FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.11.17, 00:03

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Verkkolentäminen (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 60 Reply Print
Author Topic: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä  (Read 123669 times)
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3053
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #500 on: 22.07.10, 13:20 »

3. R133 ja R113 ovat lead-radiaaleja tai kääntöradiaaleja, miksi nyt tahtoo sanoa. Eli kun läpäiset arcilla radiaalin 133, lähdet kääntymään kohti VABAS:ta sopivalla hakukulmalla.
Ohops. Tuli katottua LJ:n kantilta. Pahoitteluni Embarrassed

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #501 on: 22.07.10, 13:44 »

Ohops. Tuli katottua LJ:n kantilta. Pahoitteluni Embarrassed

Siis molempia "kantteja" nimenomaan haetaan thmbup

Eli onko noilla DME/rad- kohdilla ehken LJ- käyttöä?

jari




Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Ville Heikkinen
Offline Offline

Posts: 1444
Date Registered: 09.08.08

WWW
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #502 on: 22.07.10, 13:53 »

Siis molempia "kantteja" nimenomaan haetaan thmbup

Eli onko noilla DME/rad- kohdilla ehken LJ- käyttöä?

jari





Menetelmä kentillä, lennonjohtaja voi pyytää ilmoittamaan noi radiaalit, jolloin viimeistään selvitetään lähestymään tms. Nykyisin kuitenkin lennonjohtaja selivittää lähestymään jo aikaisemmin.  Huh

Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3053
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #503 on: 22.07.10, 14:33 »

Itseasiassa menetelmäkentillä selvitetään lähestymään vasta IAF:n jälkeen mikäli edellä ei ole toisia koneita. Siis kun kone ilmoittaa esim "VABAS outbound", niin silloin vasta annetaan lähestymiselvitys Wink

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Niko Pursiainen
Offline Offline

Posts: 2169
Date Registered: 01.11.05

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #504 on: 22.07.10, 14:38 »

Quote
- tuossa https://ais.fi/ais/eaip/aipcharts/efjy/EF_AD_2_EFJY_30_STA.pdf ork.. mielenkiinto herää esim. DIPAR ja heti sen jälkeen 21dme LNE?
  -> sen tietää että se on etäisyys VOR LNE:sta mutta miksi se on mainittu? Onko kyse paikasta jossa lennonjohto pyytää pilotti tyyliin "REPORT 21DME LNE"

DIPAR4B tuloreitillä korkeusrajoitus on F100 ennen Luonet DME 21:tä, sen jälkeen 2900ft. Wink


Quote
Eli onko noilla DME/rad- kohdilla ehken LJ- käyttöä?

Tuon leading-radiaalin jälkeen alkaa VABAS:n racetrackillä alue, johon lennonjohto voi perustaa menetelmäporrastusta.
Niko Pursiainen
Offline Offline

Posts: 2169
Date Registered: 01.11.05

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #505 on: 22.07.10, 14:45 »

Itseasiassa menetelmäkentillä selvitetään lähestymään vasta IAF:n jälkeen mikäli edellä ei ole toisia koneita. Siis kun kone ilmoittaa esim "VABAS outbound", niin silloin vasta annetaan lähestymiselvitys Wink

Jos ilma-alus tulee tuloreittiä, niin selvittäisitkö sen ILS lähestymään vasta kun on ylittänyt IAF VABAS:n, jolloin kone joutuisi lentämään turhan racetrackin? Vai miten voidaan selvittää lähestymään IAF:n "jälkeen", jos sen IAF:n ylittämiseen tarvitaan selvitys? Wink
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3053
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #506 on: 22.07.10, 14:49 »

Siis tarkoitin, että kun kone joka on selvitetty IAF:lle ja käsketty ilmoittamaan se ulos, ilmoittaa IAF:n ulos, niin silloin vasta ILS selvitys.

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Niko Pursiainen
Offline Offline

Posts: 2169
Date Registered: 01.11.05

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #507 on: 22.07.10, 14:57 »

Siis tarkoitin, että kun kone joka on selvitetty IAF:lle ja käsketty ilmoittamaan se ulos, ilmoittaa IAF:n ulos, niin silloin vasta ILS selvitys.

