FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.09.17, 01:33

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Verkkolentäminen (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 59 Reply Print
Author Topic: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä  (Read 119930 times)
Jetro Eemeli Rouvali
Offline Offline

Posts: 948
Date Registered: 15.01.11

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #580 on: 06.07.11, 19:53 »

Oli siihen se joku kikka, en nyt muista mikä, mutta onnistuu....

Joo....olisi kiva tietää mikä se on  Grin

Canon EOS 600D + EFS 18-55mm + EFS 55-250mm + Sigma 150-500/5-6.3 APO DG OS.
Sami Qadri
Offline Offline

Posts: 478
Date Registered: 30.07.07

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #581 on: 06.07.11, 20:03 »

Joo....olisi kiva tietää mikä se on  Grin

En ole varma onko tästä apua, mutta WinchX -lisäosan avulla pääset ilmaan ainakin vintturin avulla. Jonkunlainen hinausmodi on kai myos olemassa, mutten ole vielä löytänyt.


  - Flying without feathers is not easy; my wings have no feathers.
Jetro Eemeli Rouvali
Offline Offline

Posts: 948
Date Registered: 15.01.11

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #582 on: 06.07.11, 20:11 »

En ole varma onko tästä apua, mutta WinchX -lisäosan avulla pääset ilmaan ainakin vintturin avulla. Jonkunlainen hinausmodi on kai myos olemassa, mutten ole vielä löytänyt.

Olisi muttakun tuo on FSX  eikä FS2004 !!!!!!!!!!!!!!!!
« Last Edit: 06.07.11, 20:16 by Jetro Eemeli Rouvali »

Canon EOS 600D + EFS 18-55mm + EFS 55-250mm + Sigma 150-500/5-6.3 APO DG OS.
Sami Qadri
Offline Offline

Posts: 478
Date Registered: 30.07.07

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #583 on: 06.07.11, 20:12 »

Olisi muttakun tuo on FS2004 eikä FSX

Quote
WinchX! is an add-on for Microsoft Flight Simulator X for the simulation of a winch launch of a glider aircraft. It allows to use winch launch anywhere on the world with very little prerequisites. Only the input from reality is needed as length of the launch cable, desired airspeed, and force limitation.

WinchX! produces occasionally cable breaks as an additional element of realism and to prevent real glider pilots of becoming careless about launch interruptions.


  - Flying without feathers is not easy; my wings have no feathers.
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3235
Date Registered: 06.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #584 on: 06.07.11, 20:15 »

Olisi muttakun tuo on FS2004 eikä FSX
Taisit tarkottaa FSX, eikä FS9?
Sinähän lennät fs9:llä Wink.


FSLabs Support Team
Jetro Eemeli Rouvali
Offline Offline

Posts: 948
Date Registered: 15.01.11

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #585 on: 06.07.11, 20:16 »

Taisit tarkottaa FSX, eikä FS9?
Sinähän lennät fs9:llä Wink.

Korjasin just ton virheen  Undecided

Canon EOS 600D + EFS 18-55mm + EFS 55-250mm + Sigma 150-500/5-6.3 APO DG OS.
Sami Qadri
Offline Offline

Posts: 478
Date Registered: 30.07.07

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #586 on: 06.07.11, 20:23 »

Jahas, noh, ysille tiedän tämän modin. En ole testannut, mutta varmaan toimii ihan tyydyttävästi.
(nää kaikki löytyy parin sekunnin googletuksen avulla, saat huomattavasti nopeammin vastaukset hakukoneella kuin täältä  Wink)


  - Flying without feathers is not easy; my wings have no feathers.
Jorma Tyyskä
Offline Offline

Posts: 565
Date Registered: 16.08.02

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #587 on: 06.07.11, 22:11 »

Pystyykö IVAOssa muuten hinaamaan purjekoneen taivaalle ? niinkuin että hinauskone lukitsee purjekoneen seuraamaan hinauskonetta ja sillätavalla tehdä se ?  Huh

Tarkasti ottaen hinauskone ei voi lukita purjekonetta peräänsä mutta, purtsikka voi lukittua hinauskoneen perään  Grin

Kyseistä tomintaa olen nähnyt sekä vatsim että ivao ja fs9/fsx
Toiminnan laillisuuden voi jokainen kiinnostunut tarkastaa ivaon säännöt linkistä joka oli tuolla aikaisemmin...



