 »

Nuo ei löydä reittiä lennolle EFHK - VTSG. Pitäisi saada tuolle lennolle.


Patrick
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3889
Date Registered: 19.06.07

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #490 on: 10.05.10, 16:39 »

Kokeiles tätä, löytää reitin vaikka minne  Grin

http://rfinder.asalink.net/free/
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4429
Date Registered: 13.04.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #491 on: 10.05.10, 16:48 »

Kokeiles tätä, löytää reitin vaikka minne  Grin

http://rfinder.asalink.net/free/

Joo nyt löyty kunnon reitti. Kiitosta.


Patrick
Harri Laitinen
Offline Offline

Posts: 1322
Date Registered: 15.01.02

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #492 on: 11.05.10, 05:59 »

Kokeiles tätä, löytää reitin vaikka minne  Grin

http://rfinder.asalink.net/free/

Kiitos tästä, mutta löytyykö sellaista mikä osaisi kertoa noiden väylien rajoituksista (mm. korkeuksien suhteen jne..)?

Allekirjoitus
Jani Ekholm
Offline Offline

Posts: 261
Date Registered: 13.10.08

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #493 on: 11.05.10, 09:56 »

Kiitos tästä, mutta löytyykö sellaista mikä osaisi kertoa noiden väylien rajoituksista (mm. korkeuksien suhteen jne..)?

No heti tossa INLOG-pisteellä alkaa venäjän metrit, ja olisko ollu AMDAR missä takasin jalkoihin. Olettaen että vedät ton rfinderin ihme reitin mukaan.
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3937
Date Registered: 08.06.07

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #494 on: 11.05.10, 13:36 »

Pitäisi toimia jotenkin

http://www.autoplan.aero/

Toi on niin vanha, ettei oo toiminu enää vuosiin  Grin Saatikka että airacit/rajoitukset olisi ajantasalla...

Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #495 on: 11.05.10, 15:05 »

Kiitos tästä, mutta löytyykö sellaista mikä osaisi kertoa noiden väylien rajoituksista (mm. korkeuksien suhteen jne..)?
Kyllähän tuokin jotain rajoituksia antaa väylien suhteen kun ruksaat siitä etusivulta noi "RAD" ja "CDR"...
Antton Rintala
Offline Offline

Posts: 2695
Date Registered: 14.12.05

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #496 on: 19.07.10, 11:18 »

Löytyisikö jostakin vielä sitä VFR esimerkkilentoa? Ivao Finlandin sivuilta katselin nopeasti mutten yhtäkkiä löytänyt
Arttu Vattulainen
Offline Offline

Posts: 1340
Date Registered: 09.09.05

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #497 on: 19.07.10, 11:21 »

Löytyisikö jostakin vielä sitä VFR esimerkkilentoa? Ivao Finlandin sivuilta katselin nopeasti mutten yhtäkkiä löytänyt

Moi, tuossapa olisi nuo, näköjään olivat piilotettuina, mutta nyt olisi tässä: http://www.ivao.fi/tapahtumat/koulutus/

Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4429
Date Registered: 13.04.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #498 on: 19.07.10, 12:09 »

Miten on saako VFR lennolla vesitasolla laskeutua veteen ilman selvittelyjä?
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #499 on: 22.07.10, 10:37 »

Mielenkiinnosta pari kysymystä ilmailukartoista:

- mitä tarkoittaa https://ais.fi/ais/eaip/aipcharts/efhk/EF_AD_2_EFHK_15_ILS.pdf esim tuossa ils-suuntasäteen "takapäässä" kirjaimet Y ja B ??

- tuossa https://ais.fi/ais/eaip/aipcharts/efjy/EF_AD_2_EFJY_30_STA.pdf ork.. mielenkiinto herää esim. DIPAR ja heti sen jälkeen 21dme LNE?
  -> sen tietää että se on etäisyys VOR LNE:sta mutta miksi se on mainittu? Onko kyse paikasta jossa lennonjohto pyytää pilotti tyyliin "REPORT 21DME LNE"

- samoin nuo muutamat mystiset radiaali ARC 15DME LNE -rinkulalla ,kuten R-133 ja R-113, edelleen "ilmottautumis"- tarkoituksessa??

terv jari

No niin tuli lainattua itseäni mutta silti vastauksia odotellen Smiley

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Pages: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 59 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1