Joissain tapauksissa voidaan menetellä näin, mutta puhe oli leading -radiaaleista ja niiden merkityksestä. Wink
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #508 on: 22.07.10, 15:05 »

Siis tarkoitin, että kun kone joka on selvitetty IAF:lle ja käsketty ilmoittamaan se ulos, ilmoittaa IAF:n ulos, niin silloin vasta ILS selvitys.

No Jyskälässäkin pari ILS-muotoa käytössä , Y ja Z ja jotenkin tossa tulee mieleen. nyt kun puheeksi kerran tuli että jos sanotaan "report VABAS outbound"  niin sakkoringille mennään ja seuraava olisi "report VABAS inbound" ja sitten selvitys laskuun?? Sad

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3053
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #509 on: 22.07.10, 15:13 »

Perutaas taas noi hapatukset tuolta Grin Kiitokset Vuopalalle korjauksesta. Aina oppii uutta. Ei ollut vaan mun korvin asti kaikunut tuo että aikasemminkin voi selvittää Embarrassed

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #510 on: 23.07.10, 07:33 »

Mielenkiintoisia kommentteja, näillä eväillä jatketaan Cool

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4444
Date Registered: 13.04.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #511 on: 02.08.10, 08:17 »

Kun nyt on FSX ja saa purjekoneeseen hinaajan niin onko se sallitua käyttää verkkolennossa?
Jarmo Torvikoski
Offline Offline

Posts: 328
Date Registered: 31.07.08

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #512 on: 02.08.10, 08:35 »

Jos verkkoyhteys katkeaa esm. kesken rullauksen, niin onko jotain sääntöä milloin ei ole enään suotavaa palata saman lennon yhteydessä verkkoon? Hehe...eihän sitä nyt ainakaan lennon lopussa, mutta jos on jatkanut suoritusta offilla ja saa verkkon toimimaan vasta jossain lähtöreitillä tai hieman myöhemmin? Mulla kun tahtoo toi verkko pätkiä välillä enempi ja  välillä vähempi.  Sad

Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4444
Date Registered: 13.04.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #513 on: 14.08.10, 13:25 »

Mites tuon OBS tilan saa torniin?
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3053
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #514 on: 14.08.10, 18:01 »

Kirjaudu OBS tunnuksella. Siis esim PO_OBS.

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Aku Meriläinen
Offline Offline

Posts: 137
Date Registered: 06.02.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #515 on: 05.10.10, 16:26 »

Minulla on pari tyhmää kysymystä!
Saanko lentää jonkun reittilennon esim EFHK-EFOU näkölentosäännöillä?
Saanko lentää reittilennon Finnairin koneella vaikka en kuulu Virtual Finnairiin?
Jos lennonjohdossa ei ole ketään paikalla, toimin UNICOM:issa?
Voinko valita itse kaikki VOR -reittipisteet reittilentoni reitiltä, joiden kautta haluan lentää, vai pitääkö minun lentää vain tiettyjä "reittimerkkejä" pitkin?

-Yst terveisin, aloittelija-Aku Wink

Aviation surrounds me.
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3053
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #516 on: 05.10.10, 16:33 »

Tuohon Finnairiin liittyen, niin verkossa saat aivan vapaasti lentää sillä yhtiöllä millä haluat Smiley

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4444
Date Registered: 13.04.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #517 on: 05.10.10, 16:54 »

Ja toimit UNICOMilla mikäli ei ole lennonjohtopalvelua onlinessa.
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4444
Date Registered: 13.04.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #518 on: 05.10.10, 17:06 »

Huomenna olisi lennonjohtokoulutusta ja olen kyllä varannut nuo ajat eli 1500z-1700z mutta eipä näy etusivulla, miksi, osaako kukaan kertoa?
Arttu Heinonen
Offline Offline

Posts: 643
Date Registered: 24.01.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #519 on: 05.10.10, 18:05 »

Mikäs tuossa on, kun VFR-liikenne ei mahdu IFR:än sekaan? IRL kylläkin onnistuu, tämä siis Turussa.
Pages: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 60 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1