Tälläistä voi yrittää...

Määritä haluamasi napit toiminnoille

     Cycle throught other player ja Fallow other player

[ attachment removed / expired ]


Toiminta pähkinänkuoressa

Hinauskone radalle, purtsikka vaikka "slew" toiminnolla hinauskoneen perään.
( Tämä ei ole välttämätöntä koska kone "hyppää" seurattavaksi valitun koneen perään automatic jos vain tunnus näkyy )
Mutta koska olemme äärettömän realistisuushahakuisia ivao-verkossa, teemme sen toki slew toiminnolla koska radalle emme toki lataa konetta onlinessä suoraan.

Muistathan käyttää myös oikeaa tunnusta joka on formaatissa "OH123" 
( eli OH maatunnus ja sitten  3 n-u-m-e-r-o-a välttääksemme toisten päivän pilaamista )
 ja mielellään olemassa olevan koneen tunnusta. Tämän voit selvittää googlettamalla "ilmaalusrekisteri" tai jotain vastaavaa ettei sun tarvi kysyä sitä täältä.
Tai kopsaamalla jostain oikeista purtsikka kuvista.
Joku kuitenkin googlaa ja murjottaa kun sun tunnusta ei löydy ilma-alusrekisteristä.
 

Cycle throught other player-tominnolla valitse oikea kone jota haluat seurata, koneen tunnus pitäisi näkyä oikeassa yläkulmassa...
Paina ja pidä pohjassa Fallow other player-nappeja ja sitten kun hinauskone lähtee liikkeelle toisen ohjastamana ja purtsikkasi pitäisi seurata hinauskonetta niin kauan kun pidät Fallow other player-nappeja pohjassa... Purtsikkaa ei voi ohjata hinauksen aikana, se tulee hinauskoneen perässä kuin liimattuna...

Onnea

Kera FSX pitäisi toimia samoilla ohjeilla


Jetro Eemeli Rouvali
Offline Offline

Posts: 948
Date Registered: 15.01.11

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #588 on: 06.07.11, 23:38 »

Tarkasti ottaen hinauskone ei voi lukita purjekonetta peräänsä mutta, purtsikka voi lukittua hinauskoneen perään  Grin

Kyseistä tomintaa olen nähnyt sekä vatsim että ivao ja fs9/fsx
Toiminnan laillisuuden voi jokainen kiinnostunut tarkastaa ivaon säännöt linkistä joka oli tuolla aikaisemmin...



Tälläistä voi yrittää...

Määritä haluamasi napit toiminnoille




     Cycle throught other player ja Fallow other player




Toiminta pähkinänkuoressa

Hinauskone radalle, purtsikka vaikka "slew" toiminnolla hinauskoneen perään.
( Tämä ei ole välttämätöntä koska kone "hyppää" seurattavaksi valitun koneen perään automatic jos vain tunnus näkyy )
Mutta koska olemme äärettömän realistisuushahakuisia ivao-verkossa, teemme sen toki slew toiminnolla koska radalle emme toki lataa konetta onlinessä suoraan.

Muistathan käyttää myös oikeaa tunnusta joka on formaatissa "OH123" 
( eli OH maatunnus ja sitten  3 n-u-m-e-r-o-a välttääksemme toisten päivän pilaamista )
 ja mielellään olemassa olevan koneen tunnusta. Tämän voit selvittää googlettamalla "ilmaalusrekisteri" tai jotain vastaavaa ettei sun tarvi kysyä sitä täältä.
Tai kopsaamalla jostain oikeista purtsikka kuvista.
Joku kuitenkin googlaa ja murjottaa kun sun tunnusta ei löydy ilma-alusrekisteristä.
 

Cycle throught other player-tominnolla valitse oikea kone jota haluat seurata, koneen tunnus pitäisi näkyä oikeassa yläkulmassa...
Paina ja pidä pohjassa Fallow other player-nappeja ja sitten kun hinauskone lähtee liikkeelle toisen ohjastamana ja purtsikkasi pitäisi seurata hinauskonetta niin kauan kun pidät Fallow other player-nappeja pohjassa... Purtsikkaa ei voi ohjata hinauksen aikana, se tulee hinauskoneen perässä kuin liimattuna...

Onnea

Kera FSX pitäisi toimia samoilla ohjeilla






Kiitoksia todella paljon tästä tiedosta Tyyskä tästä on varmasti apua kun haluan lentää purtsikalla IVAOssa  Smiley  thmbup

Canon EOS 600D + EFS 18-55mm + EFS 55-250mm + Sigma 150-500/5-6.3 APO DG OS.
Tommi Ahonen
Offline Offline

Posts: 452
Date Registered: 31.10.08

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #589 on: 28.07.11, 11:57 »

Eipä ole tainnut ATR olla putkessa varmaan kymmeneen vuoteen ainakaan IRL...
Tuostapa tulikin mieleeni, että miten yhdistetään IRL rullaus ja IVAO rullaus. Esim eilen Turuus ATR rullaili mennen tullen ihan mistä sattuu - ei siis niitä viivoja pitkin... Onko tuollainen "oikaisu" sallittua verkossa esim hiljaisella kentällä (=lähes kaikki kentät kotomaassa)?
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #590 on: 28.07.11, 12:05 »

Tuostapa tulikin mieleeni, että miten yhdistetään IRL rullaus ja IVAO rullaus. Esim eilen Turuus ATR rullaili mennen tullen ihan mistä sattuu - ei siis niitä viivoja pitkin... Onko tuollainen "oikaisu" sallittua verkossa esim hiljaisella kentällä (=lähes kaikki kentät kotomaassa)?
Mitä varten pitäis oikoa mistään? Sitä varten on ne rullaustiet ja -viivat, että niitä pitkin mennään. Tosin jotkut idiootit oikoo ja rullailee muutenkin mistä sattuu, vaikka ei olisi edes hiljainen kenttä. Mm. rullailee muiden "läpi" jne...

Vai siis mitä tarkoitit? Oikeassa elämässäkö se ATR rullaili miten sattuu? Ei se viivalla pysyminen varmaan niin justiinsa ole, kunhan pysyy siinä rullaustiellä eikä mennä nurmikoille... Tongue On sitä täällä Tsadissakin nähty kun jotkut Finnairin kikottimet kaahailee noista risteyksistä ns. mutkat suoriksi... Grin

Vähän offtopic jo, mutta kerran nähny senkin kun meinasi Finskin bussi rullata väärään putkeen. Oli jo aika lähellä putkea kunnes tajusivatkin, että väärä tuubi? Sitten marsut paikalle varmistamaan ja ei muutakuin kone 180 astetta ympäri (omin voimin) ja uutta yritystä muualle... Grin En tosin tiedä mistä syystä noin kävi, oliko sitten groundi kämmäilly ja sanonut väärän putken tjsp...
« Last Edit: 28.07.11, 12:14 by Petri Koivisto »
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3235
Date Registered: 06.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #591 on: 28.07.11, 12:46 »

Mitä varten pitäis oikoa mistään? Sitä varten on ne rullaustiet ja -viivat, että niitä pitkin mennään. Tosin jotkut idiootit oikoo ja rullailee muutenkin mistä sattuu, vaikka ei olisi edes hiljainen kenttä. Mm. rullailee muiden "läpi" jne...

Vai siis mitä tarkoitit? Oikeassa elämässäkö se ATR rullaili miten sattuu? Ei se viivalla pysyminen varmaan niin justiinsa ole, kunhan pysyy siinä rullaustiellä eikä mennä nurmikoille... Tongue On sitä täällä Tsadissakin nähty kun jotkut Finnairin kikottimet kaahailee noista risteyksistä ns. mutkat suoriksi... Grin

Vähän offtopic jo, mutta kerran nähny senkin kun meinasi Finskin bussi rullata väärään putkeen. Oli jo aika lähellä putkea kunnes tajusivatkin, että väärä tuubi? Sitten marsut paikalle varmistamaan ja ei muutakuin kone 180 astetta ympäri (omin voimin) ja uutta yritystä muualle... Grin En tosin tiedä mistä syystä noin kävi, oliko sitten groundi kämmäilly ja sanonut väärän putken tjsp...

IVAOLO:ssakin meiän bussi tuli standille ihan oikomalla, joten kyllä sitä kai harrastetaan. Veikkaan että täytyy kuitenkin saada lupa ATC:lta siihen...


FSLabs Support Team
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3235
Date Registered: 06.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #592 on: 28.07.11, 12:47 »

Oikeassa elämässäkö se ATR rullaili miten sattuu? Ei se viivalla pysyminen varmaan niin justiinsa ole, kunhan pysyy siinä rullaustiellä eikä mennä nurmikoille... Tongue

Tarkotti varmaan, että oikaisi asvaltilla, eikä nurmen kautta... Tongue


FSLabs Support Team
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #593 on: 28.07.11, 13:12 »

Tarkotti varmaan, että oikaisi asvaltilla, eikä nurmen kautta... Tongue
Älä ihmeessä Shocked En vaan heti ymmärtänyt oliko kyse IRL vai IVAO... Tongue
Tommi Ahonen
Offline Offline

Posts: 452
Date Registered: 31.10.08

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #594 on: 28.07.11, 14:08 »

Vai siis mitä tarkoitit? Oikeassa elämässäkö se ATR rullaili miten sattuu?
Näin teki juu. Itse yritän IVAOssa säntillisesti noudattaa noita viivoja  Cool mutta tämä IRL kapu lähti EFTUn parkista nro 5 läpi parkin 8 ja siitä 08:lle. Ite istuin kyydissä. Takas tullessa eri pilotti käytti samaa periaatetta rullatessaan portille. Olen sitä mieltä, että bannia molemmille!!!  laugh
Tero H Nylund
Offline Offline

Posts: 472
Date Registered: 18.11.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #595 on: 29.07.11, 04:35 »

Tuli vaan mieleen, että jos lentää jonkun long haul lennon esim HEL-SIN ja lentomatka kestää vaikkapa 8h, niin saako lentäjä nukkua lennolla jos laittaa vaikka remarks:siin esim : Sleeping 02:00-06:00, no radio contact.  Smiley
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3889
Date Registered: 19.06.07

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #596 on: 29.07.11, 05:41 »

Jaa-a, hyvä kysymys. IRL siellähän on aina lentäjä ohjaamossa valvomassa koneen toimintaa. Kukas sitä valvoo jos sinä nukut? Nämä simulaattorit saattavat tehdä omituisia asioita itsekseen. Kerran huomasin Aasian lennolla asian , kävin wc:ssä välissä ja Wilcon bussi oli sillä välin alkanut lentää ympyrää itsekseen eikä toennut kuin vasta puuttumalla asiaan  Shocked
Jarmo Torvikoski
Offline Offline

Posts: 328
Date Registered: 31.07.08

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #597 on: 29.07.11, 06:11 »

Niin, jos on ottanut asiakseen lentää jokin long haulin tai minkä vaan verkossa, niin mielestäni pitäisi huolehtia siitä ,että pystyy olemaan hereillä  koko lennon ajan.  Smiley

Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3889
Date Registered: 19.06.07

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #598 on: 29.07.11, 06:24 »

Niin, jos on ottanut asiakseen lentää jokin long haulin tai minkä vaan verkossa, niin mielestäni pitäisi huolehtia siitä ,että pystyy olemaan hereillä  koko lennon ajan.  Smiley

Kyllä asia on näin  thmbup
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #599 on: 29.07.11, 07:18 »

Ei voi IVAO:ssa. Siitä tulee pekkaa ja penaltia niinkuin kuuluukin.


Oikeassa elämässä kahden ohjaajan miehistössä on mahdollista harrastaa CCR:ää eli Controlled Cockpit Relaxation, jossa toinen lentäjä voi lyhyen ajan (45min muistaakseni) ottaa ohjaamossa lepoa.
Mutta eikös Finnairilla ole vaihtomiehistö mukana? Eli toiset lentäjät samalla lennolla, jotka sitten ottavat komennon jossain vaiheessa lentoa, ja toiset ottavat lepiä?
Pages: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 59 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1